Upgrade van IS naar GS?

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Hi all,
voordat IK "DAAAAG IS , Hallo GS !" kan zeggen, zou ik graag jullie advies willen inzake het volgende.
Ik heb vandaag een proefrit gemaakt met een GS die in Breda te koop staat.
F-Sport, lekker uitgevoerd, Belgische wagen.

Los van de "standaard" zaken als je een occasion koopt en onderhandelt (banden, putjes etc.), viel met name op dat de wagen de eerste paar kilometers (erg) trilde.
Alsof hij op gang moest komen. Ik weet niet of dit lag aan het feit dat de auto misschien lang stil gestaan heeft, of dat het een bekend "euvel" is.
Daarna liep hij wel lekker en uiteraard trillingsvrij zoals het hoort.
Zat hem echt in banden heb ik het gevoel.

Kan iemand hier iets over roepen? Ervaring mee?

Zijn er andere (belangrijke) zaken waar ik specifiek op moet letten tijdens de aanschaf?

Hoop dat jullie advies mij kan helpen in de "upgrade".
Dank vast!

PS: daarna staat er dus in Breda een hele mooie witte IS 250 Business Executive te koop, zie foto ;-)
 

Bijlagen

  • photo4233.jpg
    photo4233.jpg
    153,5 KB · Weergaven: 39

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Die kwestie heb ik denk ik gemist Alor :-S
Ben benieuwd ;-)
Ik twijfelde (twijfel?!) nog tussen dit en een IS300h Luxury. Qua prijs ontloopt het elkaar niet zo en dit is (veel) meer auto dan de IS...
Het verschil in onderhoud en belasting/ verzekering is nog te overzien.
Vandaar...
 
21 jan 2014
250
17
0
Veel banden hebben last van "flatspotting" dat wil zeggen dat de band van relatoef zacht rubber is en iets uitzakt waardoor een platte klant van het langere tijd stilstaan ontstaat. Zo'n platte kant geeft de eerste kilometers trilligen. Je rammelt de eerste kilometers de vullingen uit je kiezen. Als de banden weer wat warmte hebben lost dit probleem zich als vanzelf weer op.
 
  • Leuk
Waarderingen: nakisoen

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Dacht ik al... Hun eigen demo had er ook last van zeiden ze.
Gewoon veel rijden denk ik dus :p
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
De GS F sport is een superauto die veel kwaliteit heeft met in de f sport een lekker sportieve uitstraling, maar zeker ook prestaties. Dat je daarnaast ook de IS noemt is bijzonder. Deze twee auto's zijn niet met elkaar te vergelijken. De ene is hybride, toch? en de ander kent de heerlijke 6 pitter vanuit de laatste generatie IS 250/ Qua prijzen verschillen ze natuurlijk ook flink? Ik zou het wel weten!!!!!
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Tja, ben inderdaad bang dat ik mijn huidige 6-pitter ga missen als ik bij de IS blijf. Al vind ik de nieuwe IS niet verkeerd rijden!
De GS is a whole different league natuurlijk...
Tis de keus tussen een veel meer "ingereden" GS of een dikker uitgeruste IS :(
Misschien toch eerst de IS om later te upgraden!? Downgraden kan natuurlijk niet :p
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Vertel Alor!? Over de GSh is me niet opgevallen eerlijk gezegd...

Wel over de ISh!
- brom/ trilling
- navigatie
- leer dat snel slijt (zelf gezien bij vrijwel alle occasions die te koop staan)
- nog wat andere zaken, ook op dit forum te vinden...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ach ja, gewoon kopen waar jij je beter bij voelt en beter bij je past, het zijn beide goede auto's en doen het niet veel onder elkaar. Zolang je maar niet de verboden "Lexus" koopt. :)
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Ik ben even gaan kijken naar de GS. Ziet er super uit. Enneh leuke prijs!!! Het is dat ik al een andere gekocht heb maar anders was ik verliefd!!:cupid:
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Uiteindelijk het hart gevolgd: het is de GS geworden! :)
E.e.a. aan laten doen, dus hopelijk deze week ophalen!

Thanks all! Ook voor de tips over forum-gebruik ;-)