reparatie voorbumper

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Ik heb een probleempje denk ik
een paar weken geleden heeft een dame tegen mijn voorbumper aangereden en heb ik lichte schade.
de schade is volgens de lexusdealer in rotterdam 900 euro.
volgens de expert die langs is geweest 480 euro.
nu wil ik de bumper bij de lexus laten repareren omdat ik de auto daar ook in onderhoud heb.
weten jullie hoe dit gaat lexus zegt laat hem hier maar repareren ik hoef mij nergens druk om te maken.
ik weet niet wat ik moet doen en heb eigenlijk ook geen zin om 420 euro bij te betalen.
heeft iemand van jullie wel eens zo iets meegemaakt?

vriendelijke groet magnepan
lexus is250
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Verzekering moet jou gewoon de schade uitkeren. En volgens mij mag jij de auto gewoon laten repareren waar dat jij wilt! Snap wel dat de expert een lager bedrag vaststelt, dat proberen ze allemaal. Gewoon vasthouden en laten maken bij de Lexus dealer. Dan regelt jouw verzekeraar het onderling met de verzekeraar van de dame in kwestie.

Succes ermee!
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Je moet de schade expert ook laten komen bij het bedrijf dat de reparatie gaat uitvoeren, dan kan de reparateur onderhandelen over het schadebedrag met de expert. Dan heb je achteraf geen discussie!!
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
De verzekering verwijst je naar de daarvoor gecontracteerde schade hersteller. Je mag een eige kiezen maar dan moet je alvorens wel je eige risico betalen die je terug krijgt na afloop als je in je recht staat!
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Verzekering moet jou gewoon de schade uitkeren. En volgens mij mag jij de auto gewoon laten repareren waar dat jij wilt! Snap wel dat de expert een lager bedrag vaststelt, dat proberen ze allemaal. Gewoon vasthouden en laten maken bij de Lexus dealer. Dan regelt jouw verzekeraar het onderling met de verzekeraar van de dame in kwestie.

Succes ermee!

Dat ligt heel erg aan de voorwaarden in je verzekering. Bij de ene mag je wel zelf een schadehersteller kiezen, bij de andere niet. Mijn vriendin had het ook, Lexus Eindhoven was niet aangesloten bij haar verzekering en dat kostte haar dus nog een extra eigen risico, Lexus Sittard was wel aangesloten en daarbij betaalde ze dus geen eigen risico. Vraag het na bij je verzekering, want de voorwaarden kunnen nogal verschillen.
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Dat ligt heel erg aan de voorwaarden in je verzekering. Bij de ene mag je wel zelf een schadehersteller kiezen, bij de andere niet. Mijn vriendin had het ook, Lexus Eindhoven was niet aangesloten bij haar verzekering en dat kostte haar dus nog een extra eigen risico, Lexus Sittard was wel aangesloten en daarbij betaalde ze dus geen eigen risico. Vraag het na bij je verzekering, want de voorwaarden kunnen nogal verschillen.

Ja oke klopt maar het gaat hier toch over de verzekering van de tegenpartij? werkt dat dan ook zo? Die kan Magnepan toch niet verplichten om naar een bepaalde schadehersteller te gaan lijkt mij? Ik weet bij mijn eigen verzekering inderdaad dat zij een schadehersteller kunnen aanwijzen maar indien iemand anders schade aan mijn auto toebrengt en ik de auto normaal naar de Lexus breng voor schadeherstel kunnen zij toch niet voor mij beslissen?
Ik weet het ook niet precies, bij mij is het nooit tot zulk soort discussies gekomen met de verzekering... gelukkig :)

Nou ja in ieder geval kan het toch nooit geen kwaad om contact op te nemen met de eigen verzekering.

Hopelijk krijg je gauw duidelijkheid Magnepan!
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Ik heb bericht gekregen van de verzekering die kon mij vertellen dat het bedrag van 480 euro is overeengekomen met de lexus in rotterdam.
de expert en lexus zijn dit bedrag overeengekomen voor het repareren van de bumper.
nu ben ik benieuwd waarom de chef werkplaats tegen mij zegt dat het 900 euro kost.
morgen maar eens bellen voor welk bedrag ze gaan repareren.
word vervolgt

vr gr magnepan
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
de verzekering heeft mij een bedrag van 485 euro uigekeerd.
aan de lexusdealer gevraagd of ze de bumper voor dit bedrag kunnen repareren.
gisteren teruggebeld door lexus ze gaan de bumper repareren voor dat bedrag.
dus heel de bumper eraf en word helemaal gespoten.
eind goed al goed zal ik aar zeggen.

gr magnepan