Koolstofafzetting GS300

MennoKloosterman

Hoort erbij
9 sep 2017
89
8
8
Hoi, ik lees op Amerikaanse fora veel over koolstofafzetting in het inlaattraject van de IS250 en GS300. Er is zelfs een soort recall op gedaan. Echter in Nederland is er weinig over te vinden. Heeft ooit iemand met een GS300 of IS250 hiervoor een behandeling laten doen?

Overigens lees je bijna bij alle motoren met directe injectie dat ze hier last van hebben.
 

Hein Lexus

Hoort erbij
13 nov 2017
71
4
0
Hoge temperaturen krijg je door veel arbeid te verzetten per tijdseenheid. Veel vermogen dus. Hoge snelheden vragen veel vermogen.
 

MennoKloosterman

Hoort erbij
9 sep 2017
89
8
8
Alle additieven ten spijt: gewoon tzt een een stukje 'knallen' op de duitse autobahn is al jaren een goede remedie om van inwendige vervuiling af te komen. Geen trajecten volgas, maar wel een langer stuk (50 ? 100km) bovengemiddeld 'blazen'. Zowel de IS250 als de GS300 nemen met de cruise op 160km/h dan nog steeds genoegen met minder dan 8.5l/100km (!). Met de cruise op 180km/h kom ik met beide auto's uit rond 9.4l/100km). Daarboven gaat 't verbruik onevenredig rap omhoog, zoals bijna 12l/100km bij 200km/h . Na zo'n ritje merk je dat de auto's weer een stuk fitter aanvoelen, zeker als je twee maanden in (met name NL-stads)verkeer hebt rondgesukkeld. Nu woon ik in Duitsland, dus deze optie is voor mij een eitje. Dat zal niet voor iedereen zo makkelijk liggen.... Dus mocht je eens op de duitse Autobahn terechtkomen... gun dan je blok en jezelf wat plezier. Voor het extra verbruik hoef je niet wakker te liggen. Sterker nog: als je dat afstreept tegen de additieven en andere (dealer)ingrepen om de boel op te frissen, kom je zelfs vet in de plus uit en heb je nog fun ook.

Ik heb de A31 in duitsland onder handbereik. dus dat moet goedkomen!
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Misschien niet helemaal van dezelfde orde, maar sinds de aankoop van m?n GS300 had ik last van een lambdasensor die voor een foutcode zorgde (volgens Toyota een traagwerkende sensor). Mijn rijstijl is niet super sportief te noemen, maar na eens plankgas te moeten inhalen heb ik sinds dien (2000km verder) de foutmelding niet meer. Beetje warmte in dat blok krijgen kan dus nog wel eens een (tijdelijke) oplossing zijn.
 

MennoKloosterman

Hoort erbij
9 sep 2017
89
8
8
Misschien niet helemaal van dezelfde orde, maar sinds de aankoop van m’n GS300 had ik last van een lambdasensor die voor een foutcode zorgde (volgens Toyota een traagwerkende sensor). Mijn rijstijl is niet super sportief te noemen, maar na eens plankgas te moeten inhalen heb ik sinds dien (2000km verder) de foutmelding niet meer. Beetje warmte in dat blok krijgen kan dus nog wel eens een (tijdelijke) oplossing zijn.

Was dit ook de check VSC melding? Heb ik ook gehad. Uiteindelijk 2x lambda sensor laten vervangen en het probleem heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan.
 

MennoKloosterman

Hoort erbij
9 sep 2017
89
8
8
Vorige week nog even aan monteur bij Louwman nagevraagd. Maar geen problemen bekend wat betreft koolstofopbouw bij de V6 motoren van IS250 en GS300..Kennelijk toch meer iets dan in VS voorkomt.