Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Touchscreen navigatie reageert niet meer.

Ineenstorting
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Touchscreen navigatie reageert niet meer.

    Hallo samen,

    Het Touchscreen van de navigatie/multimedia werkt niet meer, reageert niet meer op aanraking. Heeft iemand dit eens meegemaakt en opgelost of een bedrijf die dit kan maken?

    grtz Wouter

  • #2
    Wat voor een auto heb je ?

    Commentaar


    • #3
      Stopte hij van de een op de andere dag met werken, of heeft hij eerst kuren vertoond?

      Oorspronkelijk geplaatst door usedlexus Bekijk bericht
      Wat voor een auto heb je ?
      GS generatie 3

      Commentaar


      • #4
        Ik heb verschillende gebruikte liggen.als het helpt mag je best een keer uitwisselen om dingen uit te sluiten

        Commentaar


        • #5
          Van de 1 op de andere dag, denk zelf dat het met vocht te maken heeft. Knoppen ed werken nog enkel het touch gedeelte niet. En zou graag gebruk maken van de mogelijk heid te testen.

          Auto is idd een GS 3e generatie met Mark and Levinson

          Commentaar


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door bunkertje Bekijk bericht
            Van de 1 op de andere dag, denk zelf dat het met vocht te maken heeft. Knoppen ed werken nog enkel het touch gedeelte niet.
            Juist drom denk ik dat het NIET met vocht te maken heeft. Mijn GS was eens, na ontwaken uit een ijzige winterslaap, zo vochtig en ijskoud, dat alles in het interieur zelfs ging beslaan tijdens opwarmen. Zelfs achter het touchscreen vormde zich een aanzienlijke hoeveelheid condens en veroorzaakte toen een angstaanjagende 'bubble' in het midden van het scherm, waarvan ik dacht: ohjee...dat was 'm dan... Dag navi.... Echter, touchfunctie bleef onverminderd werken en 50km verder in de opgewarmde auto begon de bubble zichtbaar af te nemen qua omvang. Weer 100km verder was de bubble volledig verdwenen en heeft geen sporen achtergelaten. Dus ik geloof niet zo hard in de sloopvaardigheid van vocht in het scherm...

            Voordat je heftig gaat sleutelen: probeer eerst eens een 'reset', door de auto geheel spanningsloos te maken: haal daarvoor de minpool los van je accu en gun jezelf even een pauze van een paar minuutjes alvorens de klem weer aan te sluiten. Nadeeltje van zo'n reset is wel dat je auto zich weer moet 'inleren' (o.a. ruitbediening, schakelgedrag automaat) en je je voorkeurzenders en tijd kwijt zult zijn. Maar het zou je ook zomaar een hoop werk kunnen schelen.
            GS300 (S19) - Luxury Line - 2008
            IS250 (XE2) - Business Luxury - 2007

            Commentaar


            • #7
              .... of zoiets sufs als een zekering?
              GS450h President 2008

              Commentaar


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht

                Juist drom denk ik dat het NIET met vocht te maken heeft. Mijn GS was eens, na ontwaken uit een ijzige winterslaap, zo vochtig en ijskoud, dat alles in het interieur zelfs ging beslaan tijdens opwarmen. Zelfs achter het touchscreen vormde zich een aanzienlijke hoeveelheid condens en veroorzaakte toen een angstaanjagende 'bubble' in het midden van het scherm, waarvan ik dacht: ohjee...dat was 'm dan... Dag navi.... Echter, touchfunctie bleef onverminderd werken en 50km verder in de opgewarmde auto begon de bubble zichtbaar af te nemen qua omvang. Weer 100km verder was de bubble volledig verdwenen en heeft geen sporen achtergelaten. Dus ik geloof niet zo hard in de sloopvaardigheid van vocht in het scherm...

                Voordat je heftig gaat sleutelen: probeer eerst eens een 'reset', door de auto geheel spanningsloos te maken: haal daarvoor de minpool los van je accu en gun jezelf even een pauze van een paar minuutjes alvorens de klem weer aan te sluiten. Nadeeltje van zo'n reset is wel dat je auto zich weer moet 'inleren' (o.a. ruitbediening, schakelgedrag automaat) en je je voorkeurzenders en tijd kwijt zult zijn. Maar het zou je ook zomaar een hoop werk kunnen schelen.
                Ik heb het geprobeerd maar helaas nog geen touchscreen reactie.

                Commentaar


                • #9
                  Tsja...Jammer. Ik had gehoopt je het overhoop halen van je dash te kunnen besparen. Want voor je 't weet beschadig je iets.
                  Dan is nu het aanbod van Used Lexus een hele mooie om op te gaan pakken. Succes!
                  GS300 (S19) - Luxury Line - 2008
                  IS250 (XE2) - Business Luxury - 2007

                  Commentaar


                  • #10
                    denk dat dit je probleem is https://youtu.be/fAWotXoQ4QA
                    rij nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan

                    Commentaar


                    • #11
                      Denk idd dat dat het is. Ik heb en digitizer (touchscreen gedeelte van het lcd scherm) besteld dus ben benieuwd. Andere unit bestellen kan altijd nog.

                      Commentaar


                      • #12
                        Goedenavond allen,

                        Na wat onderzoek op het grote digitale web. Bedacht dat het waarschijnlijk toch het touchscreen gedeelte van het multimedia scherm moest zijn. Ook wel de 'digitizer' genaamd. In feite een glazen platje met wat sensoren die registreert waar je het scherm aanraakt en dat doorgeeft aan het systeem.

                        Dus zo'n schermpje bestelt via Ebay. Kostte me wel 28 euro ex verzenden, komt nog wat invoer en btw bij maar was dus voor een tientje of 5 klaar (is toch iets goedkoper dan een andere unit)

                        Nadat ik het thuis had ontvangen, gisteren mijn hele systeem uit de auto gehaald (hier onder een how to filmpje)



                        Daarna mee naar binnen genomen en verder ontmanteld hierbij heb ik een filmpje gevolgd van een IS250/300 De werkwijze is in de basis hetzelfde (hieronder wederom een filmpje)




                        Na wat warm maken met een fhn voorzichtig met kunstof 'spatels?' het plaatje van het scherm gescheiden. Dat lukt helaas niet zonder de oude digitizer te barsten, ik kon dus niet meer terug helaas.
                        Toen de nieuwe digitizer wilde bevestigde kwam ik er achter dat er geen tape op/bij zat. Gelukkig zit er een gsm repair shop om de hoek en die wilde wel aan het projectje mee werken. Zo gezegd zo gedaan.
                        Na het plakken alles in omgedraaide volgorde bevestigd en terug naar de auto. Nadat ik de stekker in de corresponderende gaten geklikt had heb ik even de tijd genomen om iedereen te bedanken die aan het project heeft meegewerkt en de verschillende bekende en wat minder bekende goden aangeroepen/geschreven/gemaild en om een zegen gevraagd.

                        En dat was niet vergeefs!! Ben blij dat ik daar toch even tijd voor had uitgetrokken want het resultaat mocht er zijn. Alles werkte weer als vanouds, en beter zelfs. Geen lelijke vlekken meer etc.

                        Dus job done, next! En voor een beetje tijd moeite en 50 tientjes heb ik weer een werkend systeem.

                        Met vriendelijke groet Wouter

                        P.S. link van de digitizer indien iemand op het zelfde idee komt: https://www.ebay.nl/itm/Navigation-T...53.m1438.l2649

                        Commentaar

                        Werken ...
                        X