Aankoop GS300 - Verschillende uitvoeringen

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
De zoektocht naar een 3rd gen GS300 heeft wat serieuzere vormen gekregen; ik ben vandaag zowaar gaan kijken in Almere bij een GS300 (73-ZG-XX) uit januari 2008. Met kinderen mee en op doorreis, was er geen intentie om direct een proefrit te maken. Eerst maar even de staat van de auto bekijken: http://www.autowereld.nl/lexus/gs/g...xenon-zgan-extra-velgen-24751364/details.html

De wagen zag er degelijk uit, op wat gebruikssporen als een klein deukje in de bumper en wat steenslag. Daarnaast was de strip in de D-stijl van het dak wat aangetast (blanke lak bladerde er een beetje af). De auto was (volgens de verkoper) al meerdere malen van binnen naar buiten gereden waardoor de accu leeg was. Met een accu-starter werd de boel opgestart en naar voren gereden. Blijkbaar hadden meer ge?nteresseerde deze auto al eens bekeken. Dat werpt bij mij al wat wantrouw op. Ik ben van plan om een aankoopkeuring bij Lexus Amsterdam te doen; daar stond de verkoper open voor.

Ik ben (sinds kort) specifiek op zoek naar het facelift model (na december 2007). Echter viel mij wat op t.a.v. welk type dit betreft. De auto is van 30 januari 2008. Echter wordt deze geadverteerd als Business Tech. Bij het nagaan in de carbase van Autoweek.nl zou deze uitvoering pas per mei 2008 beschikbaar zijn, wat ik dus wat vreemd vindt. Of de informatie op autoweek betrouwbaar is, is natuurlijk ook de vraag. Ik kan echter nergens achterhalen wanneer welke uitvoering leverbaar is geweest (buiten autoweek.nl om) zodat ik de optielijst kan verifi?ren. Hebben jullie nog andere bronnen?
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Helder, blijkbaar de data van Carbase niet helemaal juist, daar wordt het facelift model van de 3rd gen GS300 met 8-bak gepresenteerd. Daar zouden ze eens een autofiele stagiair op moeten los laten. Nu in dubio voor een 2005 GS300 Executive met 180k en bijna nieuwstaat verkerend interieur, versus de 2008 GS300 Businesss met 60k meer op de teller, en minder fraai interieur. Ik ga morgen even de onderhoudshistorie na. De opties verschillen in het ontbreken van stoelverstelling met geheugen en stoelventilatie bij de 2008 en adaptieve dempers bij de 2005.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Uitrusting is altijd leuk, maar zeker op de gebruikte markt vertelt de staat waarin de auto/interieur verkeert je heel veel over de (mis)behandeling door de vorige eigenaar(s). Ik wist 't wel...
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
De 2005 GS300 had ook wat eigenaardigheden; ontbrekende zomerbanden en reed nu op voor all-season en achter winterbanden (hartje zomer?). Ook had de binnenspiegel oxidatie achter het glas wat best hinderlijk was. Bij andere GS-en zag ik dit ook her en der terug komen (zover ik aan de foto's kon opmaken). En onder de motorkap miste er wat bevestigingsplugjes van de diverse kappen. Een beetje slordig misschien.