TPMS Melding Lexus GS430

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Mensen, Allereerst de allerbeste wensen voor 2016!!

En heb weer een melding hoor :p het houdt niet op bij die auto joh, was alles geregeld, krijg ik dit weer :D

Maaaar ik zou bij voorbaat zeggen... dat dit ook mijn eigen schuld is, had het alleen eerder verwacht...:p
Hier even het verhaal.

Ik heb natuurlijk van die TPMS sensoren in mijn banden.... mijn originele banden, die ik al na een week gewisseld had, naar mijn 19 inch velgen zonder deze melders... en het bleef stil.. ik denk, nou die melding zou er wel uit gehaald zijn, toppie.

Maar nu, na 1600 kilometer :grin: zegt hij opeens, check systeem en dan zo'n plat bandje ernaast... verder niks aan de hand, maar wel vervelend dat geknipper in mijn dashboard...

Nou is dus mijn vraag... hoe kan het dat dat nou ineens opkomt? dat had dan toch gelijk moeten komen??

Maar ga maar even vragen hoeveel vermogen de batterijen nog hebben van die oude velgen, want die zijn waarschijnlijk ook al 10 jaar oud, en er staat dat ze 7 tot 10 jaar meegaan... anders laat ik ze overzetten, als ze nog vol genoeg zijn, of ik moet nieuwe laten plaatsen a ?260,-
Kan het er ook wel uit laten halen.. als ze dat ?berhaupt doen bij Lexus... maarja, als je hem dan weer verkoopt is het ook zo lastig..

opzich allemaal geen probleem, maar vroeg me dit ff af.
Bedankt alvast :)
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Hi Erik,

Jij ook de beste wensen. Dat we allemaal een storingsvrij jaar mogen hebben (geen kerstverlichting meer op het dashboard).

Het is idd vreemd dat het lampje pas na 1600 km aangaat. Dit zou je direct verwachten. Ik heb zelf universele sensoren gekocht (cub via Mp EUR 85 voor 4) en deze in de velg laten monteren bij de zomerbanden. De garage - ik moest wel ff naar Leerdam - heeft de oude sensorcodes gekopieerd naar de nieuwe en klaar was Kees. Coderen en banden monteren incl balanceren. Ook EUR 80. De cub sensoren kan je ook los bestellen. Als je de codes weet kan je deze ook meesturen. Programmeren ze de sensoren voor je. Het lampje gaat met enige regelmaat aan. Dan dient de bandenspanning weer goed in het systeem te worden vastgelegd. Dat doe ik met het knopje vlak bij de obd2 aansluiting. Ff ingedrukt houden als de motor loopt. Op het dashboard komt de melding en klaar. In het boekje staat dat dit 20 min kan duren. Langer als een halve minuut heeft het niet geduurd.

Succes

Andre
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Bedankt voor de info!

Heb ook hier en daar wat navraag gedaan.... Profile die zegt, raar dat hij inderdaad niet gelijk melding gaf.. pas zo laat.. ook hebben ze gekeken of de melders in mijn oude velgen nog wel signaal gaven, maar ook dat was niet zoveel meer... bij een andere profile wel, want die hadden de meter van Cub, maar die zijn dat de batterij zwak was...

Ook nog Lexus Rotterdam gebeld... die zegt, tja het kan wel hoor, de eerste paar keer denkt de auto dat het een foutje is, en daarna drukt hij het signaal door... maar toch jongens... 4 maanden en 1600 km verder... dan ben je al dood en begraven man...

Afijn.. toch ook maar even de Lexus in Den Haag gebeld... en die zei van neee moet hij na 2 km al aangeven... moet je hem even laten uitlezen hierzo, dan weet je meer... duuuzzzzz tja... ik zit te denken, kan ook ff die oude velgen eronder gooien, en kijken wat hij doet... maarja.. lastig allemaal weer... om er nou ?300,- aan nieuwe sensoren in te zetten, en die storing is niet weg, is ook weer zo wat :p

Mensen nog tips?? toch maar uit laten lezen voor ?100,- zeker o_O
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Tja altijd lastig. Ik zou geen lexus sensoren halen. Aftermarket (heb zelf CUB) doen het prima. EUR 40 een sensor. Ben je voor 160 klaar + de kosten om ze erin te krijgen. Het is wel handig als je je sensorcodes weet, kan je die gelijk in laten programmeren bij aankoop. Helemaal gratis rijden van een Lexus blijft lastig..
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Klopt allemaal, maar als ik die sensoren in laat bouwen en er blijkt iets anders aan de hand te zijn heb je dat weer...

Maaar ik ben toch maar ff langs Lexus Rotterdam gereden, om het even face to face te bespreken, en het is mij wel iets duidelijker geworden..
Aangezien Lexus de eerste was met dit systeem, en zeker in 2005 was dit echt de eerste, meet de TPMS hem steeds na een bepaalde tijd, en als je dan tussentijds je motor uitzet, dan begint hij weer opnieuw... en aangezien het inderdaad allemaal ritjes waren, van steeds een half uurtje ofzo, heeft hij steeds niet de tijd gekregen om door te krijgen, dat die sensoren eruit waren... En daarom met die lange rit naar Duitsland, had hij wel tijd genoeg, en vandaar dat hij dus nu voorstaat...

Dus ik ga gewoon ff me oude velgen eronder zetten, en kijken of hij dan bij reset wegvalt, dan kan ik daarna gelijk 4 nieuwe in mijn andere velgen laten zetten.
Zo zou het maar moeten :)
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Whahaha ik hoop het niet :p Waarschijnlijk kan ik dan gewoon op de reset knop drukken, en dan moet hij ze weer zien, want als ik dat nu doe, dan blijft hij Check System zeggen.
Dus hoop dat hij dan met mijn oude velgen gelijk wegvalt :brr:
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Nou mensen ff weer een update,

Gister mijn originele velgen er weer onder gezet, en daarna op de reset knop gedrukt, en hij bleef het aangeven... ik dacht o god.. maar ik denk laat ik gewoon even een stukje rijden.. Ondertussen voor het stoplicht nog een keer op de reset knop gedrukt, en nog steeds bleef hij staan. Maaar na 5 minuten viel hij toch vanzelf weg, en hij is ook niet meer terug gekomen!
Dus probleem opgelost. Moet ik ze alleen ff laten klonen, en nieuwe in mijn 19" velgen laten zetten, dan kunnen die weer terug :)
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Ik heb laatst ook weer problemen gehad met TPMS. Vooral als het kouder is, gaat het lampje aan. Gelukkig steeds uit kunnen krijgen met het knopje, behalve de laatste keer. Met geen mogelijkheid uit te krijgen. Na 2 dagen kwam de oplossing. Schroef in de band. Ik reed met 1,5 bar rechts achter. Bandje gemaakt en uit waren de lampjes. Tja soms werkt het systeem gewoon goed.....
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Weer even een update mensen!

Ik heb toch sensoren in mijn 19inch velgen laten zetten, en deze laten klonen... Maar na een uurtje gaf hij toch weer "check system" aan, ik moest toevallig bij Kakerken zijn, en die zei, zet hem eens op de 2e set banden bij het dashboardkastje. Dit was een goed idee en heb ik gedaan, toen was ook de melding binnen 10 minuten weg, ik denk top! Maaaar we gingen naar Almelo, en na een uur kwam hij weer, en toen ik daar aan het parkeren was, viel hij weer weg! en de hele terugweg 200 km, is hij ook weg gebleven, en nog steeds. Nou heb ik dit ook bij de garage gevraagd waar ze ze geplaatst hebben, en die zeggen, nou, dat is raar, want we hebben ze gekloond met die originele sensoren, dus hij zou op bandenstand 1 moeten werken... zou de auto nog toch merken dat het nieuwe zijn, en ze automatisch al 2e set aanzien??
Want ik heb vandaag even getest met de sensoren... gewoon rechtsachter op 1,3 bar gezet, en ik start de auto, en gelijk de melding "low tire" en met oppompen, ook binnen 3 seconde weer weg... dus het werkt wel gewoon...

het is nu weer even afwachten op de volgende lange rit... verwacht eigenlijk de melding niet meer, maar blijft raar dat hij bij de 2e set dus wel deze sensoren goed ziet... terwijl ze gekloond zijn met set1.... raaaaar,

Zijn er mensen die hier meer verstand van hebben?? Ik denk ik leg hem hier ff voor...Verder geen meldingen nu hoor gelukkig :grin:
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Maar dit heeft waarschijnlijk gewoon met het programmeren van de nieuwe sensoren te maken... dacht alleen ik leg het ff voor, kijken of mensen er ervaring mee hebben
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Heb nog ff zitten kijken.... en hij staat nu op bandenset 1... heb daar natuurlijk ook zitten rommelen met die dome verlichting, dus waarschijnlijk is hij toen op set 2 gekomen... als ik dit lange stuk met mijn orignele velgen was gaan rijden was de melding dus ook gekomen... duzzz ook weer opgelost :p

zie je, komt allemaal wel goed, weeeer me eigen foutje :p Ligt niet aan die auto maar aan mij ;)
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Ik had exact hetzelfde Erik. Gisteren ging ook ineens dat lampje branden. Ik op zoek naar dat knopje, met geen mogelijkheid te vinden. Bij de koop vd auto heb ik deze velgen erbij gekocht. Ik heb daar geen codes ofzo bijgekregen, heb dus ook geen idee hoe dat werkt. Toen thuis de auto weer onbeladen was ging het lampje na een halve minuut weer uit. Niets ergs maar wel irritant zo'n knipperend licht. Weet iemand hoe en waar je die melding kan uitzetten/resetten?
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Stefan O : Klote he.... uitzetten kan helaas niet... zelfs bij de Lexus doen ze het niet... waarom?? Omdat het een veiligheidsissue is :brr: Wat je wel kan doen, is gewoon even je banden op de juiste spanning zetten, en dan het contact op "aan" en dan zit er onder je stuur, vlak bij je OBD aansluiting een reset knopje. Die moet je inhouden, en dan staat er "Pressure Initial" en dan knippert dat lampje 3 keer, en daarna is hij weer opnieuw ingesteld! :rulez: