IS 250 audio/multimedia vraag

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Sinds kort begint het actief te jeuken om van een IS200 naar een IS250 over te stappen en hoewel ik daar nog altijd met veel genoegen m`n kilometers in maak komt het dus voor dat een mens wel eens iets meer wil. De voorkeur gaat uit naar een automaat en als het even kan de bijbehorende features zoals daar zijn; navigatie, bluetooth, achteruitrijcamera En waarom? Omdat het zo verrekte makkelijk is. Ik heb al diverse 250`s de revue laten passeren en hoewel het motorisch en qua uitrusting natuurlijk nagenoeg feilloos is kom je bij met name 2006/2007 modellen bovengenoemd spul niet altijd tegen. Nu zag ik dat er van die hele mooie schermen te krijgen zijn (over smaak valt te twisten natuurlijk) die de originele kachel/airco/radio installatie in 1 set vervangt middels een digitaal scherm zoals bijvoorbeeld in: http://smarty-trend.com/lexus-is/10...-car-stereo-navigation-in-dash-head-unit.html
De vraag luidt dan ook; zijn er ervaringen bekend op dit gebied met deze units en hoe betrouwbaar is het allemaal? Is er ?berhaupt een leverancier in den lande?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
699
140
43
Ik denk dat je die rechtstreeks uit China moet gaan bestellen. Maar ik vind deze dus echt godsgruwelijk lelijk en vooral niet helemaal passen bij het eigen design van het dashboard van de IS. Maar goed, het is "gewoon" een Android autoradio waarvan er vele varianten bestaan. Er loopt op Tweakers ergens een topic over Android autoradio's, wellicht daar eens een kijke nemen hoe het zit qua betrouwbaarheid.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Als het om Android gaat en niet om het grote scherm zou ik persoonlijk gaan voor de Gromaudio VLine (sterker nog, ik zit te wachten om mijn VLine2 (die vanaf mei geleverd gaat worden)).

Ik zou niet teveel verwachten van het scherm dat je noemt, want duur zijn ze niet. Maar wie weet, misschien zijn het best prima apparaten.
Tussen de specificaties zie ik een opstarttijd van 20-25 seconden, dat zou ik ontzettende storend vinden, zeker als deze unit ook verantwoordelijk is voor de climate control.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
824
1
422
63
Moet je binnenkort al je auto vervangen? Dan denk ik aan noodzakelijk onderhoud of d'r zit een APK-dingetje aan te komen of zo? Het kan de moeite lonen om de markt af te wachten. Dan heb je dit:

... navigatie, bluetooth, achteruitrijcamera En waarom? Omdat het zo verrekte makkelijk is...

..er namelijk af fabriek in zitten. Met name die achteruitrijcamera is dan helemaal aangelegd en prima werkend. En da's ook wel makkelijk :p. De IS300h is namelijk zo'n beetje aan het loskomen vanuit de leasecontracten. Doorgaans wil een IS250-rijder dan wel eens de overstap maken naar een IS300h. En voil?, dan krijgen de IS200/300-rijders vast een groter aanbod aan IS250's om te kiezen. Het zou me niet verbazen dat diverse Lexus-dealers in deze periode wat acties voeren om hun voorraad op te schudden.
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Gggoed...stap 1 is genomen en er staat nu dus een IS250 voor de deur. Het verhaal over het onderwerp van deze thread is bij mij nu even volkomen naar de achtergrond gezet na het ondergaan van de eerste kilometers...WAT EEN WAGEN!!
Dus...gaan we eerst de instructiebijbel van enkele honderden pagina`s eens rustig doornemen gecombineerd met een ontdekkingsreis door het voertuig. De Marc Levinson doet intussen normaal z`n werk en ben daar voorlopig dik tevreden mee. En als daar toch het moment is voor verdere optimalisering zal de GROM V-line2 zeker in beeld komen. ik heb daar nog wel wat vraagjes bij maar dat komt vanzelf een keer....eerst genieten!

Specs?
IS250 Sport, automaat en heel veel mooie toeters&bellen!
 

Bijlagen

  • photo6648.jpg
    photo6648.jpg
    229,2 KB · Weergaven: 39

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
699
140
43
Wow, er zijn dus mensen die daadwerkelijk het instructieboekje van het navigatiesysteem lezen? :D

Gefeliciteerd met je aankoop, kleur staat 'm inderdaad goed.