Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Koolstofafzetting GS300

Ineenstorting
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Koolstofafzetting GS300

    Hoi, ik lees op Amerikaanse fora veel over koolstofafzetting in het inlaattraject van de IS250 en GS300. Er is zelfs een soort recall op gedaan. Echter in Nederland is er weinig over te vinden. Heeft ooit iemand met een GS300 of IS250 hiervoor een behandeling laten doen?

    Overigens lees je bijna bij alle motoren met directe injectie dat ze hier last van hebben.

  • #2
    Koolstofafzetting vindt o.a. plaats bij directe injectie doordat de inlaatkleppen niet meer schoongespoeld worden door brandstofinspuiting in het inlaattraject.

    De GS450h heeft twee injectoren per cilinder: één in het inlaattraject en één direct in de cilinder. Heeft de GS300 dat niet?
    GS450h President 2008

    Commentaar


    • #3
      Klopt. Op een of ander BMW forum kwam ik het ook tegen in de USA. Heb hier ook ff naar zitten kijken, hele tijd geleden. De direct ingespoten IS350 heeft er idd geen last van.
      Reden dat het hier niet of nauwelijks voorkomt, volgens mij (of iig deels), is dat ze in de USA een lager octaan getal hebben van 87. Misschien ook andere kwaliteit brandstof? Weet ik niet.
      Ik maak me er geen zorgen over. Af en toe als tie lekker warm is dan ff schoonbranden van de motor. (helpt het niet hebbie toch ff lol gehad).
      Xenon 4300K | Injen intake | LED tails | H&R | Vossen CV3 staggered 8.5J / 10J | Invidia Q300 | F-sport grill | gegroefde en geboorde remschijven rondom | Mark Levinson + Rockford Fosgate

      Commentaar


      • #4
        Heb paar weken geleden een motor-flush laten uitvoeren bij lexus Zwolle ,ook tbv koolstofafzetting en vastzittende schraapveren. (Heb licht olieverbruik,km-stand: 290.000 nu) olieverbruik is stuk minder nu. Oja na de flush ook injectiereiniger toegevoegd aan brandstof.
        Mooiste lexus competitie 2014- 1e prijs. GS430 executive.bj; 2000
        2013- 2e prijs. GS430 executive.bj; 2000
        2017- 2e prijs. GS300 president.bj; 2006

        Commentaar


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Frank2b Bekijk bericht
          Koolstofafzetting vindt o.a. plaats bij directe injectie doordat de inlaatkleppen niet meer schoongespoeld worden door brandstofinspuiting in het inlaattraject.

          De GS450h heeft twee injectoren per cilinder: één in het inlaattraject en één direct in de cilinder. Heeft de GS300 dat niet?
          Nee de gs300 heeft de 3gr fse motor en die heeft alleen d4 directe injectie. De motor in de gs450h heeft d4s

          Commentaar


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door gs430 almelo Bekijk bericht
            Heb paar weken geleden een motor-flush laten uitvoeren bij lexus Zwolle ,ook tbv koolstofafzetting en vastzittende schraapveren. (Heb licht olieverbruik,km-stand: 290.000 nu) olieverbruik is stuk minder nu. Oja na de flush ook injectiereiniger toegevoegd aan brandstof.
            Interessant. Wat kost zoiets bij de dealer?

            Commentaar


            • #7
              Alles bij elkaar 262 eurootjes, zit uiteraard nieuwe olie en oliefilter bij.
              Mooiste lexus competitie 2014- 1e prijs. GS430 executive.bj; 2000
              2013- 2e prijs. GS430 executive.bj; 2000
              2017- 2e prijs. GS300 president.bj; 2006

              Commentaar


              • #8
                Ok bedankt. Gaat dit overzigens over een GS300 of een GS430?

                Commentaar


                • #9
                  Gs 300 president bj 2006.
                  Mooiste lexus competitie 2014- 1e prijs. GS430 executive.bj; 2000
                  2013- 2e prijs. GS430 executive.bj; 2000
                  2017- 2e prijs. GS300 president.bj; 2006

                  Commentaar


                  • #10
                    Ok 290000 km gehaald al. Top! Ik zit op hetzelfde bouwjaar maar km stand nu 160000 . Nog noemenswaardige dingen gehad verder?

                    Commentaar


                    • #11
                      Gewoon regulier onderhoud,nieuwe xenon lampen,schokbrekers voor(kwaaltje),dynamo,aircopomp,(vergoed door dealer door verkeerde demontage dynamo),niveauregelaar voor adaptieve verlichting, remschijven +blokken achter. Motor en bak zijn echt bullitproof ,nooit wat mee gehad.
                      Mooiste lexus competitie 2014- 1e prijs. GS430 executive.bj; 2000
                      2013- 2e prijs. GS430 executive.bj; 2000
                      2017- 2e prijs. GS300 president.bj; 2006

                      Commentaar


                      • #12
                        Lees mijn topics maar eens door,wordt het een en ander je wel duidelijk.
                        Mooiste lexus competitie 2014- 1e prijs. GS430 executive.bj; 2000
                        2013- 2e prijs. GS430 executive.bj; 2000
                        2017- 2e prijs. GS300 president.bj; 2006

                        Commentaar


                        • #13
                          ja leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan. Valt erg mee, helemaal gezien de km stand.Ik zal eens aan Louwman vragen of ze ook eens een engine flush kunnen doen. Zelf al een aantal keren wat injector/valve cleaner door de tank gegooid en vervolgens lekker hard rijden op de autobahn :-)

                          Commentaar


                          • #14
                            Valve cleaner toevoegen aan je brandstof, werkt prima voor indirect ingespoten motoren. Voor direct ingespoten motoren ligt dat volgens mij anders. De brandstof komt immers niet via de kleppen in de verbrandingskamer, maar wordt er direct ingespoten. De kleppen blijven dan vuil.

                            Er zijn gelukkig ook middelen die je in je lichtinlaattraject kunt doseren.

                            Commentaar


                            • #15
                              Ik heb vorig jaar een "injector max service" uit laten voeren bij m'n dealer. Dat is een oplossing die meer effect zou hebben dan additieven in je tank gooien (zoals die van Forte), maar aanzienlijk minder dan de componenten ultrasoon laten reinigen. Ik kon merken dat ie daarna vlotter oppakte. De auto leek wat soepeler te rijden. Na een paar ritten en tankbeurten viel me op dat ie overall vlotter was geworden, en dat het verbruik ook twee kanten op is gegaan. Als ik vlot doorreed, was het verbruik te merken bij de eerstvolgende tankbeurt (d'r zal immers meer brandstof doorheen kunnen?). Als ik probeerde zo kalm mogelijk te rijden, leek ie een heel klein beetje zuiniger. Maar in hoeverre dat nu een goede betrouwbare meting is vraag ik me af. De wens is de vader van de gedachte en daar zal ik ook vast last van hebben. Maar dat ie vlotter, soepeler was en ook bleef beaam ik.

                              Voorheen tankte ik al Aral Ultimate 102 in Duitsland, dat doe ik nog steeds. Ik tank dat spul niet omdat ie dan meer vermogen zou hebben, daar merk ik helemaal niks van. Ik geloof ook niet in de reinigende werking van al die sjieke, dure brandstoffen. Maar ik mag aannemen dat ze op z'n minst minder vervuilen (of is dat ook wishful thinking?). En daarnaast gooi ik nu 1x per jaar een flesje Forte in de tank.

                              Commentaar

                              Werken ...
                              X