"Nieuwe" GS 450h

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Vandaag was de grote dag, ik heb mijn IS 300h ingeleverd en de "nieuwe" (bj 2012) GS 450h opgehaald. Hij stond al met een strik erop te wachten:



De rit terug naar huis was een waar genoegen. De GS zweeft meer over de weg dan de IS maar zonder onzeker te voelen in de bochten. Het vermogen en trekkracht zijn fenomenaal en worden begeleid door een aangename V6-roffel. De stoelen (of misschien moet ik zeggen: zetels) zijn enorm comfortabel, met ruime voorsprong de beste waar ik ooit in gezeten heb. De GS staat inmiddels voor de deur te glimmen:




Nu moet ik alleen nog een ozon luchtreiniger huren om de rooklucht uit het interieur te krijgen en dan kan ik er weer een hele tijd tegenaan.

Jarno
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Danku, dank u! Ik ben net even een stuk gaan rijden en ik heb af en toe de radio uitgezet om naar het geluid van de motor te kunnen luisteren. Ik heb ook gemerkt dat het geluid best wel de aandacht trekt als je bij het stoplicht wegrijdt. Je hoeft niet eens veel gas te geven, die diepe grom valt blijkbaar nogal op... Het bevalt me wel. :p

Jarno
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Kijk! Da's nog eens een stijlvolle aflevering! Mooie auto in de juiste kleur.
Veel rijplezier ermee.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Mooi gedaan. Deze auto heeft echt alles wat een mens maar kan wensen; veel opties en een dikke motor.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Zo, het eerste slachtoffer is vandaag gevallen. Een Audi A4 dacht dat hij nog even snel kon inhalen, ondanks de borden dat er over 200m geritst moest worden. Jammer joh... :)

Gisteren bijna de hele dag bezig geweest met het afborstelen, schoonvegen en afstofzuigen van elk bereikbaar oppervlak. De rookgeur is nu al veel minder en komend weekend ga ik met smoke-ex aan de slag dus ik heb er alle vertrouwen in dat die geur wel gaat verdwijnen. Het viel me trouwens op dat ik een stuk makkelijker in de kleine hoekjes kon komen dan in de IS, waar die extra binnenruimte allemaal niet goed voor is...

En over binnenruimte gesproken: ik was verrast hoeveel ruimte er nog beschikbaar is onder de bodem van de bagageruimte. Ik denk dat ik als ik op vakantie ga dat foamblok eruit haal en de ruimte vul met jassen of schoenen e.d. Alle beetjes helpen ten slotte.

Jarno
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Het is gloeiende gloeiende toch niet te geloven?!?!? Kom ik vandaag uit mijn werk, heeft er een of andere [CENSUUR] tegen mijn auto aangezeten! AAAAARRRRGH!!!!!! En geen briefje achtergelaten natuurlijk. Rechtsachter allemaal diepe krassen, vanaf de wielkast tot aan de hoek van de bumper. Mijn enige troost is dat hij zelf ook schade moet hebben. Als ik erachter kom wie het geweest is dan wacht ik tot zijn auto gerepareerd is en dan word ik creatief met een stuk staalwol.

Jarno
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
SH*T zeg!!!
Hopelijk valt het mee voor je en is je bolide snel weer de oude!
Ik wordt al gek van een dode vlieg op m'n lak :(

Heb je voor je interieur trouwens al eens aan een ozon behandeling gedacht? Is z??r effectief!
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Eruit poetsen gaat helaas niet lukken want de krassen zitten tot op het metaal. Hij moet het dan ook wel gemerkt hebben. Dit wordt overspuiten want het oppervlak is veel te groot voor een lakstift. Het ergste van alles is dat het waarschijnlijk een van mijn collega's is geweest. 

Maar goed, in de lunchpauze foto's maken en dan offertes aanvragen.Ik ga dit niet via de verzekering doen want dan betaal je uiteindelijk veel meer. Heeft iemand ervaring met fixico, krijg je daar inderdaad de beste prijs?

Jarno
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Kon je niet zien van welke kleur auto de schade kwam ? Hangen er geen camera's ?