Is250 2006 Waterdruppels in kofferbak

rabin

Hoort erbij
15 aug 2015
30
1
0
Beste mede Lexus rijders,

ik ben in het bezit van een Is250 van bj 2006,en nu zit ik nl met het volgende "probleem".
sinds een paar dagen is mij opgevallen dat ik druppels zie In mijn kofferbak aan de rechterkant (op de afdekplaat van de versterker),en de druppels zijn sws niet afkomstig van wanneer ik mijn kofferbakkklep omhoog haal.
Nou heb ik dus de hemelbekleding van de kofferbak eraf gehaald en is mij opgevallen dat (in de hoek waar de scharnier zit),er natuurlijk lastpunten zitten,net onder de kofferbakrubber,en precies tussen de gelaste platen hele lichte druppelvorming is.
Nu is mijn vraag of er iemand met het zelfde issue zit,zoja;hoe heb je dat verholpen.
nu weet ik dat de Is250's nog wel es last van achterruit condens hebben,en zou dat miss de oorzaak zijn?
Fotos heb ik,maar heb geen idee hoe ik ze moet plaatsten.

ik hoor graag van jullie.

mvg,Rabin
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Ik heb er nooit eerder iets over gehoord. Het lijkt mij persoonlijk niet zo waarschijnlijk dat het hier een productiefoutje betreft, want dan was dat al lang in de afgelopen elf jaar onder de aandacht gekomen. Misschien is het wel een gevolg van een kleine onvolkomenheid in de reparatie van een vroegere schade? Misschien is ooit een nieuwe achterruit geplaatst?

Ik ben m.b.t. auto's geen fan van (siliconen)kit, maar een zeer bescheiden likje zou in dit geval mogelijk uitkomst kunnen bieden. Weet dan wel zeker dat het water wat je in de naad ziet verschijnen ook werkelijk van buiten komt en ook aan de buitenkant weert (dus niet dat water stiekem via de binnenzijde naar die naad wordt aangevoerd zoals mogelijk bij een nieuwe geplaatste, maar lekkende achterruit zou kunnen). Gun de kit de tijd om fatsoenlijk te drogen voordat je 't rubber weer op de plaats drukt.
 
Laatst bewerkt:

rabin

Hoort erbij
15 aug 2015
30
1
0
Hallo Xenon,
toen ik de druppels zo aantrof,ben ik ook gelijk op internet gaan speuren of ooit iemand hetzelfde gehad heeft,maar kan er niets over vinden,dus ik weet wel zeker dat het geen productiefout is.
is gewoon pure pech denk ik.
de wagen heb ik iets langer dan een jaar,en van een ruit die vervangen is in het verleden zou ik echt nie weten.
nou is het zo dat ik dit dus vorig jaar niet gezien heb,en van schade aan de auto(voor zover ik weet) heeft ie ook nie gehad.
aan de binnenkant van me wagen heb ik ook al gevoeld of de hoedenplank misschien nat zou zijn maar dat is dus niet het geval.
is puur alleen dat ene plekje waar de de druppels zich verzamelen.
(hoe kan ik fotos plaatsen?is wat makkelijker dan complete tekst en uitleg)
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
No Title
 

Bijlagen

  • photo5942.png
    photo5942.png
    19,7 KB · Weergaven: 36

rabin

Hoort erbij
15 aug 2015
30
1
0
No Title

Ik denk dat het verstandig is om vanuit de binnenkant de C stijl kap eraf te halen en toch maar de achterruit kit grondiger te inspecteren.
het is mij nadat ik deze topic heb aangemaakt pas opgevallen dat de punten waar de kofferbak aan elkaar word bevestigd,de hoogste punt,de onderste/achter plaat overlapt,en dat de probleem mischien toch ook bij de ruit kit kan zitten ipv de laspunt,en dat wat je zei dat het water dus daar de verzamelpunt is
 

Bijlagen

  • photo5944.jpg
    photo5944.jpg
    11,7 KB · Weergaven: 36
  • photo5945.jpg
    photo5945.jpg
    10 KB · Weergaven: 43

rabin

Hoort erbij
15 aug 2015
30
1
0
Nee Mrdaniel,
dat heb ik al gechecked,en ook al gecontroleerd op scheuren/breuken/gaatjes ed.zijn ook geen watersporen te vinden.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Het lijkt me toch een 'productiefoutje', meer in de sfeer dat de kitspuit iets verstek heeft laten gaan door te weinig kit aan te brengen... Mij lijkt wel dat het water op deze plek binnendringt en niet ergens anders vandaan komt.
 
21 jan 2014
250
17
0
Heeft jouw auto een schuifdak? Dan zou het water kunnen zijn dat uit 1 van de afwaterkanalen kan komen...
Of lekkage van de achterruit ten opzichte van de auto.
IPV silyconen kit zou ik opzoek gaan naar Butyleenkit. Heeft niet de slechte eigenschappen van Silyconenkit en hard niet uit.

Succes met je zoektocht
 

rabin

Hoort erbij
15 aug 2015
30
1
0
Hallo Erik,
ik heb geen schuifdak in me wagen.
als het zo mocht blijken dat me achterruit kit de boosdoener is dan zal ik het maar uit handen moeten geven om de ruit eruit te laten halen en opnieuw te laten kitten.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Xenon,je bedoel mbt de achterruit toch?

Scuzzie voor m'n trage reactie. Als ik je laatste fotootje bekijk (had gerust even wat groter gemogen) heb ik toch sterk de indruk dat dit (deze naad) de plek des onheils is. Dus waar het water van buitenaf de carrosserie binnendringt. Controleer het gewoon eens door een rustig straaltje water erlangs te laten lopen, maar dan niet meteen ook langs je achterruit. Lekt 't dan al, dan hoef je je achterruit ook niet te verdenken. Blijft 't droog, dan kan je altijd nog het water van je dak af laten lopen en kijken of 't water dan binnensijpelt.

En inderdaad: butyleenkit (of nog beter: ruitenrubberkit) is een betere optie dan siliconenkit. Maar de aan te brengen hoeveelheid is zo gering... als je toevallig wat siliconenkit 't in huis mocht hebben (wie heeft 't tegenwoordig niet in huis?), volstaat 't prima, zolang je de plek maar goed schoon, droog en vetvrij maakt en de kit mooi dun aanbrengt.
 

rabin

Hoort erbij
15 aug 2015
30
1
0
Hallo Xenon,geen prob hoor,ben al blij dat jullie meedenken/helpen😀
ik heb de fotos wel in grotere(mb) formaat,maar toen ik ze wou uploaden,ging dat helaas niet;ik kon max 1mb uploaden.dat wat jij zegd qua checke vanaf onderen naar boven toe heb ik al in kleine mate geprobeerd,maar het lijkt alsof wanneer het regend het pas effect heeft qua lekken.
helaas heb ik nog nie echt tijd gehad om het met een hogedruk te proberen.
als ik in het weekend de tijd heb dan trek ik ff de c-stijl panelen eraf,zodat ik de kitnaden ook zichtbaar maak en dan de boel goed natsproeien,om te kijke of ik iets zie.
ik heb laatst ruitenkit gekocht met de goede hoop dat het idd dat plekje is wat jij zei,en dan gelijk de boel te sealen.
Ik hou jullie op de hoogte mede Lexus rijders!
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Tipje: met hogedruk ga je niet ontdekken waar iets lekt. Neem gewoon een tuinslang waar een sukkelend straaltje water uitloopt, zodat je gericht een kleine sectie raakt.
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
ik zou eerst even kijken of de vloermat achter de rechter voorstoel nat is , dit komt nogal eens voor en valt niet op
als dit het geval is zit de afwatering van de airco verstopt ( dit id wel veel voorkomend )en iets wat ik al meer meegemaakt heb , maar alleen bij mark levinson is dat de achterruit van onderen los komt door de trilling van de basbox
 

rabin

Hoort erbij
15 aug 2015
30
1
0
Hallo Xenon,bedankt voor de tip.
ik weet wel al iig dat het geen rijdende druppelplekje is,de druppels ontstaan ook als de auto stilstaat en het geregend heeft.
 

rabin

Hoort erbij
15 aug 2015
30
1
0
Hallo usedlexus,
dat heb ik vandaag toevallig ook nagekeken en alles is gortdroog,en ik heb geen ML installatie.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
...en iets wat ik al meer meegemaakt heb , maar alleen bij mark levinson is dat de achterruit van onderen los komt door de trilling van de basbox

Kolere...een Lexus die uit elkaar begint te vallen door een basbox??? Meerdere keren meegemaakt? Klinkt niet erg 'Premium'...:mad:
Dat is dan wel een recall-waardig verschijnsel i.m.h.o. :wip: ook al is de kans op letsel (ligt toch vaak de focus op) nihil.
 

rabin

Hoort erbij
15 aug 2015
30
1
0
No Title

Hallo beste mensen,
ff een update mbt mijn "probleem".
gister middag met het lekkere weer ff al mijn binnenpanelen losgehaald die om de achterruitkit naad gebouwd zitten,alles goed geinspecteerd,en geen lekkage te vinden voor zover ik kon zien(gortdroog van binnen na veelvuldig water langs de raamrubber laten lopen).
uiteindelijk dat plastic kapje van de kofferbak eraf gehaald(zie foto 1),en tot mijn verbazing loopt die naad door tot aan de onderruit(zie foto 2).
waar het pijltje naartoe wijst zie je dus een naadje zitten wat vermoedelijk de dader is,omdat ik zodra ik water vanuit rechts richting het naad ging spuiten(toen het kapje er nog overheen zat) het water gelijk naar binnenliep naar de verzamelplek.
ik heb het hele zaakje met man en macht schoongemaakt en ontvet,en met ruitenkit dichtgemetseld.
de komende dagen blijft het droog,dus blijft ff afwachten totdat het weer gaat gieten,en kan ondertussen de kit ging drogen.

aan de binnenkant van mn wagen was het overal trouwens droog,nergens anders druppels en/of water te bekennen.

ik hou jullie op de hoogte
 

Bijlagen

  • photo5949.jpg
    photo5949.jpg
    10,6 KB · Weergaven: 29
  • photo5950.jpg
    photo5950.jpg
    10,2 KB · Weergaven: 34