De nieuwe Lexus IS300H

MJLexus300

Redactie
28 dec 2015
121
1
0
Vanaf Januari is hij te krijgen bij de dealer de nieuwe IS300H

Er zijn wat aanpassingen gedaan en aan de buiten kant is er ook iets veranderd verder is er een facelift gedaan aan deze heerlijke wagen

Hier meer info en wat foto's

De nieuwe IS 300h sportsedan is uitgerust met een 10,3? multimedia display en Lexus Premium navigatie. Met hoogstaande hulpsystemen Blind Spot Monitor, Rear Cross Traffic Alert en Traffic Sign Recognition blijft u ook in druk stadsverkeer de rust zelve.

Aan het eind van een drukke werkdag reserveert u via uw auto eenvoudig een tafeltje in een restaurant, terwijl u geniet van uw favoriete muziek uit het voortreffelijke Mark Levinson? Premium Surround System met zijn 15 luidsprekers.

Voorafgaand aan de ontwikkeling van de nieuwe IS 300h hebben onze designers de hele wereld rondgereisd, en veel klanten gesproken om inspiratie op te doen. Na maanden van schetsen en digitale ontwerpen konden onze vakmensen een model van de nieuwe auto maken.

Met behoud van zijn atletische uitstraling en gestrekte daklijn heeft de nieuwe IS 300h vooral aan visuele kracht gewonnen.


Om de stuurinrichting en wielophanging te verbeteren, hebben onze technici maandenlang getest met lichtere en betere onderdelen. Vervolgens zijn we in onze grote windtunnel in Japan gaan testen met de aerodynamica, waarna Yoshiaki Ito aan de beurt was.

Dit is een van onze meest ervaren ?Master Drivers', die een auto kan tunen alsof het een muziekinstrument is. Hij was pas tevreden toen de wegligging van de auto volmaakt in balans was.

Het Lexus Safety System + maakt gebruik van millimetergolf radar en een camera om te kunnen anticiperen op eventueel gevaar. Het systeem omvat onder meer een Pre-Crash Safety system dat ook voetgangers detecteert, Lane Keeping Assist en Automatic High Beam voor beter zicht in het donker.

Nog voordat u bent ingestapt, wordt u door de nieuwe IS 300h onthaald op typisch Japanse 'Omotenashi' gastvrijheid. Zodra u bij de auto in de buurt komt, begroet de auto u met uitgekiende sfeerverlichting. Eenmaal achter het stuur worden uw stoel en het stuurwiel naar uw wensen ingesteld zodra u op de startknop drukt.

Tijdens het rijden merkt u ook het comfort van de zachtlederen bekleding bij uw knie?n en de met leder afgewerkte steun voor uw handpalm, terwijl 's avonds de verlichting in de portiergrepen subtiel wordt gedimd om uw ogen niet te vermoeien.

GELIEFDE HYBRIDE TECHNOLOGIE

De intelligente combinatie van een 2,5 liter benzinemotor en een krachtige elektromotor maakt de IS 300h tot een van de meest effici?nte sportsedans van dit moment.

dynamische rijeigenschappen gaan samen met een brandstofverbruik van slechts 4,2 l/100 km* en CO2-emissies van 97 g/km*. Binnen de bebouwde kom kunt u kiezen voor de EV (Electric Vehicle) rijmodus, waarmee u rijdt zonder brandstofverbruik of schadelijke emissies.

* Standaard uitvoering

De F SPORT Line uitvoering van de nieuwe IS 300h heeft een nog krachtiger uitstraling dan voorheen. Deze uitvoering is uitgerust met een exclusieve grille met 'F-mesh' rooster, 18" lichtmetalen velgen en sportstoelen met 'Dark Rose' lederen bekleding. Achter het stuur kijkt u uit op een op de Lexus LFA ge?nspireerd instrumentarium.

Aluminium pedalen en ?Naguri-Style? accenten ? voor het eerst toegepast op de GS F high performance sedan gemaakt met traditioneel Japans vakmanschap - maken het interieur compleet. Mede door de Lexus 'Master Drivers' fijngeslepen stuurinrichting bent u met het IS 300h F SPORT Line model verzekerd van n?g meer rijplezier.

Bron:www.lexus.nl
 

Bijlagen

  • photo5787.jpg
    photo5787.jpg
    226,1 KB · Weergaven: 31
  • photo5788.jpg
    photo5788.jpg
    38,4 KB · Weergaven: 35
  • photo5789.jpg
    photo5789.jpg
    59 KB · Weergaven: 33
  • photo5790.jpg
    photo5790.jpg
    153,8 KB · Weergaven: 31
  • photo5791.jpg
    photo5791.jpg
    271,3 KB · Weergaven: 32

MJLexus300

Redactie
28 dec 2015
121
1
0
Ik vermoed dat er dan een heel nieuw model komt meestal als ze een facelift krijgen dan komt er later een nieuw model uit ..
Maar goed is deze nog en ook komt er een nieuwe CT uit volgend jaar
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Mooie bijdrage, MJLexus300.
Als rijder van een IS Gen.2 vond ik de Gen.3 van begin af aan een snoepje van jewelste. Optisch gezien, bedoel ik. En ik kan toch niet ontkennen dat ik helemaal afknap op het front van deze Facelift Gen.3. Vooral de snit van de koplampen...:cry:. Wat een drama! Hoe mooi en goed de rest van de FL ook mag zijn.

Aangezien ik als priv?rijder toch al absoluut niet kick op dat hybride gebeuren en de voorkeur blijf geven aan een (inmiddels best zeldzame) Gen.3 IS250 / 350, dus met hartstikke onverantwoorde en oneconomische V6 only :p, ben ik blij dat de kans dat ik die in deze Facelift-jas zal kunnen gaan aantreffen nog kleiner is (nihil?) dan in de pr?-FL jas.
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Mooie bijdrage, MJLexus300.
Als rijder van een IS Gen.2 vond ik de Gen.3 van begin af aan een snoepje van jewelste. Optisch gezien, bedoel ik. En ik kan toch niet ontkennen dat ik helemaal afknap op het front van deze Facelift Gen.3. Vooral de snit van de koplampen...:cry:. Wat een drama! Hoe mooi en goed de rest van de FL ook mag zijn.

Aangezien ik als priv?rijder toch al absoluut niet kick op dat hybride gebeuren en de voorkeur blijf geven aan een (inmiddels best zeldzame) Gen.3 IS250 / 350, dus met hartstikke onverantwoorde en oneconomische V6 only :p, ben ik blij dat de kans dat ik die in deze Facelift-jas zal kunnen gaan aantreffen nog kleiner is (nihil?) dan in de pr?-FL jas.


Gewoon ff importeren uit DE of BE.
 

MJLexus300

Redactie
28 dec 2015
121
1
0
Willen jullie de nieuwe IS300H zien in het echt hij is vanaf 7 Januari te zien bij de dealer ..
Heb een exclusief uitnodiging gehad en de foto's komen tegen die tijd hier op het forum ..