Windgeruis

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
All,
toch maar even polsen bij jullie (op clublexus kom ik het e.e.a. tegen, maar niet precies dit en zonder oplossing):
ik merk dat ik vanaf +/- 75 km/h toch vrij "aanwezig" last heb van windgeruis. Beide kanden, ter hoogte van de spiegels. Als ik ze inklap wordt het iets minder...
Ramen zijn goed dicht ;-)
Raamrubbers lijken ook goed vast te zitten...

Mijn oude IS250 en onze priv? Volvo V70 zijn stiller. De V70 heeft oveirgens ook spiegels die los staan op de carosserie...
Eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht bij deze auto...

Andere GS rijders dezelfde ervaring?
Is dit iets dat ik dus maar voor lief moet nemen en heeft dit echt te maken met het ontwerp van de spiegels en dat de rest van de auto zo stil is??

Hoor graag! :)
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.116
4
819
113
Precies hetzelfde ervaar ik, dit zit tussen je oren. De auto is zo stil dat ieder geluidje opvalt.
Ik rijd af en toe een Yaris of Polo van de zaak en dan denk ik: Holy sh!t wat een kabaal maakt dat ding. We zijn gewoon verwend in deze auto's.
Als je het zeker wilt weten moet je een DB-meter gebruiken. Een app op je telefoon kan ook, niet echt precies, maar goed genoeg om de auto's met elkaar te kunnen vergelijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: nakisoen

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ik kan het niet beter omschrijven
als je zo een stille auto hebt met zo een stille soepele motor en transmissie , valt alleen nog wind geruis op

rij even in een andere auto dan waardeer je dat windgeruis :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: nakisoen

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Ik kom van een 107/108 af en geloof me. ik hoor liever windgeruis dan een Grasmaaier in overtoeren let wel 3500 toeren bij 110. Geloof me.. I love the sound of the wind :p
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Uit welk bouwjaar en maand is je gs?

2012 heeft wel meer last hiervan las ik, ergens in 2013 waren er ook rubbers vervangen. Wat je kan doen is dubbelglas monteren van de cold package waar die lui het over hebben.

Ik moet zeggen dat mijn is250 al door extra isolatie een stuk stiller was dan een normale ongeveer 5/6db via db meter en de gs is wel stiller en qua wind geruis ook iets minder.
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Hij is van 04-2013.
Jij nergens last van begrijp ik Alan?

Ik hou het er voorlopig op dat ik verwend ben; wat een luxe :p
Blijft wel moeilijk te begrijpen dat de V70 stiller is :(
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
dat is op kenteken gezet, maar ik zou je chassisnummer eens bekijken naar wanneer die gebouwd is.

Heeft de V70 niet toevallig dubbelglas :)

Maar dat er meer windgeruis is tov de is250 vind ik wel raar.... heb er idd niet veel last van :s
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Hmm, kan daar zoveel verschil in zitten dan?!
Hij is in 4-2013 in Belgi? voor het eerst op kenteken gezet en daarna een paar weken geleden hier in NL dus...

V70 dubbelglas!? Dat zou mooi zijn! Ga ik zeker eens bekijken ;-)

Misschien een keer bij de dealer een ritje maken met een andere GS ter vergelijking....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja ik zou een andere gs pakken ter vergelijking, maar ik lees wel veel over de eerste modellen gs die veel kinderziektes hebben. De meeste hebben het opgost door dubbelglas te monteren op de gs
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ik kan het niet beter omschrijven
als je zo een stille auto hebt met zo een stille soepele motor en transmissie , valt alleen nog wind geruis op

Opspattende steentjes, grind, takjes die tegen de wielkasten en onderkant van je auto spatten 😱
 
  • Leuk
Waarderingen: nakisoen

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ik had het over het algemeen 😅
Maar dat je het bij een CT "beter" hoort vind ik het absoluut niet gek is immers toch een hele andere klasse vergeleken met een GS ;)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
De Volvo V70 heeft iig gelamineerd zijglas als optie. En verder wat Alan aangeeft.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
spiegels in of uitgeklapt, merk geen verschil,.. bij de is250 was bij ingeklapte spiegels soms juist meer lawaai..
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Ik heb er totaal geen last van met de is250. denk dat dat komt door mijn vorige autos (budget modellen)
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
UPDATE: vanochtend bij Lexus Utrecht geweest. (Mocht weer even de werkplaats in: wat stond daar weer gaaf spul! :p Anyway...)

Zij herkenden de windwervels rond de spiegels die geruis veroorzaken...
In EUR is maar 1 type zijruit te bestellen. Als ze overschakelen naar het USA systeem is er een aantal meer te bestellen! Naast de standaard, ook een COLD en ACCOUSTI variant.
Die laatste lijkt interessant. 200 p/ stuk ex. montage.

Voordat ik weer mer dan 500 euro ga uitgeven: Zijn er real life ervaringen op dit forum dat deze ruiten gemonteerd zijn en ook echt winst oplveren?

Moet nog steeds een andere GS rijden om te kunnen vergelijken...
Dank nogmaals!
Navin
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ga eerst eens andere GSen rijden vanaf bouwjaar 2014 of 2015 voordat je geld gaat uitgeven.

verder zijn er diverse mensen in USA die sowieso het verschil hebben gemerkt met 2012/2013 vs latere modellen.

Ook zijn er mensen die over zijn gegaan naar dubbelglas ivm dit probleem waarna het prob was opgelost.

Die ruiten kunnen ze bij de dealer gewoon bestellen...., maar misschien moet je je toch afvragen of dit niet bij jouw auto door de dealer opgelost moet worden aangezien je een auto hebt waar het standaard stil zou moeten zijn,
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Misschien moet ik het even nuanceren ;-)
Ik ben denk ik te verwend door de stilte van de auto. Het is nog steeds zo dat het bandengeruis bijna even luid (of zacht) is als het ?zogenaamde windgeruis? rondom de spiegels, dus heel storend is het echt niet?

Ik ga binnenkort een andere (nieuwere) GS rijden ter vergelijking.
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80