Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Koolstofafzetting GS300

Ineenstorting
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Hein Lexus Bekijk bericht
    Valve cleaner toevoegen aan je brandstof, werkt prima voor indirect ingespoten motoren. Voor direct ingespoten motoren ligt dat volgens mij anders. De brandstof komt immers niet via de kleppen in de verbrandingskamer, maar wordt er direct ingespoten. De kleppen blijven dan vuil.

    Er zijn gelukkig ook middelen die je in je lichtinlaattraject kunt doseren.
    Ja hier kan je wel eens gelijk in hebben. Op veel forums wordt echter wel beweerd dat premium brandstof zou helpen hierbij. Bij bijv BMW en VAG TFSI motoren komt dit heel veel voor. Maar gezien de reacties is het bij Toyota/Lexus zo erg allemaal niet😉
    ​​​

    Commentaar


    • #17
      Toyota heeft volgens mij mede voor vervuiling het d4s systeem ontwikkeld met directe en indirecte injectie.
      Laatst bewerkt door Hein Lexus , 13 Jan 2018, 20:09. Reden: technology/toyota-advances-d4s-self-cleaning-feature-tacoma

      Commentaar


      • #18
        Alle additieven ten spijt: gewoon tzt een een stukje 'knallen' op de duitse autobahn is al jaren een goede remedie om van inwendige vervuiling af te komen. Geen trajecten volgas, maar wel een langer stuk (50 100km) bovengemiddeld 'blazen'. Zowel de IS250 als de GS300 nemen met de cruise op 160km/h dan nog steeds genoegen met minder dan 8.5l/100km (!). Met de cruise op 180km/h kom ik met beide auto's uit rond 9.4l/100km). Daarboven gaat 't verbruik onevenredig rap omhoog, zoals bijna 12l/100km bij 200km/h . Na zo'n ritje merk je dat de auto's weer een stuk fitter aanvoelen, zeker als je twee maanden in (met name NL-stads)verkeer hebt rondgesukkeld. Nu woon ik in Duitsland, dus deze optie is voor mij een eitje. Dat zal niet voor iedereen zo makkelijk liggen.... Dus mocht je eens op de duitse Autobahn terechtkomen... gun dan je blok en jezelf wat plezier. Voor het extra verbruik hoef je niet wakker te liggen. Sterker nog: als je dat afstreept tegen de additieven en andere (dealer)ingrepen om de boel op te frissen, kom je zelfs vet in de plus uit en heb je nog fun ook.
        GS300 (S19) - Luxury Line - 2008
        IS250 (XE2) - Business Luxury - 2007

        Commentaar


        • #19
          Bijna alle benzinemotoren gaan bij volgas een overmaat inspuiten. Dit om het een en ander te koelen. En als je je kool wil verbranden, wil je juist hoge temperaturen. Bijna volgas is dan zo gek nog niet inderdaad ;-)

          Commentaar


          • #20
            Zou toch zeggen dat die hoge snelheden niet hoeft ( al is het wel ff leuk ). Lage versnelling en hoog in toeren bereik je hetzelfde mee toch? Gaat tenslotte niet om de snelheid in deze, maar om de hoge temperatuur te krijgen en ff te houden.








            Xenon 4300K | Injen intake | LED tails | H&R | Vossen CV3 staggered 8.5J / 10J | Invidia Q300 | F-sport grill | gegroefde en geboorde remschijven rondom | Mark Levinson + Rockford Fosgate

            Commentaar


            • #21
              Hoge temperaturen krijg je door veel arbeid te verzetten per tijdseenheid. Veel vermogen dus. Hoge snelheden vragen veel vermogen.

              Commentaar


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
                Alle additieven ten spijt: gewoon tzt een een stukje 'knallen' op de duitse autobahn is al jaren een goede remedie om van inwendige vervuiling af te komen. Geen trajecten volgas, maar wel een langer stuk (50 100km) bovengemiddeld 'blazen'. Zowel de IS250 als de GS300 nemen met de cruise op 160km/h dan nog steeds genoegen met minder dan 8.5l/100km (!). Met de cruise op 180km/h kom ik met beide auto's uit rond 9.4l/100km). Daarboven gaat 't verbruik onevenredig rap omhoog, zoals bijna 12l/100km bij 200km/h . Na zo'n ritje merk je dat de auto's weer een stuk fitter aanvoelen, zeker als je twee maanden in (met name NL-stads)verkeer hebt rondgesukkeld. Nu woon ik in Duitsland, dus deze optie is voor mij een eitje. Dat zal niet voor iedereen zo makkelijk liggen.... Dus mocht je eens op de duitse Autobahn terechtkomen... gun dan je blok en jezelf wat plezier. Voor het extra verbruik hoef je niet wakker te liggen. Sterker nog: als je dat afstreept tegen de additieven en andere (dealer)ingrepen om de boel op te frissen, kom je zelfs vet in de plus uit en heb je nog fun ook.
                Ik heb de A31 in duitsland onder handbereik. dus dat moet goedkomen!

                Commentaar


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door MennoKloosterman Bekijk bericht

                  Ik heb de A31 in duitsland onder handbereik. dus dat moet goedkomen!
                  Hah! Daar hang ik ook regelmatig uit. Wie weet spotten we elkaar eens.

                  GS300 (S19) - Luxury Line - 2008
                  IS250 (XE2) - Business Luxury - 2007

                  Commentaar


                  • #24
                    Misschien niet helemaal van dezelfde orde, maar sinds de aankoop van mn GS300 had ik last van een lambdasensor die voor een foutcode zorgde (volgens Toyota een traagwerkende sensor). Mijn rijstijl is niet super sportief te noemen, maar na eens plankgas te moeten inhalen heb ik sinds dien (2000km verder) de foutmelding niet meer. Beetje warmte in dat blok krijgen kan dus nog wel eens een (tijdelijke) oplossing zijn.

                    Commentaar


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door ThinlaneT Bekijk bericht
                      Misschien niet helemaal van dezelfde orde, maar sinds de aankoop van m’n GS300 had ik last van een lambdasensor die voor een foutcode zorgde (volgens Toyota een traagwerkende sensor). Mijn rijstijl is niet super sportief te noemen, maar na eens plankgas te moeten inhalen heb ik sinds dien (2000km verder) de foutmelding niet meer. Beetje warmte in dat blok krijgen kan dus nog wel eens een (tijdelijke) oplossing zijn.
                      Was dit ook de check VSC melding? Heb ik ook gehad. Uiteindelijk 2x lambda sensor laten vervangen en het probleem heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan.

                      Commentaar


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door MennoKloosterman Bekijk bericht

                        Was dit ook de check VSC melding? Heb ik ook gehad. Uiteindelijk 2x lambda sensor laten vervangen en het probleem heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan.
                        Inderdaad ook de VSC melding

                        Commentaar


                        • #27
                          Vorige week nog even aan monteur bij Louwman nagevraagd. Maar geen problemen bekend wat betreft koolstofopbouw bij de V6 motoren van IS250 en GS300..Kennelijk toch meer iets dan in VS voorkomt.

                          Commentaar

                          Werken ...
                          X