Auto op slot, verlichting aan?

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
na een dagje weg geweest te zijn, met andere auto, kwamen we thuis en zagen toen dat de verlichting aan stond van de lexus.
deuren wilden niet open met afstandsbediening, key not detected dus accu nagenoeg leeg.
Auto was op slot en verlichting stond op automatisch.
heel raar in mijn ogen maar hoe kan dat?
zal morgen de accu opladen en dan ff laten checken.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Vandaag contact gehad met de monteur. Na lang zoeken heeft hij het euvel gevonden. Op het moment dat hij de stoelverwarming aan zette was de storing weg. Daarop aan de rechterzijde de computer waar de zekering van de stoelverwarming zit open gemaakt en daar was het dan..........Een bak vol water waar de computer instond. Ergens zit dus lekkage. Computer zal vervangen moeten worden en lekkage opgelost. Volgende zoekplaatje.
Moet dus op zoek naar een computer. Geen idee welke maar 2e handsje oid zou handig zijn.
Iemand een idee???
usedlexus misschien?
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Er zal een nummer op staan. Een partnumber. Even vermelden helpt een hele boel ;)

😁😁😁dat snap ik Vincent. Bedoel eigenlijk of hij dat soort dingen heeft liggen of ook adresjes weet. Mocht de monteur er niet uitkomen in zijn netwerk heb ik misschien nog wat achter de hand. 👍Ik weet namelijk nog geen nummer.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Ik zal vd week weer eens ff informeren Vincent. Hij staat droog en verder heb ik geen idee.
hopelijk heeft de monteur gevonden waar de lekkage vandaan komt.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Nou, de auto staat weer op de oprit na 3 weken ergens anders te hebben gelogeerd. Oorzaak bleek een ooit nieuw geplaatste voorruit. Wel origineel maar slecht geplaatst. Dit veroorzaakte lekkage en via de kabelboom liep dat dan de body ecu binnen met alle gevolgen van dien.
je moet er maar op komen. Zitten dan ook vele uurtjes in. Lexus Zwolle in ieder geval bedankt voor het opsporen vd storing en de klant vriendelijkheid met in het bijzonder natuurlijk monteur Mike. Hopelijk blijft de ecu zonder storing anders miet er een nieuwe in en die is toch wel prijzig.

Nu moet ik wel alles weer inleren, iemand een idee hoe ik bv de ramen weer gesynchroniseerd krijg. Kan ze nu niet allemaal bedienen vanaf de bestuurders kant en ik moet de knop ingedrukt houden.
iemand een how to?
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Misschien dezelfde procedure als bij de IS? Per deur (!) knop indrukken en ingedrukt houden totdat raam geheel geopend is en vervolgens knop omhoogtrekken en houden om raam geheel te sluiten. Het lampje in de knop dat eerst knipperde brandt dan steady. Klaar, volgende deur... Staat ook in je boekje by the way... Tenminste, bij mij wel.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Misschien dezelfde procedure als bij de IS? Per deur (!) knop indrukken en ingedrukt houden totdat raam geheel geopend is en vervolgens knop omhoogtrekken en houden om raam geheel te sluiten. Het lampje in de knop dat eerst knipperde brandt dan steady. Klaar, volgende deur... Staat ook in je boekje by the way... Tenminste, bij mij wel.

Dankje Vincent, ga het gelijk proberen.
mijn boekje is in het Duits.
Kan het pratend redelijk volgen en me ook verstaanbaar maken maar bepaalde woordjes kom ik niet uit.
dus dan maar ff zo😄