Oplossing voor trillingen tussen 80 en 90 km/u !!!

Bobusa

Actief
12 okt 2008
182
112
43
CP-0082L-0614

Models:
GS300h; IS300H

DESCRIPTION OF PHENOMENON
Some customers may experience and report vibration and droning noise when driving between 80 to 90km/h.

PRODUCTION CHANGE
1. Software logic of power management ECU has been changed.
2. Dynamic damper of Rear differential carrier has been added. (*)
* Applicable for ONLY IS300h

Bron:
 

Bas1973

Nieuw hier
12 apr 2016
14
1
0
Hallo Mar,
Hoe vind jij dit nu?
Ik heb dit ook een maand geleden laten doen en ik moet zeggen dat het wel minder is maar zeker nog niet weg.
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Ik ondervind dit probleem ook. Nu ik weet dat er een mogelijke oplossing ligt door het laten monteren van een demper en sw update, ga ik me er toch aan irriteren.
Ik ga Lexus bellen om te informeren wat de mogelijkheden zijn. Ik ben pas nieuwe eigenaar geworden van de IS300h (uit dec 2013, met 162 dkm). Ben benieuwd.
 

Hein Lexus

Hoort erbij
13 nov 2017
71
4
0
Zelfde verhaal als bij Rogier. Lichte trillingen bij 1400 tpm bij mijn Lexus. Dit bij de dealer en L&P inmiddels gemeld. Oplossing is een modificatie ? ruim 400 euro. Auto heeft geen fabrieksgarantie meer en de eigenfrequentie zorgt niet voor onveilige danwel milieuonvriendelijke situaties. Gevolg: nul coulance.

Ik ben zelf werktuigbouwkundig ingenieur en heb aan eigentrillingen gerekend. Het is gewoon een ontwerpfout. Maar lexus neemt geen verantwoordelijkheid. Vertrouwen in de Lexus organisatie heeft een serieuze deuk opgelopen.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
.....Het is gewoon een ontwerpfout. Maar lexus neemt geen verantwoordelijkheid. Vertrouwen in de Lexus organisatie heeft een serieuze deuk opgelopen.

Niet dat het je veel zal helpen, maar dit soort fouten wordt bij alle merken gemaakt.
Oprekkende distributiekettingen, DSG bakken, direct ingespoten benzinemotoren die dicht koeken enz, enz, enz.
Premium merken als ook massa merken vertonen dit gedrag. Voor sommige premium merken geldt vooral dat de consument een meerprijs betaalt om in dat merk te kunnen blijven rijden. Punt.
Sneu dat de consument dan afgescheept wordt.
Maar ook Lexus is niet onfeilbaar of heilig.
(Maar nog steeds ver boven de middenmoot)
 

Hein Lexus

Hoort erbij
13 nov 2017
71
4
0
Dat er tijdens de ontwikkeling wat over het hoofd gezien wordt, dat kan gebeuren. Maar zet het recht met klantenservice. Lexus streeft na dat haar klanten ambassadeurs worden van het merk nota bene. De modificatie wordt nu verkocht als een upgrade. Van een Lexus mag je toch verwachten dat de trillingen standaard onder controle zijn en niet optioneel.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Mee eens.
Helaas zie ik dat inmiddels wat genuanceerder.
Van een niet nader te noemen merk met een ster in het logo weet ik dat men het met coulance niet zo nauw neemt.
Als je op JijBuis zoekt naar flaws by car manufacturers... alle merken hebben zo hun oeps momenten in hun ontwerpen.
Maar helaas ben je als consument soms overgeleverd aan de nukken van het grote geld.
Ook in de automotive.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Je zal maar een (t)FSI'tje gekocht hebben en na 160k km mit ihren Motor gans kaputt overgeleverd zijn aan de nukken van Pon de importeur .... :eek:

Das wel andere koek dan een irritante trilling. Hoewel ook dat zeker heel vervelend kan zijn. Ik zou me kapot ergeren idd. :brr:
 

Hein Lexus

Hoort erbij
13 nov 2017
71
4
0
Ik heb aardig wat "ervaring" met Duitse auto's en ben daarom een aantal jaren geleden overgestapt naar Toyota.

Lexus weet van het optreden van de eigenfrequentie en heeft er zelfs een retrofit modificatie voor ontwikkeld. Daarmee geef je in mijn ogen al toe dat er iets niet helemaal OK is.
 

Bas1973

Nieuw hier
12 apr 2016
14
1
0
Beste Hein Lexus,
heb je inmiddels de modificatie laten uitvoeren?
Zo ja heeft het geholpen en kan ik dit ook bij Lexus Arnhem laten uitvoeren?
Ik ben zeer benieuwd want het rijden in de IS is geweldig totdat de trillingenoptreden en dat is heel erg jammer.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
De mijne heeft het ook, zo rond de 86 km per uur, ik stoor me er niet heel erg aan, maar het mag van mij natuurlijk wel gewoon opgelost worden.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Excuses als ik dit topic vervuil. Maar gisteren waren we bij een lokale banden- en velgenwinkel om een velg van m?n vrouw haar Fiat 500 te laten richten. Ze klaagde namelijk terecht over gehobbel rond 70 km/u. Dat gehobbel was meteen verdwenen toen ze de winterwielen er op had liggen.
Tot 2x hebben ze bij de Snel-Bevestigen de wielen uitgebalanceerd. Zonder resultaat. Er zou een slag zitten in een van de velgen. Zodoende.

Wie schetst mijn verbazing toen deze andere velgenwinkel me liet zien dat geen enkele velg scheef of krom was?!?!
De oorzaak bleek niet in de velg te zitten maar in de banden!
beide A-merk banden bleken zo?n grote hoogteslag te hebben dat zelfs verdraaien op de velg niets zou helpen.
Vanmiddag gaan we de nieuw gemonteerde all season banden ophalen.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Excuses als ik dit topic vervuil. Maar gisteren waren we bij een lokale banden- en velgenwinkel om een velg van m?n vrouw haar Fiat 500 te laten richten. Ze klaagde namelijk terecht over gehobbel rond 70 km/u. Dat gehobbel was meteen verdwenen toen ze de winterwielen er op had liggen.
Tot 2x hebben ze bij de Snel-Bevestigen de wielen uitgebalanceerd. Zonder resultaat. Er zou een slag zitten in een van de velgen. Zodoende.

Wie schetst mijn verbazing toen deze andere velgenwinkel me liet zien dat geen enkele velg scheef of krom was?!?!
De oorzaak bleek niet in de velg te zitten maar in de banden!
beide A-merk banden bleken zo?n grote hoogteslag te hebben dat zelfs verdraaien op de velg niets zou helpen.
Vanmiddag gaan we de nieuw gemonteerde all season banden ophalen.

Ik denk dat het bij de Lexus een ander probleem betreft, dat heeft echt met de aandrijflijn te maken.
Ik weet dat het niet hoort, maar mijn vrouw vind het er wel al bij horen, zo'n warm zacht bromgeluid.
Ik zal die draaischakelaar met nep motor geluid binnenkort eens op full zetten en dan in Sportstand op full speed wegtrekken, ze schrikt zich vast een ongeluk.
 

Hein Lexus

Hoort erbij
13 nov 2017
71
4
0
Na in een paar andere auto's meegereden te hebben (met dieselmotoren), ben ik van mening dat de trilling/brom in mijn Lexus nog wel meevalt. Juist door de stilte viel het op. Ik ben er inmiddels aan gewend, maar bij de Lexus dealer kom ik niet meer.
 

Bas1973

Nieuw hier
12 apr 2016
14
1
0
Hallo allemaal,
na wat gelezen te hebben en dingen uitgeprobeerd heb ik een simpele oplossing.
Namelijk om de automaat bij 80 km/uur in schakelstation te zetten en doorflipperen naar versnelling/stand 5.
Je kunt hem hier gwewoon op laten staan alleen heb je dan minder vermogen bij het optrekken maar dat kun je wel weer krijgen als je in een lagere versnelling/stand flippert.
In mijn geval heb ik nagenoeg geen trillingen meer en aan het omschakelen raak je snel genoeg gewent.
Het is ook wel weer leuk om af en toe te flipperen voor het vermogen.
Oh ja....het is ook nog een gratis oplossing
 

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
Met dank aan dit topic heb ik tijdens de proefrit dit probleem snel kunnen analiseren en bij de dealer kunnen aankaarten. Deze gaat hem nu bij mij toepassen voor hij zal worden afgeleverd.
Ben benieuwd wat het verschil zal zijn. Vond het namelijk best storend.