Voorstellen en audio vraagje.

Sanderm

Nieuw hier
3 feb 2018
24
1
1
Hallo Lexus forum gebruikers,

Ik ben Sander, 31 jaar.

Zaterdag heb ik een zwarte Lexus is250 AWD gekocht en ik zou het liefste een andere radio met Subwoofer inbouwen.

Nu begreep ik na wat uitzoekwerk dat dit vrij lastig is i.v.m. airco e.d.

Ik kan de auto pas woensdag avond ophalen, nu vroeg ik me af of jullie aan de hand van Foto's kunnen zien welk audio systeem er in zit.

Er zit Navigatie achteruitrij camera in.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Mvg

Sander
 

Bijlagen

  • photo6552.jpeg
    photo6552.jpeg
    49,1 KB · Weergaven: 60
  • photo6553.jpeg
    photo6553.jpeg
    37,1 KB · Weergaven: 43
  • photo6554.jpeg
    photo6554.jpeg
    39,6 KB · Weergaven: 53

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Wat wil je weten van het audiosysteem? Zo te zien is deze iig zonder Mark Levinson (logo naast de Eject-knop ontbreekt). Vreemd is wel dat de radio van de facelift is, maar het ventilatierooster niet (of ligt deze er half uit?).

Dit is namelijk de pre-facelift met Mark Levinson:
is250-radio-repair.jpg
 

Sanderm

Nieuw hier
3 feb 2018
24
1
1
Het ventilatierooster zat er inderdaad niet helemaal lekker in geklikt.

Mijn Lexus is van 2006 en is ge?mporteerd uit Amerika

Hier liefste zou ik het onderste gedeelte van de radio vervangen door een Alpine radio maar uit de verhalen begrijp ik dat dan de airco e.d. niet meer werkt.

Echter gaan deze verhalen meestal over de versies zonder navigatie.

Vraag 1: is er iemand die een aftermarket radio ingebouwd heeft ter vervanging van de originele met behoud van alle functies?(ik zie wel soms een beatsonic kit langs komen alleen is deze erg prijzig)

Vraag 2: In mijn middenconsole heb ik enkel Aux zitten en geen USB, Is dit er via een adapter nog op aan te sluiten?(wellicht dat ik dan de originele radio laat zitten icm een high low adapter voor de sub)
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Het sluit niet mooi aan tussen het ventilatierooster en het scherm/navi/klimaatsysteem. Wat je daar voor systeem in hebt zitten komt uit een IS vanaf modeljaar 2009 tot mogelijk modeljaar 2010 of 2011. Daarna is weer een andere variant geleverd waarbij de knoppen hetzelfde zijn gebleven maar een nieuwere versie van het navigatiesysteem is geleverd. Die modellen zijn in Nederland ook zonder Mark Levinson geleverd volgens mij.

1) Er zijn systemen op de markt zoals die van Flyaudio. Als je zoekt op het forum vind je daar wel wat over.

2) Op dat systeem wat je er nu in hebt zitten, of wat er af fabriek bij dat bouwjaar van je in zit heeft geen USB. De laatste variant heeft dat wel (vanaf modeljaar 2011 of 2012 dacht ik). Er zijn uitbreidingen verkrijgbaar zoals GROM. Ook daarvoor vind je het e.e.a. op dit forum.

Het is misschien moeilijk om d'r aan te komen, en als je 't gevonden hebt ook aan de prijs, maar als je de tijd er voor neemt om in te bouwen, klinkt een origineel Mark Levinson systeem best goed hoor. Mijn eerste auto's hadden versterkers, composetje en subwoofer. Ik kon me steeds wat jongere/luxere auto's veroorloven waarbij het audiosysteem af fabriek ook beter werd. Ik ben hartstikke blij met m'n ML. Ik vind het meer dan voldoende.
 

Sanderm

Nieuw hier
3 feb 2018
24
1
1
Hmm, ik wil eigenlijk gewoon een enkel din... en om er dan 400 dollar voor te moeten betalen is zo iets Ben best wel goed met elektronica, ik ga wel eens uitzoeken wat er nou voor zorgt dat de airco niet werkt zonder de radio. Ik vermoed uit jullie reacties dat er geen schema's te vinden zijn.... Zit er nog ergens een externe versterker zover jullie weten? of is dit enkel bij het ML pakket? ik heb volgens de beschrijving wel een dvd wisselaar maar deze heb ik nog niet gevonden.

De Grom audio ziet er wel goed uit, kan ik dan mappen en nummers kiezen via het scherm of hoe werkt dit?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Airco aansturing zit in de radio/navigatie unit.
Versterker zit rechts achterin de kofferbak.
DVD wisselaar zit onder de radio (daar kunnen er 6 in).
 

Sanderm

Nieuw hier
3 feb 2018
24
1
1
Bedankt voor alle antwoorden.

Wat is nou echt de radio unit... Het scherm waar de navi en airco knoppen e.d. op zit of het onderste deel waar de dvds in kunnen? Ik wil het liefste het scherm behouden en het deel waar de cd in gaat vervangen door een 1din alpine.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Als ik in Google is 250 mark levinson unit typ en kies dan voor Afbeeldingen krijg ik plaatjes te zien waaruit ik opmaak dat het radiodeel apart is van het schermdeel maar dat beiden met kabels verbonden zijn. De CD-wisselaar bedien je bijvoorbeeld met het scherm, net als de tuner. Ik weet niet wat het scherm doet als je dat radiodeel loskoppelt. Werkt het dan uberhaupt zonder dat radiodeel? Werkt het prima, maar zonder het deel om de radio mee te bedienen? Of weigert het scherm dan dienst? Als het scherm wel werkt, kun je er dan een ander apparaat aan koppelen dat (desnoods met een koppelkastje) te bedienen is via het scherm (en mogelijk ook via de knoppen op het stuur)?

Voor zover mij bekend heb ik niet op dit forum zoiets voorbij zien komen als geslaagde poging of project in uitvoering. Je hebt kans dat er handige jongens op het ClubLexus forum zitten die hier meer ervaring in hebben?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Ik ken alleen de (dure en lelijke) Android oplossingen die dit wel kunnen afvangen:
10-4-Tesla-Vertical-Screen-Android-6-0-Car-Radio-DVD-GPS-Navigation-Central-Multimedia-for.jpg_640x640.jpg


2-Din-Android-6-0-Car-DVD-Player-for-Lexus-IS250-2006-2007-2008-2009-2010.jpg


Verkrijgbaar via AliExpress. Ik heb zelf ook een US import IS, maar volgens wij werken de afzonderlijke delen niet apart van elkaar. Bij mij is het onderste deel wel nog origineel uit de US, maar het bovenste deel is een Europees deel, ik heb daarom wel ngo een Amerikaanse tuner die zenders met een even frequentie niet kan ontvangen.
 

Sanderm

Nieuw hier
3 feb 2018
24
1
1
hmm bij mij werken de FM zenders prima maar er is wel wat aan gewijzigd aangezien mijn bovenste ventilatie kap niet netjes past.

Ik ga de unit er wel eens uit pakken en kijken in hoeverre deze werkt zonder de cd wisselaar.
 

Sanderm

Nieuw hier
3 feb 2018
24
1
1
Ik heb een GROM audio setje besteld via motrade, nu nog even kijken waar ik de high low converter kwijt kan voor de sub, ik denk achter in bij de versterker(als deze niet gefilterd word qua frequentie)
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Wordt wel gefilterd qua frequentie. Ik heb de Mosconi HLA sum erin zitten. Aangesloten op de speakers in de deur, L + R op een kanaal en andere kanaal de sub uitgang. (hou je een kanaal over op de mosconi). Krijg je alle signalen naar je sub, en kan je zelf filteren zoals je zelf wilt. Idd bij de versterker zelf. Uitgang van de Mosconi zijn de RCA stekkers. (tulpstekkers).