Wiellager met naaf of...?

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
De wiellager linksvoor van mijn LS 430 (2001) is aan vervanging toe. Is een nieuwe wiellager met naaf (plusminus ? 450 excl.) de enige optie? Of kan een losse kogellager ??k, zoals ergens op dit forum Coordinator aangeeft?

En waar zou ik evt. een gebruikte wiellager kunnen vinden?

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
ik weet niet hoe het zit met de LS, bij de is200/300/Altezza heb ik ook de wiellager moeten vervangen.. deze heb ik laten persen...

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
Wat mlcoolj zegt, daar heb je idd wel een stevige pers voor nodig.

Ik kwam dit nog tegen, dus het moet kunnen:
I did my front passenger side. Replaced hub assembly got from rock auto timken brand, like others have said expect the hub to be pressed out. Really wasn't difficult , I unbolted caliper , removed rotor, unbolted upper, used the 2 hammer method to pop upper ball joint from steering knuckle ( take 2 hammers and strike the sides around the joint at the smae time and it pops apart). remove the 2 bolts t bottom of steering knuckle, I tried for over an hour to get bearing out of knuckle no luck, I then took the steering knuckle and the new bearing to a local repair shop that had a press. the popped old one out and new one in for 35.00. reassembled .
Bron: http://www.clublexus.com/forums/ls430/3 ... ement.html