Mijn Lexus LS 400 ( bj 1995-1997 ) zakt van achteren door.

GerardK

Nieuw hier
4 jan 2017
6
0
0
Om soms moedeloos van te worden...
Net nieuw op het forum, maar waarschijnlijk heeft u mij al wel eens in gebukte stand gespot. Ik ben namelijk degene die in weer en wind, regelmatig aan de kant van de weg, mijn Lexus staat op te tillen.
Ik ben benieuwd of iemand mij gericht kan vertellen wat er aan schort...Hier volgt mijn relaas....

Mijn LS400 zakt regelmatig door in de volgende gevallen...
1 ) Als ik met mijn auto schuin achteruit een trottoir ( zelfs heel voorzichtig afrijd. Binnen 10-20 seconden geheel aan achterkant doorgezakt.
2 ) Als ik met een normale tot hoge snelheid de snelweg verlaat of oprijd. Blijkbaar helt de auto teveel over naar 1 kant. Binnen 10-20 seconden geheel aan achterkant doorgezakt.
3 ) Met medepassagiers op de achterbank zakt de auto ook binnen 10-20 seconden aan achterkant door. Ook tijdens het draaien van dat de motor.
4 ) Met zware belasting in de kofferbak, OOK als de auto nog niet gestart is.
5 ) Met het te hard nemen van vluchtheuvels zakt wederom de auto geheel aan de achterkant door.

Let wel, ik rijd al een geruime tijd ALLEEN maar in de High stand en dan overkomt mij het bovenstaande. Als ik in de Normal stand overschakel dan zakt de auto per definitie meteen geheel aan de achterkant door. Dus de Normal stand is helemaal al geen optie meer.

Inmiddels heb ik 2 autobedrijven mijn LS400 laten uitlezen. Helaas geen uitleesmogelijkheid, althans, geen foutmeldingen....
Ook is vastgesteld dat er geen luchtlekkage is en de pomp werkt normaal.
Wel is vastgesteld dat er mm/cm verschil in afstelling is LV-RV-LA-RA. Ook heeft het laatste autobedrijf vastgesteld dat een sensor af en toe signaal verlies heeft. Maar dat kan ik eerlijk gezegd niet echt rijmen met mijn (praktijk) momenten.

Ik kan nu 3 dingen doen...
1 ) Mijn auto inruilen / bijna gratis weggeven. Dat is super jammer, want hij is nog echt een plaatje aan binnen en buitenkant
2 ) Schroefset eronder, doorrijden en mijn rug heel houden.
3 ) een onzekere financi?le weg in slaan om het mankement ( met try and error ?? ) op te lossen.

Is iemand bekend met dit probleem ?
En liever niet, maar anders dan maar toch...Weet iemand met zekerheid welke type schroefset hoort bij deze LS400 Lexus ( 1995-1997 ) ?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
Hoi GerardK,

wat jij beschrijft klinkt alsof de ECU (computer) voor de luchtvering een verkeerd signaal krijgt van de sensoren. Mijn advies: check de verbindingen goed bij de veerpoten en bij de ECU (waarschijnlijk achter je dashboardkastje). Je kunt ook met een stok of zoiets tegen je sensoren aan tikken (voorzichtig, niet rammen en de motor moet uiteraard wel lopen) en kijken of je hiermee het euvel kunt triggeren. Indien dit niet helpt kun je nog overwegen om de sensoren in de voor en achterpoten te verwisselen, mocht hetzelfde euvel dan aan de voorzijde gebeuren dan weet je in ieder geval waar het aan ligt.
Een LS hoort gewoon op lucht te zweven..
 

GerardK

Nieuw hier
4 jan 2017
6
0
0
Dank voor je reactie. Klopt een LS behoort idd te zweven.
Als je over de ECU praat dan bedoel je toch de ECU suspension ? Die zit volgens mij in mijn LS ( 95-97 )achter in de auto...
Het evt switchen van sensoren kan lukken ? Bij mijn weten heb je specifiek sensoren voor LA RA LV en RV. Dus dit trucje kan veel info geven !!!??

.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
Idd, ik bedoel de ECU suspension, ik ken de gen 2 LS niet zo, bij mijn gen 4 zit hij achter het dashboardkastje. Ik denk dat al de types luchtvering vergelijkbaar werken, alleen de uitvoering is iets anders. (misschien weet iemand anders hier daar meer van) Wat je overigens ook kan doen is -tijdelijk- een andere ECU regelen en kijken of het daar wel goed mee gaat, zo sluit je de ECU ook uit. De sensoren uitwisselen is misschien niet mogelijk, mogelijk zijn ze niet toegankelijk, zul je zelf moeten bekijken.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
Nog iets onconventioneels wat je op eigen risico zou kunnen proberen: Als de auto op de juiste hoogte staat de connectors uit de ECU halen (als de auto uit staat uiteraard). Theoretisch zou de auto deze hoogte moeten houden omdat de kleppen voor de lucht geen signalen van de ECU meer krijgen. Je krijgt waarschijnlijk wel foutmeldingen maar deze gaan weer weg als alles weer is aangesloten. Misschien moet je daarna de fouten in de ECU resetten met een ODB-tool.
 

GerardK

Nieuw hier
4 jan 2017
6
0
0
ik heb zelf van iemand een keertje de volgende uitleg gehoord. In eerste instantie vond ik het niet aannemelijk ( hij was absoluut geen autokenner )maar hoe langer ik er over nadenk...
Kan het probleem liggen in een van de achterpoten ? ( zie mijn eerder aangegeven 5 doorzakmomenten )
Het feit dat mijn LS WEL in de High stand redelijk goed kan functioneren en in de Normal stand totaal NIET. De reden is dat 1 van de poten op de Normal stand is "versleten" Vandaar dat de High stand ( hoger gedeelte op de poot die nog geen slijtage heeft ) veeeel beter functioneert. Maar zodra er 1 van de 5 praktijkgevallen zich voordoet, dan bereikt de poot even de Normal ( en dus versleten stand ) en dan zakt de auto geheel door. Ik geloofde het verhaal niet vanwege dat bij mij de gehele auto doorzakt ( zowel rechts- als links achter )
Maar ik heb recentelijk gehoord dat links en recht met elkaar in verbinding staan...dus kan dit verhaal dan toch kloppen ?
 

GerardK

Nieuw hier
4 jan 2017
6
0
0
jouw onconventionele voorstel zal ik met mijn garage bespreken.... Dan wordt het misschien niet mijn risico, maar hun risico...haha
 

GerardK

Nieuw hier
4 jan 2017
6
0
0
Blijft nog even de vraag of de uitleg van vandaag 22.38 ( 2 berichten terug ) mogelijk kan kloppen ? Of heeft iemand nog een geheel andere kijk/methode check op mijn situatie ?
 

M verstappen

Hoort erbij
24 mei 2016
62
10
0
Welke sensor verliest zo nu en dan signaal? Zou mogenlijk zijn dat de ecu lucht aflaat op geen of slecht signaal van een van de sensoren.
in ieder geval is dit een gevonden probleem in het systeem en zou ik dit als eerste uit laten pluisen.
 

GerardK

Nieuw hier
4 jan 2017
6
0
0
Dank allemaal voor jullie reactie, was er even van tussen ivm skivakantie ( en uhhh nee, niet met mijn eigen Lexus gereden )
Ik heb besloten om toch in te zetten op onderstel terug naar fabrieksafstelling en vervanging sensor. Laat het nog weten !