Spontaan afgaan autoalarm.

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Beste leden,sinds vorige week heeft mijn auto dat het autoalarm spontaan afgaat na 30 sec als ik de auto op het alarm heb gezet.
heb al gekeken naar vliegjes in auto,maar die zijn er niet.Onder de motorkap ook geen gekke dingen gevonden,accu is 1,5 jaar oud en batterrij van AB is ook prima.Heb geen enkel idee wat er aan scheelt.Graag jullie suggesties wat het evt kan zijn,laat het me maar weten,alvast bedankt.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Als je 2x op de lock knop drukt bij afsluiten, blijft het alarm dan weg?


Ja, dat lijkt me wel, maar is toch geen oplossing aangezien je het alarm dan niet inschakelt?

Die van mij heeft dat sporadisch ook wel eens, waar het aan ligt ben ik ook nooit achter gekomen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het is idd geen oplossing, enkel een selectieve uitsluiting. Je schakelt enkel de bewegingssensor uit. Alarm op deuren/drukschakelaars etc. blijft actief. Je kunt daarmee enigszins makkelijker bepalen in welk traject de storing zit. Misschien toch voltage dip van accu.

Er gaan geluiden dat de interieursensor soms gevoelig is voor metalen objecten in de armsteun/middenconsole. Het is een veel voorkomend iets, dus het zou me niet verbazen als de sensor door leeftijd enigszins verlopen is, of last heeft van de kou o.i.d.

In principe zou een vlieg niet voldoende body moeten hebben om het alarm af te laten gaan.
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Heb het geprobeerd en tot nu toe is ie nog niet spontaan afgegaan,dus dat ziet er goed uit tot nu toe.Als ie vanacht om 3 uur maar niet afgaat,haha.Bedankt voor de tip Mike.