Mark levinson supreme

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
Afgelopen vrijdag de standaard sub opgeblazen.
Ik had geinformeerd en deze is best prijzig om te vervangen. Dus kreeg ik het (niet) geniale idee om gewoon een kist met woofer en losse versterker in te bouwen. Dit kan ik afraden je moet een high low coverter in bouwen. En de sub is slecht tot niet regelbaar via het touchscreen. Daarnaast had ik geen rekening gehouden met de verschillende OHM's dus zat nadat ik de wooffer had ingebouwd een kleine 10 min te luisteren op volume 35 en toen TIK en geen geluid meer. Dus MLversterker kapot :(
Ik kon wel janken maar goed in ben dus nu zover gebruikte versterker besteld ebay 170 euro best goedkoop in vergelijking met wat hij nieuw kost pfoe.
maar nu wil ik de standaard plek weer gaan gebruiken voor de subwoofer. Nou wil ik graag weten ofdat iemand hier al de standaard ML woofer heeft vervangen voor een andere. Ik heb nu een free air 8inch woofer besteld met 2x 4 ohm dus dan ziet de versterker dit als 8 ohm. Ik kan op internet maar weinig vinden over hoeveel ohm hij mag/moet zijn om veilig te kunnen draaien. Ik wil niet nog een keer mijn versterker op blazen. Graag hoor ik of iemand dit al een keer gedaan heeft.
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Ben ff de weg kwijt. Gaat dit volgens je naam om een IS200 of om een IS250 vanwege het ML systeem? IS200 met ML is er toch niet? Indien het om de IS250 gaat is dit zeker WEL mogelijk.
 

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
Sorry als ik niet duidelijk was. Het gaat idd om een is250. Ik had de post in een is250 rubriek geplaatst.
fijn om te horen dat dit gaat. Maar er schijnt dat er verschillende systemen zijn ook met verschillende ohms. En ik zou graag ook willen weten waar in nog meer op moet letten. Zoals ik al eerder benoemde geen zin in meer schade.
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Begrijp ik. Ik heb ook een IS250 met ML. Daar heb ik een Rockford Fosgate T500-2 op staan via een Mosconi Sum. Daar staat vervolgens een RF HX2 10" op. (nu nog, als je mijn projecttopic bekijkt ligt er een T112D4 klaar, nog steeds geen tijd gehad. Hoop over een paar weken in mijn vakantie). Die Mosconi Sum heb ik aangesloten op de voorportier speakers op het ene kanaal en het andere kanaal is het sub signaal. Dan kan je het signaal naar de sub zelf regelen voor wat betreft de Hz. Dit heb ik gedaan omdat het standaard signaal niet zo mooi is afgeregeld( IMO ).
 

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
Oke ik kom er niet echt uit zoals je het verteld maar ik wil dus de standaard plek van de woofer gaam gebruiken en de standaard versterker. Dus alleen de woofer uitwisselen. Maar ik begrijp niet echt uit je verhaal ofdat dit mogelijk is.
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Met hulp van CL. Deze heb ik gebruikt:
[h=1]DIY aftermarket amp power wire install step by step with pictures[/h]

Weet niet hoe ik de link moet plaatsen, dus dan maar zo:)
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
O dat is idd iets anders. Dat weet ik ook eigenlijk zo niet te vertellen. Kijk op ClubLexus. Daar is alles al een keer gedaan. Zijn al veel discussies geweest over de impedantie van de sub.
 

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
Maar ik zie dus af van de het aftermarket systeem en vervang dus alleen de standaard wooferspeaker voor een andere. En gebruik dus de standaard versterker. Maar deze zal dus niet kapot gaan door de nieuwe woofer? 8ohms
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Heb ff zitten googlen voor je, maar gaat hem niet worden als ik het allemaal zo lees. Kom idd ook die 16Ohm tegen, maar het vermogen van de ML versterker naar de sub is maar 50W RMS en 100W max. Je aftermarket sub gaat zwaar onder de maat gevoed worden.
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
In theorie bereik je dit alleen met 2 x 8 Ohm in serie. En dat gaat, punt 1; al niet passen, en punt 2; gaan ze op 50W RMS niet echt in beweging komen.
 

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
Deze heb ik besteld Pioneer TS-W311D4 Subwoofer Zwart. Maar ondermaat gevoed ? Dat zou in feite niet uit moeten maken voor eventule beschadegingen aan de standaard amp