hoogte van de auto

Andr?.v.b

Nieuw hier
12 sep 2015
10
0
0
Dag liefhebbers,
Ik ben nieuw hier op het forum (heb me netjes voorgesteld in het daarvoor bedoelde topic) en ben sinds een aantal weken in het bezit van een lexus gs430 .Wat ik me afvraag is of de hoogte van de auto wel klopt , ik heb sterk het gevoel dat hij aan de voorzijde te hoog op zijn poten staat.(zie foto)
Ik heb hier los van ondertussen de velgen vervangen voor nieuwe 18" velgen, kan iemand op basis van de foto zien of het klopt of niet klopt ,en is hij dan te hoog aan de voorzijde of te laag aan de achterzijde.

(2e foto is van zeer slechte kwaliteit echter is dat voor de indruk van de nieuwe velgen)
nieuwe mooie foto,s volgen z.s.m................
 

Bijlagen

  • photo4166.jpg
    photo4166.jpg
    81,5 KB · Weergaven: 38
  • photo4167.JPG
    photo4167.JPG
    322,4 KB · Weergaven: 46

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Dag andere liefhebber :)

Voor mij is het ook een gevoel, maar ik onderschrijf die van jou wel ja. Lijkt wel een tweetal, misschien drietal centimeters te hoog te staan. Dempers in orde?
 

Andr?.v.b

Nieuw hier
12 sep 2015
10
0
0
No Title

Lacor, Aan de dempers kan ik zelf niets opmerken ,ook is de weglegging acceptabel ,en de auto deinst niet na o.i.d.
Erikzalm, Apart kan het er uitzien maar mooi is anders.

Waar het mij om gaat is : kan het zijn dat er verkeerde voorveren of achtervering op zitten ?of hebben de gs430 altijd iets verschil tussen voor en achter?
Zit er misschien iets van hoogte regeling op die niet werkt?

Een oplossing kan zijn om verlagingsveren aan de voorzijde toe te passen ,echter als blijkt dat mijn auto gewoon goed is zoals hij nu is dan hou ik hem graag origineel.

Ik heb net nog wat foto,s gemaakt alleen de regen kreeg ik er extra bij.......
 

Bijlagen

  • photo4169.jpg
    photo4169.jpg
    144,4 KB · Weergaven: 42
  • photo4172.jpg
    photo4172.jpg
    161,8 KB · Weergaven: 48
  • photo4173.jpg
    photo4173.jpg
    138,4 KB · Weergaven: 43
  • photo4175.jpg
    photo4175.jpg
    138,7 KB · Weergaven: 46
  • photo4176.jpg
    photo4176.jpg
    158,9 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:

Andr?.v.b

Nieuw hier
12 sep 2015
10
0
0
No Title

Hierbij nog een paar kiekjes waarvan ??n met mijn andere hobby ....
 

Bijlagen

  • photo4174.jpg
    photo4174.jpg
    146,9 KB · Weergaven: 44
  • photo4171.jpg
    photo4171.jpg
    149,1 KB · Weergaven: 45
  • photo4170.jpg
    photo4170.jpg
    130,9 KB · Weergaven: 42

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Wat als basishoogte van dempers niet in orde zijn, doordat deze ook niet origineel zijn? Kan ook veren zijn ja, misschien vorige eigenaar wat zaken niet goed aangepakt? Meten is weten, dus maar ns uitzoeken hoe het hoort en/of laten opmeten? Voorkant kan echt niet zo hoog als deze is ;)
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Hierbij nog een paar kiekjes waarvan ??n met mijn andere hobby ....

Ik zag direct al de Audi staan, een beauty. Mijn pa heeft twee 100 CC's gehad, een van de eerste (grijze) en een van de tweede generatie (blauw met blauw velours interieur' met de heerlijke vijfcilinders. Wat een ruimte en genieten was dat zeg. Leuke eerste auto als je net je rijbewijs hebt :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja voorkant lijkt niet helemaal te kloppen, maar zoals Lacor al aangeeft, meten is weten, maar zo op het oog lijkt het ook niet ok...
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Beste Andre,heb je foto's eens bekeken,mijn conclusie is dat er niets mis is met jou rijhoogte,er zit gewoon veel ruimte tussen bovenkant band en spatbord.
Heb mijn foto's eens bekeken toen ie ook op 18'' schoeisel stond en niet verlaagd. Kan zeggen dat ie bij mij net zoveel ruimte had als bij jou op de foto's.
Dus geen zorgen er is niks mis mee. Kan je alleen adviseren hem 35mm te verlagen met Tein S-tech veren,deze veren geven je hetzelfde comfort als je gewend bent,kan het weten want heb ze er zelf ook onder gezet en geen seconde spijt. Het staat ook veel beter,nu klopt het optisch niet. Deze veren kun je wel bestellen bij bv. Suprasport.[273 euro]
Hou er rekening mee dat je de kosten voor het eronder zetten wel mee rekent.[ongeveer 3,5 uur werk a 70 euro p/uur].Nogmaals het is de moeite waard.
Als je verder nog vragen hebt,stel ze gerust. succes.
 
Laatst bewerkt:

Andr?.v.b

Nieuw hier
12 sep 2015
10
0
0
ok? bedankt voor de reacties als de hoogte goed is dan kan ik er voorlopig mee leven , echter kan het zijn dat ik er voor kies om hem iets te verlagen, "het oog wil ook wat'
gs430 almelo het zal mooi zijn als hij goed op zijn poten staat ,bedankt voor het kijken naar jou foto,s.
ik heb ook al gezien dat de uitlaat er aan gaat komen dus als de veren niet noodzakelijk zijn gaat de uitlaat voor.
En zo heb ik nog een aantal dingetjes die niet werken of kapot zijn..
 

Andr?.v.b

Nieuw hier
12 sep 2015
10
0
0
Ik zag direct al de Audi staan, een beauty. Mijn pa heeft twee 100 CC's gehad, een van de eerste (grijze) en een van de tweede generatie (blauw met blauw velours interieur' met de heerlijke vijfcilinders. Wat een ruimte en genieten was dat zeg. Leuke eerste auto als je net je rijbewijs hebt :)
Klopt de 100cc is een fijne auto (bj 1983) ik heb hem nu ruim 3 jaar, en het is serieus de bedoeling dat hij over anderhalf jaar naar mijn zoon gaat als eerste auto..:D