krakend interieur

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
als je in een lexus rijd dan kan je dat maar het beste in de winter doen.
dan heb je geen krakende stoelen dashbord deurbekleding.
sorry hoor ik ben heel erg blij met mijn lexus is250 maar
dit vind ik wel erg slordig.
25 jaar ford gereden en er nooit last van gehad zoals bij de lexus als er iets kraakte gaf je er een klap op en dan was het voorlopig weer opgelost.
ik weet het is allemaal op te lossen maar het hoort niet bij een premium merk als lexus.
oja en de remblokken aan de voorkant kraken ook vooral als je stil staat bij een stoplicht en je de auto een beetje naar voren laat kruipen.
het is niet alleen maar klagen ik moet wel toegeven het is de fijnste rijdersauto die ik gereden heb.
ik ben benieuwd wat jullie er van vinden heb ik gelijk of zien jullie het anders.

vr gr magnepan
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
kraakjes horen inderdaad niet voor te komen , ik heb zelf geen IS250 maar als je ziet hoe ze de lexus "over engineren" door tussen elk contact van verschillende materialen een viltje tussen doen en elk veertje een stukje schuimrubber zodat je geen geluid hoort lijkt het erop dat bij uw auto misschien na een reparatie er viltjes verdwenen zijn
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Tuurlijk heb je helemaal gelijk. Heb de kraakjes ook gehad van dashboard en stoel. (en we zijn niet de enige, kijk eens op ClubLexus). Tot ik het zat was en de piepjes aangepakt heb. Dashboard m.b.v. schuimrubber tussen het dashboard achter je middelste ventilatierooster. En de stoel loshalen, dan zie je aan de onderkant van het frame twee paspennetjes zitten, die moet je afslijpen en de stoel is helemaal stil.
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
dat kraken bij de stoel is bij mij de overgang van de rugleuning naar het schouderstuk.
bij de passagiersstoel ik heb het al behandeld met leervet om het leer soepel te maken.
maar dat mocht niet baten.
de deurbekleding kraakt als ik mijn elleboog naast het raam laat rusten.
het dashbord heeft het verlopig opgegeven en is koest tegenwoordig.
het gebeurt allemaal als buiten de temperatuur omhoog gaat.
gekscherend gezegt koop nooit een lexus is 250 in de winter.

vr gr magnepan
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
827
1
424
63
Ik kan niet zeggen dat ik daar echt last van heb met m'n IS. Soms een kort kraakje als de weg echt slecht is of een drempel jaren geleden is gelegd en in de loop der tijd flink is verzakt en ik ga d'r te vlot overheen. Maar als dit gebeurt, is het meestal aan 't begin van een rit(je), als de kachel vol op stoom komt of de airco lekker begint te koelen. Maar ik vind het minimaal en het komt amper voor in mijn auto. Het e.e.a heeft natuurlijk te maken met het onderhoud en gebruik in het verleden natuurlijk. Wat jij beschrijft is niet "by design", ik heb voor de aankoop van m'n IS meerdere exemplaren gereden over goede en slechte wegen. Dit was in het voorjaar, begin van de zomer wanneer de airco al flink aan de bak kan. Geen van de auto's waarin ik een proefritje heb gemaakt viel op door kraken/rammelen. Ik ben een kniesoor wat dat betreft, ik word 'r gek van als ie het constant zou doen. Maar nee.

Maar wat hiervoor al gezegd is: op ClubLexus hebben ze een grotere groep dan hier met een uiteenlopender klimaat.

En waar ik echt niks van moet hebben: cockpit spray... Als iemand dat ooit eens in je auto gebruikt heeft, is dat ding wat mij betreft gedoemd te kraken tot ie op de sloop ligt. Als ik een auto ga kopen en ik merk dat ie nog niet zo'n "opfrisbehandeling" heeft gehad, maak ik de verkoper heel duidelijk dat ie dat ook niet moet krijgen. Ik laat het ding dan staan hoor. In de loop der jaren laat ik meer en meer zwart op wit vastleggen op de koopovereenkomst. Het moge duidelijk zijn: cockpit spray, no way!