Strak en vlak de hoek om

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
In mijn zoektocht naar een 3rd Gen GS300 heb ik al vaak een 2nd Gen IS250 overwogen. Door mijn overstap vanuit de IS200, waar ik zo af en toe veel plezier beleef bij het bochtenwerk, is er toch milde angst dat ik deze bij de GS300 niet meer ga terug vinden. Zover ik mij kan herinneren is de IS250 (ooit in 2007 eens een weekendje gereden) lang niet zo speels als de IS200, maar kent zeker (her en der) een sportief karakter. Bij de factscheck tussen de GS300 en IS250 viel mij op het geringe verschil in gewicht tussen de twee. Lediggewicht, 1560 kg (IS250) om 1595 kg (GS300). De "last" van extra gewicht is dus minimaal wat mij de vraag stelt; kunnen we de GS300 een beetje sportief karakter aanmeten?

Begrijp mij niet verkeerd, de GS is vanuit huis uit natuurlijk al een hele andere auto dan de IS250. Het is wellicht vloeken in de kerk, maar toch, kleine verschil in gewicht en aanwezige verschil in vermogen zet mij toch aan het denken, of door het gebruik van een BC Racing schroefset (bijvoorbeeld) en dikkere anti-rollbar(rubbers) , een GS300 niet wat sportiever te maken valt en mij met een glimlach, strak en vlak een bochtje om laat gaan...
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ik weet wel zeker dat dat kan , kijk naar bijvoorbeeld naar mijn SC400 , grote zware bak met lange wielbasis maar met BC set en harde bushings om te toveren naar een drifbak die zich erg makkelijk laat besturen

tussen de regels door is wel te lezen dat jouw voorkeur naar een GS gaat , hoe dan ook als je een IS250 strak wil laten sturen zal je ook moeten investeren in harde rubbers op je stuurhuis en een schroefset , prijzen zullen het zelfde zijn

GS350Drift1.jpg IMG_0120_NxiX_5.jpg
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Haha, ik verwacht niet dat ? la bovenstaande de A7 op stuif. Maar, goed om te weten. Keuze is in m'n hoofd al gemaakt en rationeel valt ie op sommige punten te onderbouwen. Het vermogens verschil is nogal aanzienlijk. Uitgaande van leeggewicht is het voor de IS250 208/1,560 (ton) = 133 pk/ton; Voor de GS300 249/1,595 = 156 pk/ton; 17,3% verschil. In vergelijking met mijn IS200 (155/1,345 = 114 pk/ton = 36,8 % verschil met de GS300. Dus we gaan er zeker op vooruit! :D