Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

GS 300h vs 450h

Ineenstorting
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Volgens mij bedoelt TS de 4GS (2012 tot heden), niet de 3GS (2006 tot 2012)
    There is no substitute for cubic inches.
    2UR-FSE inside

Commentaar

Klopt, het is een gen4 uit 2014. Bedankt voor de tips, ik laat morgen weten hoe het is afgelopen.

Jarno

Commentaar

De proefrit is vandaag helaas niet doorgegaan, i.v.m. personeelsgebrek kon de auto niet klaargezet worden. Ik ging in eerste instantie voor een GS 450h F-sport maar ik ben ook even in een President line gaan zitten en de stoelen daarvan vind ik toch een stuk prettiger. Keuzes, keuzes... Wordt vervolgd.

Jarno

Commentaar

Zo, vandaag een proefrit gemaakt in een GS 450h President line en het verschil is inderdaad goed merkbaar. De IS voelt vanbinnen een stuk kleiner aan dan de GS hoewel het verschil in de buitenmaten niet eens heel groot is. Hoewel de stoelen in de IS zeker niet slecht zijn is de GS in dit opzicht toch van een andere klasse. Zoals een reviewer het uitdrukte: "If you can't find a comfortable position in these seats, you probably aren't human." In het rijgedrag voel je uiteraard dat je met meer gewicht onderweg bent maar de auto voelt beslist niet log aan, en de acceleratie is fenomenaal. De HUD is dan ook een bijzonder nuttig hulpmiddel ter voorkoming van bekeuringen. Het enige nadeel is dat er in de auto gerookt is maar ik vond de geur nog meevallen en met een ozonbehandeling is dat denk ik wel weg te krijgen.

Uiteindelijk heb ik besloten om eens uit de band te springen en de GS 450h te kopen. Het is nu een kwestie van wachten, het worden twee lange weken voor me...

Jarno

Commentaar

Super! Gefeliciteerd!
            GS450h President 2008

Commentaar

Gefeliciteerd !
              Mijn GS was voorzien van nano-e technologie, waardoor de auto ook na 4 jaar nog als nieuw rook. Maar... ik heb er nooit in gerookt. Veel plezier en geniet straks van de eindeloze (onverwachte) acceleratie.
              Een grote reeks voitures, waaronder Toyota's Avensis en Camry. Daarna Lexus GS 430 2001, Lexus 450 H président 2013 noir onyx, Lexus RC 300h Sport 2016 safier blauw.
              Als echte liefhebber heb ik ook een Citroën C4 f Torpedo uit 1931

Commentaar

Gaaf! Is dat die bruin/grijs/zilveren GS uit Breda? In dat geval heb je volgens mij de meest complete GS gekocht die er momenteel te vinden is. Heb je ook die night vision er op!
                Ik hoop dat je de rookgeur er uit krijgt.
                GS450h, Executive, 2006

Commentaar

Ja, dat is hem. Er zijn maar een paar dingen die hij niet heeft (bv. lane departure warning) maar die kan ik wel missen. Ik weet alleen niet of die night vision nou zo nuttig is maar de tijd zal het leren. Jammer genoeg werkt het alleen met de lichten aan, het zou pas echt leuk zijn als je met de lichten uit in EV mode mensen kon besluipen en dan vlak achter ze te gaan toeteren. Maar dan wil ik ook wel een toeter die klinkt zoals dit. Weet iemand waar ik die kan krijgen?

Met de rookgeur gaat het wel goed komen: de airco wordt gereinigd, het interieurfilter wordt vervangen en voor 100 euro kan ik een week lang zo'n ozon geurneutralisator huren. Sonax smoke-ex schijnt ook goed te werken dus dat kan ik ook nog in de strijd gooien. Ik kan de uitspraak van PJL over nano-e alleen maar onderschrijven, het systeem kon de geur al verrassend goed wegfilteren.

Ik verheug me er nu al op om straks in alle comfort en rust over de weg te glijden en wanneer nodig eventjes een Germaanse vierwieler een onaangename verrassing te bezorgen.

Jarno

Commentaar

Werken ...
                  X