- 10 apr 2017
- 11
- 1
- 1
Hallo allemaal,
Mijn (nieuwe) GS450h heeft een probleem waar ook de dealerorganisatie nog geen oplossing voor heeft. Bij lagere buitenluchttemperaturen gebeurt het regelmatig dat alle ramen, vreemd genoeg met name aan de aan de bestuurderszijde, beurtelings beslaan en weer opdrogen, met een frequentie van pakweg 1 minuut. Dit gebeurt ook op de snelweg als de auto al heel wat kilometers achter de rug heeft en alle systemen opgewarmd zijn. Het is dus geen 'met natte kleren in een koude auto stappen' probleem.
Het heeft te maken met de recirculatie, zodra die ingeschakeld wordt voel je het snel vochtig worden in de auto en je ruikt het ook. Dan beginnen de ramen te beslaan en op een gegeven moment grijpt het systeem in en drogen ze weer op en dan herhaalt het hele circus zich weer. Het duurt order grootte een minuut per cyclus. Je voelt de temperatuur veranderen en de lucht beurtelings nat en droog worden.
De recirculatie kan worden ingeschakeld door de smogsensor, maar ook wel door een commando uit het systeem zelf; het maakt niet uit voor het gevolg. Alle airco settings staan op 'auto' en de airco compressor draait. De dealer heeft alle settings vergeleken met die van hun demo GS maar die zijn precies gelijk maar die demo doet dit niet. De dealer heeft rondgevraagd in de europese organisatie, maar e.e.a. is niet bekend dus is het geen seriematig probleem.
Ik dacht aanvankelijk dat wellicht een stekkerverbinding losgeraakt zou kunnen zijn bij het inbouwen van het voertuigvolgsysteem maar dat bleek ook niet het geval te zijn.
Een tijdelijke oplossing is het handmatig blokkeren van de reciculatie, maar dat zet de smogsensor buitenspel en het kost meer energie, dus een echte oplossing is welkom...
Wie heeeft de gouden tip...?
Mijn (nieuwe) GS450h heeft een probleem waar ook de dealerorganisatie nog geen oplossing voor heeft. Bij lagere buitenluchttemperaturen gebeurt het regelmatig dat alle ramen, vreemd genoeg met name aan de aan de bestuurderszijde, beurtelings beslaan en weer opdrogen, met een frequentie van pakweg 1 minuut. Dit gebeurt ook op de snelweg als de auto al heel wat kilometers achter de rug heeft en alle systemen opgewarmd zijn. Het is dus geen 'met natte kleren in een koude auto stappen' probleem.
Het heeft te maken met de recirculatie, zodra die ingeschakeld wordt voel je het snel vochtig worden in de auto en je ruikt het ook. Dan beginnen de ramen te beslaan en op een gegeven moment grijpt het systeem in en drogen ze weer op en dan herhaalt het hele circus zich weer. Het duurt order grootte een minuut per cyclus. Je voelt de temperatuur veranderen en de lucht beurtelings nat en droog worden.
De recirculatie kan worden ingeschakeld door de smogsensor, maar ook wel door een commando uit het systeem zelf; het maakt niet uit voor het gevolg. Alle airco settings staan op 'auto' en de airco compressor draait. De dealer heeft alle settings vergeleken met die van hun demo GS maar die zijn precies gelijk maar die demo doet dit niet. De dealer heeft rondgevraagd in de europese organisatie, maar e.e.a. is niet bekend dus is het geen seriematig probleem.
Ik dacht aanvankelijk dat wellicht een stekkerverbinding losgeraakt zou kunnen zijn bij het inbouwen van het voertuigvolgsysteem maar dat bleek ook niet het geval te zijn.
Een tijdelijke oplossing is het handmatig blokkeren van de reciculatie, maar dat zet de smogsensor buitenspel en het kost meer energie, dus een echte oplossing is welkom...
Wie heeeft de gouden tip...?