GS450h - accupakket kapot, garantie?

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
(Dit berichtje kwam in mijn inbox en heb het voor forumlid Spijk84 even hier neergezet.)


Hallo,

Sinds 2 jaar ben ik in bezit van een Lexus GS 450h bouwjaar 2006, de auto heb ik gekocht met een km-stand van 73.000
Op de teller staat inmiddels 109.000 km. Sinds een week heb ik een storing genaamd check Hybride system, check EBC en check VSC. Vandaag ben ik bij de dealer geweest om te kijken waar dit aan ligt. Nu blijkt dat het accupakket het heeft opgegeven, kosten 2600 EUR om te laten repareren.

Alvorens ik de auto kocht heb ik expliciet gevraagd aan de verkoper hoe het zit met de duur en garantie van het accupakket, u hoeft zich daarover geen zorgen te maken als u de auto bij de dealer laat onderhouden, de garantie en duur van het pakket is levenslang, aldus de verkoper welke helaas niet meer werkzaam is bij de lexus dealer. Echter nu blijkt dat mijn dealer aangeeft dat de garantie alleen geldt op auto's welke jonger dan 5 jaar zijn of minder dan 100.000 KM heeft gereden. Aan beide voldoe ik dus niet en moet ik het volledige bedrag betalen. Ik voel me behoorlijk "genaaid" door Lexus.

Heeft iemand idee?n of ervaring hoe ik dit moet aanpakken, want ik vind dat dit gewoon onder garantie moet vallen. Auto is elk jaar netjes onderhouden door de dealer, ik heb de auto net 2 jaar en heb een kleine 35.000 KM ermee gereden en dan begeeft het accupakket het.....!!!

Spijk84
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Tja Spijk, ik ben het met je eens, vrees echter wel dat het een welles/nietes verhaal gaat worden.. Heb je dit door de toenmalige verkoper op papier laten zetten?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Misschien even via de importeur proberen, want ik vind dit nogal erg voor zo een lage km stand. Het is ook ongebruikelijk, dus Lexus mag best wat toleranter zijn.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Dat is toch wat er altijd verteld werd, kan niet kapot, hebben wij nog nooit mee gemaakt, dit voldoet dus duidelijk niet aan het beeld dat geschetst is
In ieder geval de importeur benaderen en vragen om een oplossing, succes ermee
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Ik kan je helaas niet met dit helpen maar ik weet wel dat je de conditie van de accus volledig kan laten testen en dan na zo'n test heb je een jaar garantie op de accu pack. Dus dat is wel de moeite waard.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Sowieso even coulance vragen bij de importeur. Wordt dat niet geaccepteerd, dan zou ik even contact opnemen met de Lexus dealer. Vaak kennen zij bedrijven die ervaring hebben in reparatie van de accu's van de hybrides. Het kan namelijk corrosie zijn in de verbindingen tussen de cellen, zoals omschreven in de link van het bericht van Germanicus. De dealers zullen de accupaketten niet open maken, maar vervangen. De hoogspanningsexperts van de bedrijven waar ze contacten mee hebben draaien daar hun hand niet voor om. Risico is natuurlijk wel dat achteraf blijkt dat het toch niet te repareren viel.

Ik zou absoluut niet zelf gaan klooien in de batterijen. Als je niet weet wat je doet.....
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
en hoe is dit verhaal afgelopen?
dit ivm dat ik ook een gs450h wil aanschaffen met rond een ton op de teller van 5a6 jaar oud!
 

uranj16

Hoort erbij
10 mrt 2016
45
7
8
Afgelopen maart GS 450h uit 2009 gekocht. Daarna hybride check laten doen. Die was goedgekeurd en heb meteen 1 jaar garantie erbij.
Misschien kun je zo onderhandelen dat ze een hybride check moeten doen voordat je een GS 450h koopt.
 

uranj16

Hoort erbij
10 mrt 2016
45
7
8
Ho jee, wist niet dat je hybride check kunt vragen tot je auto 10 jaar oud is.
Vind ik wel een beetje jammer.
Helaas weet ik geen bedrijven voor accu reparaties. Dat zou ik best graag willen weten.
In dat geval heb ik 3 jaar te tijd om dat uit te zoeken ;)