Lekkage IS250 2006

Peerke

Nieuw hier
8 jul 2017
18
0
0
Ik heb ergens een lekkage denk ik.
Achtermatten zijn beide nat en voor bij de passagierskant ook nat.
Is dit een bekend probleem?
Ik was op vakantie en had de auto binnen staan....echter met de ramen dicht.
Overal schimmel op de deuren en ramen en matten.
Wat kan dit zijn?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Zou het iets met de airco kunnen zijn? Toen ik donderdag bij de dealer was zij hij dat er bij de volgende beurt (over een maand) naar een buisje oid gekeken moest worden dat verstopt kan raken en gaan lekken. (GS uit 2006)
 

Peerke

Nieuw hier
8 jul 2017
18
0
0
Zou misschien kunnen. Het druppelt voor onder het dashboard uit en misschien loopt dit wel naar de achtermatten....
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
het is idd de aircoafvoer welke overloopt, en eerst de achtermatten nat maakt
de enige oplossing het afwateringsslangetje open maken, dit is eenvoudig door er gewoon in te knijpen.
hij zit echter heel moeilijk midden boven de versnellingsbak
 

Peerke

Nieuw hier
8 jul 2017
18
0
0
Probleem is opgelost. Eerst lang gewacht tot de motor en versnellingsbak afgekoeld waren.
Daarna was het zo gebeurd. Aircoafvoer gereinigd. Half uurtje geteld.
Ik moest 65 euro betalen.
Ik heb een top ontvangst gehad en ben echt als klant behandeld. Petje af.
 

Japgek

Nieuw hier
16 jun 2019
2
0
1
Probleem is opgelost. Eerst lang gewacht tot de motor en versnellingsbak afgekoeld waren.
Daarna was het zo gebeurd. Aircoafvoer gereinigd. Half uurtje geteld.
Ik moest 65 euro betalen.
Ik heb een top ontvangst gehad en ben echt als klant behandeld. Petje af.
goededag ik zit met hetzelfde probleem en vroeg me af waar je dat ergens hebt laten doen hopelijk hoor ik nog iets want vind het echt zwaar klotte om mijn auto nu zo te zien met het vocht en de schimmel mvg
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
goededag ik zit met hetzelfde probleem en vroeg me af waar je dat ergens hebt laten doen hopelijk hoor ik nog iets want vind het echt zwaar klotte om mijn auto nu zo te zien met het vocht en de schimmel mvg

Ik heb het destijds zelf gedaan, maar je moet geen grote handen hebben, dan lukt het je niet. Er zit een rubberen dop bij de afvoer van je airco, deze zit exact in het midden boven de versnellingsbak. Dit dopje gaat na verloop van tijd verstoppen en daardoor loopt je airco afvoer niet meer leeg en loopt het over naar de matten. De oplossing is het eruit halen van dat dopje, dat is ook wat Lexus voorschrijft.

Zie ook dit:

Sinds ik dit gedaan heb, heb ik geen last meer van vocht in de auto.