Koppakking

rik

Nieuw hier
20 apr 2011
23
0
0
Hallo, ik ben nieuw hier en heb me zojuist voorgesteld.

Eind februari kocht ik een 220d (sep 2006 117.000 km). Bij aflevering werkte de airco niet en heeft men de waterpomp vervangen. Twee weken later werkte de airco weer niet en bleek de koppakking het probleem. Vandaag hoorde ik dat dit allemaal valt onder de Lexus garantie. Het complete onderblok wordt vervangen. Inmiddels heb ik op het net gelezen dat dit een "gekend probleem" is. Heeft iemand van jullie ervaring? Waar moet ik dadelijk op letten als ik 'm terug krijg ? Ik kocht deze auto met name vanwege de betrouwbaarheid van het merk. (Toyota/Lexus) :roll:

groet,
Rik
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Hallo mede-Lexus rijders,

Ik rijd een IS220d uit 2007 met net geen 400.000 op de teller. ... Zelf vind ik de kosten van ?6000,- voor het vervangen van het blok te hoog, dus ik zoek naar goedkopere alternatieven. Iemand suggesties - of beter - positieve ervaringen met goedkoper alternatieven ?

Ik had afgelopen week hierover met iemand een discussie; tot welk bedrag laat je je auto repareren en wat is je grens om hem dan maar in te ruilen? En dat ging over een IS250 (met 140.000km). Toen zei ik: "Voor ?3000,- heb ik geen vergelijkbare auto die ook zo goed bevalt. Maar wanneer het reparatiebedrag ?5000,- of hoger wordt, zou ik hem inruilen.". Ik weet niet in wat voor staat je IS220d verder is, maar gezien de ervaringen hier op het forum van zo'n motor en de km-stand zou ik hem net als Frank2b ook inruilen... Lees 't forum d'r maar op na. Het zijn niet de jongste auto's meer en met zulke km-standen hoef je volgens mij ook niet veel coulance te verwachten...

Ik zou 't begrijpen dat je graag in een IS (of ?berhaupt een Lexus) zou willen blijven rijden, misschien is het mogelijk om een IS250 met LPG installatie te overwegen als alternatief?
 

Ronald

Nieuw hier
30 apr 2011
16
0
1
uhm ... tijd voor een nieuwe IS300h misschien?

Zou je denken, maar na een uitgebreide proefrit in de CT200H, IS300H, RC300H en de NX300H is mijn conclusie dat (Lexus) hybride rijden voor mij geen interessant alternatief is; niet alleen gaat de 2.0 liter benzinemotor tekeer bij iedere acceleratie, het verbruik op de snelweg in combinatie met de literprijs van benzine maakt het allemaal wel kostbaar. Kortom, voor mij geen hybride en dus op dit moment even geen Lexus meer ter vervanging van mijn IS220d...
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Zou je denken, maar na een uitgebreide proefrit in de CT200H, IS300H, RC300H en de NX300H is mijn conclusie dat (Lexus) hybride rijden voor mij geen interessant alternatief is; niet alleen gaat de 2.0 liter benzinemotor tekeer bij iedere acceleratie, het verbruik op de snelweg in combinatie met de literprijs van benzine maakt het allemaal wel kostbaar. Kortom, voor mij geen hybride en dus op dit moment even geen Lexus meer ter vervanging van mijn IS220d...

Interessant, aangezien de CT een 1,8L motor heeft en de 300h-modellen een 2,5L motor hebben.
Door de e-cvt heeft de motor inderdaad de eigenschap om veel toeren te gaan maken wat veel mensen ervaren als 'loeien'.
Maar dit kan aanzienlijk verminderd worden door niet vol plankgas te geven, maar iets gas terug te nemen bij het accelereren.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Zou je denken....<knip> Kortom, voor mij geen hybride en dus op dit moment even geen Lexus meer ter vervanging van mijn IS220d...

Begrijp ik helemaal.
Als je voornamelijk op de snelweg vertoeft gaat er qua zuinigheid niks boven diesel.
Van het weekend zijn mijn Betere Helft en ik wat door het Limburgse heuvelland wezen toeren.
Bijna alles binnendoor, snelweg vermeden.
Na 97 kilometers heb ik bijna 4,5 liters dure benzine verstookt.
Gaat je met je IS220d niet lukken.
Maar op de snelweg heb je bijna nul voordeel van hybride-rijden.
Je hebt dus een rationele beslissing gemaakt.

Voor wat betreft het tekeer gaan van de motor bij accereren: daarin heb je ook gelijk.
Wat je echter vergat te melden is dat het motorgeluid vrijwel geheel verdwijnt zodra de gewenste snelheid is bereikt.
:oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Ik heb hiervoor dus ook in een lange tijd in een 220d gereden (er staan nog wat postings van mij in dit topic). Nu in een IS300h.
Als we het hebben over brandstof kosten, denk ik toch dat een IS300h vergelijkbaar of zelfs goedkoper is. De IS220d (althans de mijne) haalde met moeite de 1:10, ook op 80 km weggetjes, de IS300h haalt tenminste 1:16, in de zomer 1:18. Hoe is het verbruik van de IS220d bij andere rijders?

(De BMW 3 serie uit 2015 met efficient dynamics edition van mijn collega haalt gemiddeld op diesel wel 1:22 (gemiddelde over 1,5 ton km). Dus als je goedkoop wilt dieselen met vergelijkbare rijeigenschappen moet je naar BMW 3 serie.)