Bass-box kraakt

LexusArnhem

Nieuw hier
15 sep 2011
11
0
0
Hallo leden,

Heeft iemand voor mij nog een bassbox in de aanbieding.
Die van mij begint te kraken. LS430 2001 ML-Audio
Van Andre rieu naar top-40 heeft hij niet overleeft. :D

Gr. Bart
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Waarschijnlijk zijn de randen uitgedroogd en/of gescheurd dan loopt de z.g. speekstoel aan, repareren kan, de juiste randen zoeken en erin lijmen, maar dit is niet eenvoudig om te doen, zelf heb ik in het verleden eens een poging gedaan bij een paar speakers maar het resultaat was bar slecht, ik zou een " nieuwe kopen "' of op zoek gaan naar een vervangende speaker.

succes

Henny
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
ja, maar gek genoeg komt er bij mij nog wel aardig bass uit, als de randen echt zo op zouden zijn gaat dit ook vervelend worden. maar je weet het niet, zal hem eerdaags even open peuteren
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Jelmer zei:
ja, maar gek genoeg komt er bij nog wel aardig bass uit, als de randen echt zo op zouden zijn gaat dit ook vervelend worden. maar je weet het niet, zal hem eerdaags even open peuteren

Gewoon stanley mes erin... (ff de ogen dicht), zoals jezelf al zei: alleen de eerste snede is de ergste.. :D
 

LexusArnhem

Nieuw hier
15 sep 2011
11
0
0
Dank jullie wel voor de reacties,

Ik zal hem er morgen eens uithalen en kijken wat ik er aan kan doen.
Die link naar de clublexus.com is super, bedankt!
Hij geeft nog een goede bass maar hij kraakt aan de zijkant van de luidspreker.

Gr. Bart
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Voor wie het nog niet in mijn 'Project Topic' heeft gezien.

Het kraken/vervormen van de subwoofer is eenvoudig op te lossen als er niets substantieels aan de woofer kapot is.

Op een gegeven moment begon de mijne ook hevig te resoneren, en dat kon niet alleen maar iets zijn dat dus mee zou trillen, er moest iets stuk zijn aan de woofer zelf. Beetje internet nagezocht; en het schijnt dus dat er miniem niet zichtbare tot grote scheuren in het foam van de woofer kunnen ontstaan. Vaak kan je ze wel zien als je de woofer bekijk tijdens het afspelen... Nou, bij mij niets te zien hoor, geen scheuren en niets dat los zit. Sommige stelden ook deze diagnose en bij hun hielp de getoonde oplossing ook...... gewoon een beetje silicone kit langs de rand van de subwoofer trekken :D dus tussen de foam rand en de opstaande rand aan de buitenkant. Scheelt je weer een paar honderd euro

En inderdaad, het gekraak dat ik had is verdwenen :rulez:
 

rob rutgers

Hoort erbij
24 jan 2012
28
0
0
hoe kan ik de achterbank van een 430 ls president uit bouwen voorde sub uit te bouwen of moet je daarvoor naar de lexus dealer ?
wie oh wie kan mij dat vertellen .g rob
 

rob rutgers

Hoort erbij
24 jan 2012
28
0
0
ik heb de sub er uit laten halen bij een inbouw station in Benidorm (spanje ) heb de rand rondom gelijmd met twee componenten lijm ,ik heb de sub weer terug gebracht naar het inbouw station en ze hebben daar de sub weer ingebouwd ,ik kan de lexus vandaag weer ophalen ,dus ik ben zeer benieuwd hoe hij nu klinkt de mijne resoneerde ook heel erg.heeft .
heeft iemand ervaring met nav tool uit de USA ? dan kan je een acheruitrij camera monteren en op het display van je navigatie naarachter kijken tijdens achteruit rijden jelmer weet jij dat misschien?
 

Irmichel

Nieuw hier
1 jan 2011
24
0
0
Ik ben ook wel benieuwd want volgens mij heeft mijn sub last van dezelfde kwaal.

Ik rijd naar de dealer toe voor een beurtje & een APK en denk op de heenweg: wat een ratel geeft Snoop Dog vandaag (alsof er muntjes in een bak liggen te trillen). 'Er zal wel iets rondslingeren achter in de auto' was mijn idee maar helaas, bij thuiskomst gelijk even gekeken waar het vandaan komt maar helaas: het is de middelste 'doos' in de hoedenplak en dus de sub. Verdorie....

Hij geeft nog wel een dikke 'OOMPFF' maar die ratel gaat overal dwars doorheen....

Is er iemand in de buurt van Dordrecht die dit kan fixen, anders moet ik naar de dealer toe (die roepen natuurlijk gelijk: een nieuwe !!).
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Irmichel zei:
Ik ben ook wel benieuwd want volgens mij heeft mijn sub last van dezelfde kwaal.

Ik rijd naar de dealer toe voor een beurtje & een APK en denk op de heenweg: wat een ratel geeft Snoop Dog vandaag (alsof er muntjes in een bak liggen te trillen). 'Er zal wel iets rondslingeren achter in de auto' was mijn idee maar helaas, bij thuiskomst gelijk even gekeken waar het vandaan komt maar helaas: het is de middelste 'doos' in de hoedenplak en dus de sub. Verdorie....

Hij geeft nog wel een dikke 'OOMPFF' maar die ratel gaat overal dwars doorheen....

Is er iemand in de buurt van Dordrecht die dit kan fixen, anders moet ik naar de dealer toe (die roepen natuurlijk gelijk: een nieuwe !!).

Helaas je sub is er aan , pogingen om deze te repareren lopen meestal op een teleurstelling uit.
Vervangen is daarom de juiste remedie

Ik weet niet hoe jou " sleutel ervaring" is , maar dit is goed zelf te doen, neem in ieder geval de juiste sub, liefs de orginele die is berekend op je audio-systeem ( eBay.com)
http://www.ebay.com/itm/Mark-Levinson-S ... 8d&vxp=mtr
en als het inbouwen om een of andere manier niet lukt dan wil ik je best een keer helpen.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Je kan ook een moderne speaker kopen die even groot is (of in de montagebeugel past) en dezelfde impedantie heeft.
Dan weet je ook min of meer zeker dat je dit niet nog een keer overkomt.

:D
 

Irmichel

Nieuw hier
1 jan 2011
24
0
0
Henny zei:
Irmichel zei:
Ik ben ook wel benieuwd want volgens mij heeft mijn sub last van dezelfde kwaal.

Ik rijd naar de dealer toe voor een beurtje & een APK en denk op de heenweg: wat een ratel geeft Snoop Dog vandaag (alsof er muntjes in een bak liggen te trillen). 'Er zal wel iets rondslingeren achter in de auto' was mijn idee maar helaas, bij thuiskomst gelijk even gekeken waar het vandaan komt maar helaas: het is de middelste 'doos' in de hoedenplak en dus de sub. Verdorie....

Hij geeft nog wel een dikke 'OOMPFF' maar die ratel gaat overal dwars doorheen....

Is er iemand in de buurt van Dordrecht die dit kan fixen, anders moet ik naar de dealer toe (die roepen natuurlijk gelijk: een nieuwe !!).

Helaas je sub is er aan , pogingen om deze te repareren lopen meestal op een teleurstelling uit.
Vervangen is daarom de juiste remedie

Ik weet niet hoe jou " sleutel ervaring" is , maar dit is goed zelf te doen, neem in ieder geval de juiste sub, liefs de orginele die is berekend op je audio-systeem ( eBay.com)
http://www.ebay.com/itm/Mark-Levinson-S ... 8d&vxp=mtr
en als het inbouwen om een of andere manier niet lukt dan wil ik je best een keer helpen.

Hoi Henny,

Top aanbod! Als het nodig is dan kom ik er even op terug. Ik heb inmiddels een refoam kit besteld via Ebay omdat ik geen zin heb om elk half jaar een sub te gaan vervangen. Een tweedehandse zal wellicht na een korte tijd hetzelfde gezeur geven en dan blijf je aan het klieren. Omdat ik toch wel van plan ben om nog een jaar of 2-3 met deze auto door te rijden lijkt me dat de beste oplossing.

@ Niels: de ellende is dat deze speaker een 16 Ohm speaker is. Deze zijn uitermate zeldzaam. Hang er een speaker aan met een andere weerstand en je kunt je versterker opblazen. Dan ben je nog veel verder (lees: duurder) van huis. Als ik voor herstel vd foamrand kies kost me dat ongeveer ? 40 aan materiaal (plus wat kratten bier voor de hulp) en dan weet ik zeker dat het daarna weer 10 jaar goed zit.

De achterspeakers zijn inmiddels op vakantie gestuurd om verdere schade te voorkomen.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Irmichel zei:
@ Niels: de ellende is dat deze speaker een 16 Ohm speaker is. Deze zijn uitermate zeldzaam. Hang er een speaker aan met een andere weerstand en je kunt je versterker opblazen. Dan ben je nog veel verder (lees: duurder) van huis. Als ik voor herstel vd foamrand kies kost me dat ongeveer ? 40 aan materiaal (plus wat kratten bier voor de hulp) en dan weet ik zeker dat het daarna weer 10 jaar goed zit.

Oh, dat is inderdaad een niet zo conventionele impedantie.
Je zou het eventueel met vermogensweerstanden kunnen aanpassen, zodat je je versterker niet opblaast, maar dan gaat een deel van je geluid in warmte op. :roll:

Een foamrand is ook een prima oplossing.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Niels_D zei:
Irmichel zei:
@ Niels: de ellende is dat deze speaker een 16 Ohm speaker is. Deze zijn uitermate zeldzaam. Hang er een speaker aan met een andere weerstand en je kunt je versterker opblazen. Dan ben je nog veel verder (lees: duurder) van huis. Als ik voor herstel vd foamrand kies kost me dat ongeveer ? 40 aan materiaal (plus wat kratten bier voor de hulp) en dan weet ik zeker dat het daarna weer 10 jaar goed zit.

Oh, dat is inderdaad een niet zo conventionele impedantie.
Je zou het eventueel met vermogensweerstanden kunnen aanpassen, zodat je je versterker niet opblaast, maar dan gaat een deel van je geluid in warmte op. :roll:

Een foamrand is ook een prima oplossing.

Als er verder geen mankementen aan de luidspreker zijn is de foamrand vernieuwen een prima oplossing en is je luidspreker weer als nieuw :photo:

Als er andere problemen met de luidspreker zijn zou je als alternatief ook een luidspreker met een dubbele spreekstoel van 8 Ohm kunnen nemen, zet deze in serie en je hebt een 16 Ohm luidspreker.
Natuurlijk zal dit niet 1 op 1 passen en moet je de bevestiging aanpassen.

Je zou dan enkele tientjes kunnen besparen , maar ja met de orginele luidspreker weet je zeker dat het 1 op 1 past en de rest van de luidsprekers / versterkers niet bijt en wat zijn een paar tientjes op een hele Lexus