Automatisch deuren sluiten bij wegrijden

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Is het mogelijk om de auto instellingen zo te wijzigen dat de deuren automatisch sluiten als de snelheid een minimumsnelheid overschrijdt? Het gaat om een GS430 van eind 2005. Ik vind een methode op het US forum. Weet iemand of dat ook op de europese versies werkt?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik denk dat de meest makkelijk manier om dat te checken is even contact met de dealer opnemen. Betreft dan de 'LPS' instellingen, die idd voor landen kunnen verschillen.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Inderdaad, de LPS. Dat kan bij de dealer, of via een app op de telefoon :) Dit is de Carista app.

Meer info: http://www.caristaapp.com/

Je moet wel een OBD (bluetooth versie) hebben. Deze zijn voor een paar euro op ebay te bestellen.
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Ok top, Ik heb een MVCI kabel en techstream. Via de PC heb ik al even rond zitten kijken, maar het zo snel niet gevonden. Heeft 1 van jullie de sloten zo ingesteld dat de deuren sluiten bij het rijden?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Heren... On topic! ;)

De LPS verschilt niet alleen per model, maar ook per bouwjaar. Dus of je het wel of niet kan instellen verschilt echt per auto.
 

Ik heb ook een Lexus

Hoort erbij
2 apr 2023
73
69
18
Ik heb contact gehad met de dealer. Het is niet mogelijk op de 2005 / 2006 versies van de GS 430.
De lexus GS450H uit 2007 (ik denk nog model 2006) lijkt het ook niet te hebben.
Heb met Techstream gekeken. Daar zie je netjes alle opties behalve het automatisch op slot gaan.
Toch een soort van vraag: Als je in Techstream die optie niet ziet, moet ik dan nog de dealer lastig vallen of heeft die het dan gewoon niet?
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Mijn GS450h 2008 kent het wel. Het is nu zo ingesteld dat de deuren op slot gaan bij versnelling uit Park halen en weer van het slot gaan bij versnelling in park zetten. Het was ingesteld om bij een bepaalde snelheid in te schakelen, dat kon de dealer voor me aanpassen.
Het varieert kennelijk per bouwjaar en type!
 
Laatst bewerkt:

Ik heb ook een Lexus

Hoort erbij
2 apr 2023
73
69
18
Mijn GS450h 2008 kent het wel. Het is nu zo ingesteld dat de deuren op slot gaan bij versnelling uit Park halen en weer van het slot gaan bij versnelling in park zetten. Het was ingesteld om bij een bepaalde snelheid in te schakelen, dat kon de dealer voor me aanpassen.
Het varieert kennelijk per bouwjaar en type!
En weet je toevallig of die optie zichtbaar was in TechStream? Of gebruik je dat niet?
 
13 jun 2019
177
53
28
Waarom zou je dit eigenlijk willen? De mijne heeft het ook, maar ik vind het alleen maar lastig. Als je stilstaat moet je de auto echt in P zetten om de mensen uit te kunnen laten, wat ik telkens vergeet. Ik snap het als je in The Bronx woont of Mumbai. Maar ik zou dan voor de omgekeerde weg kiezen. Dus automatisch slot installeren als het nodig is.
 

Ik heb ook een Lexus

Hoort erbij
2 apr 2023
73
69
18
Dat is wel een beetje herkenbaar met dat in de P zetten.
Toch komt het in NL ook steeds vaker voor dat iemand uit de auto getrokken wordt of aan je deur staat te trekken om zijn verhaal te doen. Niet dat ik dat zelf dan heb meegemaakt, maar ja, ik heb ook nog nooit de autogordel nodig gehad.. tot nu toe :giggle:
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Bij mijne uit 2009 kan je dat inderdaad instellen in Techstream.
Ik meen me te herinneren dat @Arbitrator destijds een iets ouder model had en we daar die optie niet hadden (of het ging over een hele andere optie, weet dit niet meer 100% zeker)
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Bij mijne uit 2009 kan je dat inderdaad instellen in Techstream.
Ik meen me te herinneren dat @Arbitrator destijds een iets ouder model had en we daar die optie niet hadden (of het ging over een hele andere optie, weet dit niet meer 100% zeker)
Ik weet het ook niet helemaal zeker. Maar ik kan wel bevestigen dat de facelift veel zaken (die je in praktische alle recente modellen ziet) heeft die de prefacelift niet heeft. Simpele voorbeelden: soft close ramen, stoel gaat automatisch achteruit bij uitstappen en nog wat van dat soort zaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Waarom zou je dit eigenlijk willen? De mijne heeft het ook, maar ik vind het alleen maar lastig. Als je stilstaat moet je de auto echt in P zetten om de mensen uit te kunnen laten, wat ik telkens vergeet. Ik snap het als je in The Bronx woont of Mumbai. Maar ik zou dan voor de omgekeerde weg kiezen. Dus automatisch slot installeren als het nodig is.
Omdat je laptop vooral als je bij het verkeerslicht stilstaat van je achterbank of passagiersstoel wordt gejat zonder dat je er iets tegen kunt doen. Toen ik bij Volmac -later Cap Gemini - in Utrecht werkte was het wekelijkse kost dat er weer iemand uit Finland-met-bontkraag-op-scooter de koffer met spullen bij een collega uit de wagen jatte.
Het heeft geen zin dat de wagen op slot gaat als je rijdt. Hij moet op slot zijn als je stilstaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator en RoelVB

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Omdat je laptop vooral als je bij het verkeerslicht stilstaat van je achterbank of passagiersstoel wordt gejat zonder dat je er iets tegen kunt doen. Toen ik bij Volmac -later Cap Gemini - in Utrecht werkte was het wekelijkse kost dat er weer iemand uit Finland-met-bontkraag-op-scooter de koffer met spullen bij een collega uit de wagen jatte.
Het heeft geen zin dat de wagen op slot gaat als je rijdt. Hij moet op slot zijn als je stilstaat.
Wanneer je weg rijdt dan blijft de wagen op slot. Behalve als je hem in P zet. Bij de 4GS kun je dat ook allemaal instellen. Maar in elke auto is het m.i. een goed idee om met het knopje altijd de deuren op slot te doen. Dat moet gewoon een reflex zijn bij het instappen. Net als het vinden van de alarmlichten een reflex moet zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
In de NX kan ik het zowel in de auto via het menu als met de Carista aanpassen. In de IS was dat ook al zo en daar ging het boven de 20 op slot en pas weer open als de P werd ingeschakeld, zo ga ik het in de NX ook instellen. Volgens mij is het zo dat Techstream meer kan maar dat kan alleen de dealer of iemand die Techstream heeft.....