Gordelspanners

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Af en toe vervoer ik mijn peuter, zij zit dan in een kinderstoel. Het valt me op dat de gordelspanner achterin de gordel meteen blokkeert, wanneer ik de gordel een stukje terug rol.
Dit is echt vreselijk onhandig met een kinderstoel.... Herkent iemand dit? Is hier iets aan te doen, of moet ik geen peuter vervoeren in de GS? (komt het interieur weer ten goede :sneaky:)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hahaha :) Ik heb geen idee om eerlijk te zijn, maar moest om jouw laatste opmerking wel lachen :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, ik herken dat heel goed. Gelukkig heb ik nu geen stoeltjes meer maar verhogers. Wat ik destijds deed is de de gordel zover mogelijk uitrollen en dan bovenaan proberen vast te houden zodat ie niet kon terugrollen. Punt is dat als de gordel niet voldoende terugrolt, het blokkeermechanisme niet ontgrendelt. Met zo'n stoeltje heb je vaak niet voldoende rollengte daarvoor...

Btw, sommige stoeltjes hebben eigen gordels, dus dan hoef je niet steeds met die gordel te vogelen.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
No Title

Voor peuters heb je natuurlijk dit soort oplossingen
 

Bijlagen

  • photo2543.jpeg
    photo2543.jpeg
    20,7 KB · Weergaven: 38

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Daar heb je alleen wat aan als je ISO-fix aansluitingen hebt. Dat heeft niet elke GS, pas vanaf latere bouwjaren.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
D'r zit volgens mij niets anders op dan een "gewoon" handig worden, ben ik bang. Voordat ik iets met de gordel doe, zorg ik dat ze eerst zit en dan trek ik hem ruim uit, klik hem vast en laat hem dan (redelijk :p) strak oprollen.
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Klopt ik heb geen isofix, had je nog niet in '98. Bovendien past er niet een peuter in dat baby stoeltje op de foto. Nu heb ik ook een baby, dat is het probleem niet ;-)
 

KurtKnakker

Hoort erbij
26 aug 2014
49
2
0
Bij de IS 250 is het zo dat men de gordel in zijn geheel dient uit te rollen alvorens de gordelspanner werkt zoals het hoort voor een kinderzitje.
tuut heeft hier helaas niets aan.
Voor D43m0n, ruim is dus niet genoeg, moet in zijn geheel en dan aanhalen (onhandig bij het loshalen, houd daar dus rekening mee :))

In het verlengde, zijn er speciale Lexus kinderzitjes zoals BMW die heeft?

Grtz Kurt