Koppakking

rik

Nieuw hier
20 apr 2011
23
0
0
Hallo, ik ben nieuw hier en heb me zojuist voorgesteld.

Eind februari kocht ik een 220d (sep 2006 117.000 km). Bij aflevering werkte de airco niet en heeft men de waterpomp vervangen. Twee weken later werkte de airco weer niet en bleek de koppakking het probleem. Vandaag hoorde ik dat dit allemaal valt onder de Lexus garantie. Het complete onderblok wordt vervangen. Inmiddels heb ik op het net gelezen dat dit een "gekend probleem" is. Heeft iemand van jullie ervaring? Waar moet ik dadelijk op letten als ik 'm terug krijg ? Ik kocht deze auto met name vanwege de betrouwbaarheid van het merk. (Toyota/Lexus) :roll:

groet,
Rik
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Je kan de betrouwbaarheid ook vertalen in betrouwbaarheid van Lexus zelf, immers wordt alles binnen de garantie verholpen.

Dat je er niet blij mee bent, lijkt me logisch!
 

rik

Nieuw hier
20 apr 2011
23
0
0
Het is niet zo dat ik de betrouwbaarheid van Lexus in twijfel trek. Ik las o.m op het net dat deze problemen worden opgelost Toyota/Lexus waardig. Dus daar gaat het niet om. Mijn vraag is: zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden of is met deze reparatie alles opgelost. (Ervarings verhalen )
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Als je voor aankoop even had gegoogelt op Lexus/Toyota en dit dieselblok had je kunnen lezen dat je welliswaar de goede lexus service krijgt maar dat dit poolse blok echt dramatisch slecht is. Ken Avensis rijders die al aan hun derde motor toezijn (en nog steeds een idioot olieverbruik hebben).
Denk dat dit weleens de eerste en laatste diesel van Lexus zou kunnen zijn.
Let op olieverbruik, walmen, temperatuur, rare bijgeluiden en afzetting op de oliedop en dat kom je meer te weten over de kwaltiteit van de reparatie.
 

rik

Nieuw hier
20 apr 2011
23
0
0
Vandaag heb ik hem opgehaald. Na 1000 km krijgt hij nog een inspectie (dat zal woensdag of donderdag zijn) en dan moet het goed zijn. Zaterdag a.s vertrek ik voor een weekje vakantie naar Toscane. Eens kijken hoe hij zich houdt. :D
Bedankt voor de tips Sharkman. :)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik zou hier juist wel blij mee zijn! Een volledig schoongemaakt blok met nieuw onderblok na een tonnetje gelopen te hebben. Mooi toch.
Ik heb bij een Avensis met 240.000 voor garantie een nieuw blok, kop, kat en turbo mogen monteren. Volledig nieuw dus, is toch geweldig!



gr. koen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
sharkman zei:
Als je voor aankoop even had gegoogelt op Lexus/Toyota en dit dieselblok had je kunnen lezen dat je welliswaar de goede lexus service krijgt maar dat dit poolse blok echt dramatisch slecht is. Ken Avensis rijders die al aan hun derde motor toezijn (en nog steeds een idioot olieverbruik hebben).
Denk dat dit weleens de eerste en laatste diesel van Lexus zou kunnen zijn.
Let op olieverbruik, walmen, temperatuur, rare bijgeluiden en afzetting op de oliedop en dat kom je meer te weten over de kwaltiteit van de reparatie.


Ik heb na revisie 1x een auto terug gehad met olie verbruik. En het is ook zo dat in het begin de blokken gereviseerd werden met identieke onderdelen. Als je nu je blok laat reviseren en de problemen komen met dezelfde gang terug wordt er waarschijnlijk abnormaal mee gereden.Tegenwoordig is er al zo veel aangepast om de problemen op te lossen dat het eigenlijk ook niet meer terug komt.


Aanpassingen:

-Andere sensor aansluitingen kat.
-Andere software (diverse)
-Andere injectoren
-Andere zuigerveren
-Andere zuigers
-Andere drijfstanglagers (liepen wel eens in)
-Andere aanhaalmomenten kopbouten
-Andere SCV (brandstof regel klep)


Kortom ze doen er wel wat aan! Mits het blok juist en secuur gereviseerd is heb je er heeeel lang plezier van. En ja je komt nog wel eens langs de dealer met die *** EGR. Maarja dat hadden ze nooit uit moeten vinden.


Ik denk niet dat dit de laatste IS D is, ze verkopen namelijk nogal goed!
De 2e gen AD motoren zijn sterk verbeterd en zie ik eigelijk ook maar zeldzaam met problemen bij ons langs komen. Dus ik gok dat deze motor in de nieuwe IS D komt te liggen.
Maarja dat is afwachten....





gr. koen
 

rik

Nieuw hier
20 apr 2011
23
0
0
kwp zei:
Ik zou hier juist wel blij mee zijn! Een volledig schoongemaakt blok met nieuw onderblok na een tonnetje gelopen te hebben. Mooi toch.
Ik heb bij een Avensis met 240.000 voor garantie een nieuw blok, kop, kat en turbo mogen monteren. Volledig nieuw dus, is toch geweldig!
gr. koen

Zeker waar maar ik was erg verwend. Mijn vorige auto was een mondeo diesel. Het ding heeft ruim 400.000 km gelopen op alleen grote beurten. Er is ooit een nieuwe accu ingekomen maar dat is het dan ook wel. Niet eens een uitlaat.
Ik kocht de Lexus o.m om de reputatie van Toyota/Lexus. Dan is het best vervelend als 2 weken na je aankoop het complete onderblok vervangen moet worden. Het is een behoorlijke deuk in het vertrouwen. Daarentegen ben ik een optimistisch mens en denk inderdaad dat Lexus intussen weet waar het fout ging en daarop heeft geanticipeerd. Ik hoop de KWP gelijk heeft. :D
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
De 2e gen AD motoren zijn sterk verbeterd en zie ik eigelijk ook maar zeldzaam met problemen bij ons langs komen. Dus ik gok dat deze motor in de nieuwe IS D komt te liggen.
Maarja dat is afwachten....

Gelukkig dat niemand in de toekomst kan kijken. Gekke aan de D-4d blokken is dat de lichtste eigenlijk nooit problemen geeft maar vanaf 150 pk begint de ellende.
Zou weleens wat van de auto's met gereviseerd blok op de rollenbank willen zien. Kreeg van een aantal auto's na revisie de indruk dat ze hun vermogen niet meer haalden en of die aan de gewijzigde software ligt (??) of dat de blokken nog in moesten lopen?
Persoonlijk denk is dat het vermogen voor een 2.2 liter diesel niet echt extreem is dus technisch moet het mogelijk zijn om de boel betrouwbaar te krijgen (VAG had met haar 2.0 tdi pd blok ook de nodige problemen maar de nieuwe CR is ondanks dat deze eenvoudiger van opzet is dan haar voorganger een heel stuk betrouwbaarder geworden)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
De gereviseerde 'ge-update' blokken zijn zeker niet trager naar mijn mening.
Het zijn vooral de 150 pk motoren inderdaad, D cat heeft weer minder problemen maar dat komt omdat daar andere injectoren in zitten + er zijn er minder van dus dan lijkt het ook minder.



gr. koen
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Het probleem voor Toyota/Lexus is begonnen bij de AD serie dieselmotoren doordat ze van aluminium zijn gemaakt ipv gietijzer, de oude onverwoestbare diesels waren allemaal van gietijzer, net als de benzinemotoren, je kunt parallellen trekken in de overstap van gietijzer naar alumium voor de onderblokken. Dit geld voor zowel de de benzine als dieselversies, er zijn ook behoorlijke problemen geweest met de Z serie benzinemotoren.

Het mooie van Toyota/Lexus is dat zij niet voor hun verantwoordelijkheden weglopen en de meeste blokken zijn dan ook onder garantie vervangen, kom daar maar eens bij een ander om?

Ik zou bijna zeggen, alhoewel de heren niet gek zijn in Japan, neem natte bussen motoren!!! :p ;)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Daar zullen de monteur niet zo blij van worden... Wat een gerommel is dat zeg. Het is wel het beste maar toch, liever gewoon gietijzer of alu





gr. koen
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ja kan wel samen maar niet met de 2.2 diesel, als ze nou een V8 van de landcruiser 200 erin hangen kan ik er wel mee leven,.................. :D
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Benzine is voor kerels, gas om op te koken en diesel voor trekkers haha. Gekheid maar de 2.2 diesel is niet de beste Toyota motor gemaakt. Ook in de Avensis veel problemen. Ik vindt dat een Lexus stil moet zijn dus ze hadden er een 6 pitter diesel voor moeten ontwikkelen. Die van BMW lopen ook zo mooi. Een 4 cylinder diesel heeft nu eenmaal vibraties. Wel een grote uitzondering: de 2.2 van Honda uit de Accord. Deze had erin gelepeld kunnen worden. Daar zitten zoveel balansassen in die hoor je niet. Maar misschien praten Honda en Lexus mannen niet met elkaar. Gasombouw wordt ook steeds moeilijker tegenwoordig. Allemaal een gevolg van die CO2 waanzin. Terwijl alle koeien maar scheten blijven laten in het weiland. En als je geen leaseauto mag rijden met een diesel prive is diesel in dit land al compleet niet meer te betalen, zoveel houderschapsbelasting kent geen een land als de onze. Ik vind 500 euro plus per 3 maand nogal wat voor een diesel, haal je er niet uit. Dus dan een CT 200 maar die zijn ook niet zo zuinig als iedereen denkt. Gister gesproken met een man hier in mijn dorp, heeft een nagelnieuwe CT 200, prive , alles erop en eraan maar is nog niet boven de 1 op 16 geweest, viel hem erg tegen. Moest ook nog inlopen maar toch. :D
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Coordinator zei:
Benzine is voor kerels, gas om op te koken en diesel voor trekkers haha. Gekheid maar de 2.2 diesel is niet de beste Toyota motor gemaakt. Ook in de Avensis veel problemen. Ik vindt dat een Lexus stil moet zijn dus ze hadden er een 6 pitter diesel voor moeten ontwikkelen. Die van BMW lopen ook zo mooi. Een 4 cylinder diesel heeft nu eenmaal vibraties. Wel een grote uitzondering: de 2.2 van Honda uit de Accord. Deze had erin gelepeld kunnen worden. Daar zitten zoveel balansassen in die hoor je niet. Maar misschien praten Honda en Lexus mannen niet met elkaar. Gasombouw wordt ook steeds moeilijker tegenwoordig. Allemaal een gevolg van die CO2 waanzin. Terwijl alle koeien maar scheten blijven laten in het weiland. En als je geen leaseauto mag rijden met een diesel prive is diesel in dit land al compleet niet meer te betalen, zoveel houderschapsbelasting kent geen een land als de onze. Ik vind 500 euro plus per 3 maand nogal wat voor een diesel, haal je er niet uit. Dus dan een CT 200 maar die zijn ook niet zo zuinig als iedereen denkt. Gister gesproken met een man hier in mijn dorp, heeft een nagelnieuwe CT 200, prive , alles erop en eraan maar is nog niet boven de 1 op 16 geweest, viel hem erg tegen. Moest ook nog inlopen maar toch. :D


Klopt helemaal wat je zegt, onze verkochte CT kwam ook niet boven de 1 ; 16 uit. Maar de trent is gezet bij Lexus, simpel en klip en klaar gaan alle modellen over in Hybride in Nederland, alleen de IS is nog als louter diesel en benzine te leveren. Daarom heb ik ook de laatste der mohikanen gekocht ( lees :een echte Toyota ) een LS430 van 2006, het is het mij niet waard om voor een paar centen minder in een CT te rijden,......

Maar dat is een keus van de importeur en de fabriek dat CO2 gedoe, hang nou eens een 4.5 liter VD diesel met twin turbo in een LS ( landcruiser diesel, 4.5 diesel 261 pk en 650 Nm koppel!!!!)

Diesel is alleen voor europa belangrijk, en Lexus had geen diesel dus hangen we een 4 pitter avensisblok in een IS omdat de vraag naar een diesel zo hoog was. Beetje verkeerde keuze geweest van Lexus.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het is jammer dat alleen de EU zo diesel minded is, maar ze maken wel hele goede.

Rik hoe zit het met je auto?
 

HenkD

Nieuw hier
1 sep 2011
5
0
0
Sinds augustus 2010 ben ik in het bezit van een IS220D, bouwjaar 2007 met 138.000 km op de klok.
In het begin probleemloos, zoals je van Lexus mag verwachten.
Begin dit jaar is de waterpomp vervangen en toen begon de ellende. Nu is om de haverklap het koelwater op.
Gisteren naar de dealer geweest en het blijkt een bekend probleem te zijn ( ???) en ik was niet de eerste.
De motor bouwt inwendig teveel druk op.
De oplossing is mogelijk een nieuwe koppakking, anders kan het ook nog wel een een gescheurd blok zijn..
Daar wordt je niet vrolijk van en al helemaal niet als je dan ook nog hoort dat Lexus in een soortgelijk geval
geen garantie wil geven. Al met al een fikse tegenvaller en kostenpost van ca. 2000 euries.
Zijn er meer met dergelijke ervaringen?