matten in wasmachine

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
kunnen de matten in de wasmachine ? ze zijn namelijk een beetje vuil, ik als nieuwe man dacht aan max 30? met een beetje poeder en wasverzachter met rozengeur. iemand ervaring mee? anders ben ik de eerste die het doet :D :D
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik zou ze ook niet wassen inderdaad, grote kans dat de achterkant eraf komt, is zacht spul natuurlijk.




gr. koen
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Safe way:

Buiten leggen op zeil ofzo dat ze niet vies worden van de ondergrond, het beste is op een licht helling. Met de tuinslang helemaal nat spuiten, vervolgens een goed handwasmiddel gebruiken en het hele spul lekker met een zachte borstel schrobben. en vervolgens afspuiten. Dan met een waterzuiger het grootste deel vocht er nog uitzuigen. Dit allemaal een paar keer herhalen totdat het water wat er af/uit komt mooi schoon is.

Vervolgens kan je nog textielreinigers gebruiken.

...maar als je ze in de wasmachine prop, laat ons weten hoe het er uit komt! :mrgreen:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik zou ook niet wassen, want daar kan dat schuim aan de onderkant niet tegen :)

lekker afspuiten en de methode van jelmer toepassen, want dat werkt :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
bakker zei:
kan je ergens ook nieuwe kopen mijn matten zijn namelijk versleten :p
grtz dieter

JE kan ze bij de dealer kopen, of laten importeuren uit de US, mits je originele van lexus willen, maar er zijn ook tapijtboeren die ze voor je op maat kunnen maken. Het voordeel is dat je het geheel naar je smaak kan laten maken zoals kleur/stof/gewicht/stiksels etc
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
Heb ze dus gewassen in de wasmachine, eerst op handwas maar toen kwamen ze er vuil uit.
Daarna gewoon programma 40? en ze waren proper, t gaat over licht beige matten en heb dash gebruikt als product.
Zonder 1 beschadiging van de matten
witer dan wit ;)