Ervaring Grom USB overzetten

JohnB

Nieuw hier
8 jan 2018
15
1
0
Dag mede IS eigenaren,

Ik denk ik start een nieuw topic met mijn ervaring over het omzetten van een Grom USB3.
De oude unit heb ik uit mijn Volvo verwijderd en wilde ik weer gebruiken dus er moest andere firmware geflashed worden.
Na contact met Motrade een passende 6x6 pins kabel besteld.

Het verwijderen van de radio was een fluitje van een cent, vele youtube video's zijn daaraan gewijd.
Ik bezit het ML navi systeem en Motrade was in de veronderstelling dat de bestaande DVDchanger zou komen te vervallen.
Dat is gelukkig niet zo! :D
De geleverde kabel is aangesloten op de CD wisselaar poort en de grom unit is met dubbelzijdig 3m tape boven op de radio geplakt.
Helaas geen muziek, er moest passende firmware op voor een Lexus.

Nu komt het.....
De standaard "Toyota Lexus Scion" firmware heb ik getest en die speelt alleen muziek af en laat geen muziekinfo zien.
(Als je zo'n display hebt wil je ook zien wat je afspeelt toch?)
- Kies een ouder type USB stick tot maximaal 8 gig met een lampje dan kun je zien dat hij leest.
- Formatteer deze als FAT32 met een clustergrootte van 4096K, en doe vooral niet snel formatteren.
- Plaats hierop muziek, minimaal 6 mappen gevuld met voldoende nummers.
- Neem de "Lexus 06-09 with navi" firmware en plaats deze op de stick, neem versie 24!!!! Versie 25 geeft problemen en kan je unit beschadigen.
(https://gromaudio.com/downloads/firmware/usb3/gromusb2_toy_mp3_24.hex)
- Hernoem het bestand naar gromusb2.hex
- Start je auto en laat de radio opstarten, plaats nu de usb stick. Het lampje zal knipperen en vervolgens constant branden.
- Schakel je auto uit, en verwijder de usb stick.
- Start wederom je auto en plaats een andere stick met muziek (of verwijder het .hex bestand anders flash je telkens weer)
- Indien goed geladen zul je een mooi overzicht krijgen.

Succes met flashen!
 

Bijlagen

  • photo6522.JPG
    photo6522.JPG
    84,1 KB · Weergaven: 29
  • photo6523.JPG
    photo6523.JPG
    93,3 KB · Weergaven: 29