Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Oplossing voor trillingen tussen 80 en 90 km/u !!!

Ineenstorting
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oplossing voor trillingen tussen 80 en 90 km/u !!!

    CP-0082L-0614

    Models:
    GS300h; IS300H

    DESCRIPTION OF PHENOMENON
    Some customers may experience and report vibration and droning noise when driving between 80 to 90km/h.

    PRODUCTION CHANGE
    1. Software logic of power management ECU has been changed.
    2. Dynamic damper of Rear differential carrier has been added. (*)
    * Applicable for ONLY IS300h

    Bron:
    Page 3 of 4 - Is300H Permanent Drivetrain Vibrations @1300Rpms - posted in Lexus IS 300h / IS 250 / IS 200t Club: So, has anyone else got this fix now?  The during July estimate from my mechanic is now start of September...   -Tore
    IS-F 2009

  • #2
    Bedankt voor de tip, ik heb dit onlangs onder garantie laten uitvoeren op mijn IS300h.

    Commentaar


    • #3
      Hallo Mar,
      Hoe vind jij dit nu?
      Ik heb dit ook een maand geleden laten doen en ik moet zeggen dat het wel minder is maar zeker nog niet weg.

      Commentaar


      • #4
        Ik ondervind dit probleem ook. Nu ik weet dat er een mogelijke oplossing ligt door het laten monteren van een demper en sw update, ga ik me er toch aan irriteren.
        Ik ga Lexus bellen om te informeren wat de mogelijkheden zijn. Ik ben pas nieuwe eigenaar geworden van de IS300h (uit dec 2013, met 162 dkm). Ben benieuwd.

        Commentaar


        • #5
          Zelfde verhaal als bij Rogier. Lichte trillingen bij 1400 tpm bij mijn Lexus. Dit bij de dealer en L&P inmiddels gemeld. Oplossing is een modificatie ruim 400 euro. Auto heeft geen fabrieksgarantie meer en de eigenfrequentie zorgt niet voor onveilige danwel milieuonvriendelijke situaties. Gevolg: nul coulance.

          Ik ben zelf werktuigbouwkundig ingenieur en heb aan eigentrillingen gerekend. Het is gewoon een ontwerpfout. Maar lexus neemt geen verantwoordelijkheid. Vertrouwen in de Lexus organisatie heeft een serieuze deuk opgelopen.

          Commentaar


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Hein Lexus Bekijk bericht
            .....Het is gewoon een ontwerpfout. Maar lexus neemt geen verantwoordelijkheid. Vertrouwen in de Lexus organisatie heeft een serieuze deuk opgelopen.
            Niet dat het je veel zal helpen, maar dit soort fouten wordt bij alle merken gemaakt.
            Oprekkende distributiekettingen, DSG bakken, direct ingespoten benzinemotoren die dicht koeken enz, enz, enz.
            Premium merken als ook massa merken vertonen dit gedrag. Voor sommige premium merken geldt vooral dat de consument een meerprijs betaalt om in dat merk te kunnen blijven rijden. Punt.
            Sneu dat de consument dan afgescheept wordt.
            Maar ook Lexus is niet onfeilbaar of heilig.
            (Maar nog steeds ver boven de middenmoot)

            Commentaar


            • #7
              Dat er tijdens de ontwikkeling wat over het hoofd gezien wordt, dat kan gebeuren. Maar zet het recht met klantenservice. Lexus streeft na dat haar klanten ambassadeurs worden van het merk nota bene. De modificatie wordt nu verkocht als een upgrade. Van een Lexus mag je toch verwachten dat de trillingen standaard onder controle zijn en niet optioneel.

              Commentaar


              • #8
                Mee eens.
                Helaas zie ik dat inmiddels wat genuanceerder.
                Van een niet nader te noemen merk met een ster in het logo weet ik dat men het met coulance niet zo nauw neemt.
                Als je op JijBuis zoekt naar flaws by car manufacturers... alle merken hebben zo hun oeps momenten in hun ontwerpen.
                Maar helaas ben je als consument soms overgeleverd aan de nukken van het grote geld.
                Ook in de automotive.

                Commentaar


                • #9
                  Je zal maar een (t)FSI'tje gekocht hebben en na 160k km mit ihren Motor gans kaputt overgeleverd zijn aan de nukken van Pon de importeur ....

                  Das wel andere koek dan een irritante trilling. Hoewel ook dat zeker heel vervelend kan zijn. Ik zou me kapot ergeren idd.
                  GS450h President 2008

                  Commentaar


                  • #10
                    Ik heb aardig wat "ervaring" met Duitse auto's en ben daarom een aantal jaren geleden overgestapt naar Toyota.

                    Lexus weet van het optreden van de eigenfrequentie en heeft er zelfs een retrofit modificatie voor ontwikkeld. Daarmee geef je in mijn ogen al toe dat er iets niet helemaal OK is.

                    Commentaar


                    • #11
                      Beste Hein Lexus,
                      heb je inmiddels de modificatie laten uitvoeren?
                      Zo ja heeft het geholpen en kan ik dit ook bij Lexus Arnhem laten uitvoeren?
                      Ik ben zeer benieuwd want het rijden in de IS is geweldig totdat de trillingenoptreden en dat is heel erg jammer.

                      Commentaar

                      Werken ...
                      X