Remote auto-close/open windows

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
All,
op mijn IS zat de optie om de ramen en het dak te openen en te sluiten met de remote (lang ingedrukt houden).
Mijn GS doet dit nu (nog?) niet!?
Met name het dak blijft wel eens open staan en dan is het handig om het zo te kunnen sluiten, i.p.v. de hele auto op te starten (ON) voordat hij dicht kan.

Ik kan de optie nergens vinden in de settings en heb ook al eens geprobeerd om de ramen te "resetten" (bij openen en sluiten en knopje 2 sec. indrukken)...
Helpt niets...

Iemand een idee?

Dank vast voor de reacties!
Navin
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Moet met de Techstream of door de dealer erin geprogrammeerd/activeert worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS-10

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik zie de functie wel staan bij 'LPS', maar enkel door dealer te activeren. http://www.lexus.com/pdf/service/GS450h_LPS.pdf

Denkelijk zal je de dealer moeten contacten. Had je destijds niet zo'n lijst erbij waarbij je kunt aankruisen welke settings je voorkeur hadden/hebben?

Edit: je bent me net voor ZerOne.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Dank voor de snelle reacties!
Auto gaat toevallig straks naar Breda voor winterset en het windgeruis. Zal vragen of ze dit meteen meenemen!
Super!
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Ben nu niet in de gelegenheid om te zoeken. Maar er is een Android app waarmee je dit soort dingen kan instellen via een Bluetooth naar OBD adapter
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Handig!
AUTO-LOCK van de deuren zou ook wel handig zijn. AUTO-UNLOCK zit er namelijk wel standaard op...
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Auto lock werkt als jij je auto hebt ontgrendeld en geen portieren open doet, na een minuut of 2 vergrendelt die vanzelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS-10

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Oh die, die is wel mogelijk om door de gebruiker te activeren. Zal wel ergens in een menuutje staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS-10

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Is het eigenlijk ook mogelijk wanneer ik de auto start(is250) en ik verlaat de auto weer om deze dan af te sluiten terwijl de motor draait?
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Is het eigenlijk ook mogelijk wanneer ik de auto start(is250) en ik verlaat de auto weer om deze dan af te sluiten terwijl de motor draait?
Nee. Althans is mij nooit gelukt met mijn IS. Deuren sprongen altijd weer open... of een pieptoon, alsof je je sleutels in de kofferbak laat liggen en hem dicht gooit, erg handig :p
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Volgens de dealer niet mogelijk bij GS450h GEN 4, ook niet door hen in te stellen... :(

Ik geloof er zelf helemaal niks van, zelfs bij oudere auto's zit dat soort opties standaard erin gebakken. Laat staan bij zo'n nieuwe GS. Niet bepaald een budget boodschappenautootje...

Het automatisch vergrendelen zou op 2 manieren moeten werken,
Wanneer de auto vanaf parkeerstand in versnelling is gezet en wanneer de auto op snelheid komt 15-20km/h
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS-10

Vsk996

Hoort erbij
25 feb 2014
94
1
0
Heb net hetzelfde antwoord gekregen van de dealer bij mijn RX. Wou graag dat de deuren zouden vergrendelen bij het wegrijden. Kon tot op de 2014 versies en niet langer op de 2015 versies... En ook niet door hen te programmeren - althans is de uitleg die ze hebben gegeven....
Moet nu 'manueel' de deuren op slot doen bij het wegrijden
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik had eens een keer iets gelezen mbt bepaalde veiligheid issues in US waardoor ze deze functie weer eruit moesten halen.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Dat zou best kunnen maar het lijkt mij toch wel een doordachte functie. Bij mijn vorige niet-Lexus, het automatische vergrendeling wordt ontgrendeld als je verongelukt.

Maar goed, ik heb geen GS...
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS-10

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Ramen open en dicht met remote was inderdaad dealer optie. Staat inmiddels aan ;-)