Eerste problemen met de NX

Wilfred

Nieuw hier
21 nov 2014
10
0
0
Inmiddels al weer een maand de trotse bezitter van een NX300h F Sport. Geweldige auto waar ik met veel plezier in rij. Het zoeft over de weg, is zeer comfortabel, maar dat mag ook wel voor een voiture van ruim ? 70.000,-. Verbruik valt weliswaar ernstig tegen: 1 op 13,5 en dat is toch behoorlijk onder het "beloofde" verbruik. Ben zeker geen sportieve en wilde berijder en rij eigenlijk alleen maar in de NORMAL modus. Snel optrekken doe ik sowieso nooit, want dat gierende geluid van de motor hoor ik niet zo graag. Maar goed, met 1 op 13,5 dan heb je ook wat ;). Wel heel veel problemen met de bluetooth verbinding. Telefoongesprekken vallen weg en bluetooth audio moet ik al helemaal niet aan beginnen want dit is niet om aan te horen, zo slecht. Verschillende telefoons geprobeerd en telkens hetzelfde effect. Inmiddels 3 telefoons teruggebracht naar de fabrieksinstellingen (je weet maar nooit) maar het resultaat is onveranderd. Ik heb dus moeten concluderen dat het aan de bluetooth verbinding van de NX300h ligt. Ik ben benieuwd of er nog andere berijders zijn die hetzelfde ervaren of wellicht tips hebben. Bij de dealer komen ze er in ieder geval niet uit en weten ze al helemaal niet dat er verschillende bluetooth versies zijn (de laatste nieuwe is overigens 4.0 als standaard). Ik word ook niet op de hoogte gesteld van eventuele vorderingen over deze klacht. Ik ben dus benieuwd naar meer ervaringen met dit vervelende fenomeen. :car:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik neem aan dat er wel een update voor komt. Maar verbindingsproblemen komen inderdaad vaker voor. Ik zou inderdaad gewoon druk zetten bij de dealer voor een oplossing.

Wat verbruik betreft, het blijft een SUV en daarmee een windvanger. Wellicht verbeterd e.e.a. in de toekomst, nieuwe Lexussen verbruiken de eerste 1000km gewoon meer. Dit heeft te maken met een inrij programma geloof ik. Ook zal je zelf wellicht nog moeten wennen aan het hybride rijden?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
LOL, over CVT en geluid zal het laatste woord nog niet gesproken zijn vermoed ik... :p

Wat Hube zegt, het verbruik is in den beginnen vrij straf, maar dat zou moeten verbeteren in tijd. Hou er ook rekening mee dat het 'winter' is, of in ieder geval lagere temperaturen, wat e.e.a. niet ten gunste komt. Ik weet niet waar ze mee adverteren qua verbruik, maar dat is sowieso met een flinke hap zout te nemen :sneaky:

Het bluetooth verhaal doet me een beetje denken aan de CT200h toen die uitkwam.... Veelal weinig kennis bij dealer en een hoop ergernis bij allen. Geen idee waar dit precies misgaat, maar ik zou dit wel blijven aankaarten bij de heren tot er een oplossing wordt gevonden, als genoemd..

In ieder geval nog welkom op het forum, eventueel stel je jezelf en auto (pics) nog even voor bij 't voorsteltopic :rulez:
 

Wilfred

Nieuw hier
21 nov 2014
10
0
0
Tja, over verbruik zullen we wel nooit uitgepraat raken. Inmiddels 3.000 kilometer op de teller, dus ik ben benieuwd naar het verbruik bij de volgende 3.000 ;). Laatste update van de importeur, letterlijke quote van deze middag (21-11-2014 16:40 uur) via de dealer in Breda: "[FONT=Arial, sans-serif]Helaas hebben ze nog geen software update mbt de bluetooth. Ze durven ook niet te zeggen of dit snel komt". Dat is dus geen antwoord en gevraagd om een echt inhoudelijk antwoord binnen 2 weken. Een dergelijk antwoord geeft mij namelijk niet echt het gevoel dat ze de issue serieus nemen. Point taken van GPS-10 en Hube; druk blijven zetten om een oplossing te krijgen :thumbsup:. Dank in ieder geval voor jullie feedback, zeker gewaardeerd! [/FONT]
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Advertentiewaarden (<5.2 - <5.4l/100km) haal je nooit maar 35-40% daarboven is wel heeuuul erg veel.:thumbsdown:
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Van Dorst? .... ik zeg nx meer. ( en daar bedoel ik mee, een dorstige Lexus?? en hoe heet de dealer??, ik schaar dit onder Humor)
 
Laatst bewerkt:

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Jongens, ik verwijs eventjes naar de regel:

• Het ongefundeerd zwart maken van Lexus dealers, de Lexusimporteur en/of de modellen van Lexus is niet toegestaan. Mocht u een conflict krijgen met een (Lexus) dealer, probeer dit dan eerst met de dealer op te lossen. Komt u er niet uit, dan kan u hier een topic plaatsen. Let echter wel op dat er geen insinuaties of ongefundeerde beschuldigingen plaats vinden, deze worden namelijk onherroepelijk verwijderd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hansjmn

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tja, over verbruik zullen we wel nooit uitgepraat raken. Inmiddels 3.000 kilometer op de teller, dus ik ben benieuwd naar het verbruik bij de volgende 3.000 ;). Laatste update van de importeur, letterlijke quote van deze middag (21-11-2014 16:40 uur) via de dealer in Breda: "[FONT=Arial, sans-serif]Helaas hebben ze nog geen software update mbt de bluetooth. Ze durven ook niet te zeggen of dit snel komt". Dat is dus geen antwoord en gevraagd om een echt inhoudelijk antwoord binnen 2 weken. Een dergelijk antwoord geeft mij namelijk niet echt het gevoel dat ze de issue serieus nemen. Point taken van GPS-10 en Hube; druk blijven zetten om een oplossing te krijgen :thumbsup:. Dank in ieder geval voor jullie feedback, zeker gewaardeerd! [/FONT]
Ik denk dat er best een oplossing komt. Het kan wellicht even duren, maar je bent denk ik niet de enige met dit probleem. Hoewel ik op Clublexus nog geen klachten zie.
 

Wilfred

Nieuw hier
21 nov 2014
10
0
0
Advertentiewaarden (<5.2 - <5.4l/100km) haal je nooit maar 35-40% daarboven is wel heeuuul erg veel.:thumbsdown:

Inderdaad, dat was mijn idee ook. Een redelijke afwijking vind ik acceptabel, maar zo'n grote afwijking vind ik wel erg extreem. Wie het weet mag het zeggen; dagelijks rij ik zo'n 150 km waarvan 30 kilometer in de stad. De rest is snelweg. Stand op Normaal, geen airco aan, geen wilde berijder, niet snel accelereren. Dan trek ik niet meer dan 13,5 km uit een litertje :sneaky: Voor wat betreft het bluetooth issue, tja geen andere keus dan te wachten op een oplossing. Maar het antwoord van de importeur is wel heel erg nonchalant en niet klantgericht. Was het nu een Fiat 500 van 9.995,- EUR dan moet ik niet klagen. Maar een auto in dit segment, met een prijskaartje van boven de 70.000,- EUR daar mag ik toch van de importeur verwachten dat ze een inhoudelijk antwoord geven, lees oplossingsgericht denken. Zo iets als, laten we eens even kijken om er een nieuwe bluetooth kit in te zetten. Mogelijk dat dit het probleem verhelpt. Of laten we de bluetooth versies eens even nader bekijken. Of iets dergelijks. Maar stuur je klant niet met zo'n kluitje het riet in. Beetje jammer, maar we houden goede hoop. Desondanks blijven alle tips van Lexus freaks van harte welkom :D
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Oh je wist niet dat je je pakking nog zelf moet dichten bij een auto van 70k ?:grin:

Je hebt 3 telefoons geprobeerd maar nog niet gemeld waarmee je pairt. iOS8-iOS8.1 zijn bekende probleemgevallen. Ben je al eens teruggegaan naar iOS7 icm met een 4S of 5, 5C ? Of heb je Android geprobeerd ? KitKat ? Zal allemaal vast wel maar het maakt het issue duidelijker.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
@Hube:
Ik denk dat er best een oplossing komt. Het kan wellicht even duren, maar je bent denk ik niet de enige met dit probleem. Hoewel ik op Clublexus nog geen klachten zie.
Of forumlid Wilfred wel of niet de enige is met dit probleem is misschien minder relevant... Op het moment dat een klant op zijn klacht met nietszeggende antwoorden het bos wordt ingestuurd, loopt een dealer/importeur het risico dat ze niet serieus wordt genomen en een klant teleurgesteld raakt. Waar het probleem ook verder zit.

Overigens lijkt de importeur er kennelijk geen les uit te trekken (of daar een gerichte procedure voor in te stellen), gezien dezelfde problematiek en afhandeling bij de CT (denk ook aan het IS220D debacle) destijds gelijkenis vertoonde. Het is ook treurig dat Wilfred zelf een aantal voorstellen moet bedenken (andere B-kit, verder onderzoek), waar de importeur of dealer zelf ook mee had kunnen komen. Dat heet betrokkenheid en streven naar perfectie..

Ze moeten toch ergens bij de 'bron' een vinger in pap kunnen steken, met name inzake firmware update's of wanneer dat mogelijk uitkomt. Dat zou dus mede impliceren dat ze op de hoogte zijn van problemen rond Bluetooth, aangezien ze niets vervangen of enigszins nalopen? Nu klinkt het als een afscheeproutine.. Moet je dan als klant pvd bedelen om gehoord te worden?

Wat GWS hierboven zegt: Zijn er nog ondersteunde telefoons bij de NX? Van de CT kwam er destijds een dergelijke lijst uit..
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat wanneer je met meer bent, je meer macht hebt.Verder ben ik het met je eens dat de connectiviteitsproblemen structureel lijken te worden.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je bedoelt te zeggen dat als er meerderen zijn ze het hopelijk meer serieus nemen... Macht heb je totdat je de factuur hebt voldaan :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Huibje

Wilfred

Nieuw hier
21 nov 2014
10
0
0
Oh je wist niet dat je je pakking nog zelf moet dichten bij een auto van 70k ?:grin:

Je hebt 3 telefoons geprobeerd maar nog niet gemeld waarmee je pairt. iOS8-iOS8.1 zijn bekende probleemgevallen. Ben je al eens teruggegaan naar iOS7 icm met een 4S of 5, 5C ? Of heb je Android geprobeerd ? KitKat ? Zal allemaal vast wel maar het maakt het issue duidelijker.

Ik weet niet waar ik de desbetreffende pakking moet vinden want de importeur is vandaag voor vragen gesloten. :p Zojuist dan maar voor de zekerheid de gehele motor ingepakt met purschuim :eek: Maar even serieus, ik heb 2 Android toestellen geprobeerd met OS KitKat 4.4. Daarnaast een BlackBerry toestel met OS 10.3 (jazeker, ik heb er weer eentje). Allemaal vrij nieuwe telefoons, alle 3 de laatste softwareversie en alle 3 volledig teruggebracht naar de fabrieksinstellingen. Jaja, dat was een aardige klus maar ik wilde er zeker van zijn dat is beslagen ten ijs kwam met mijn klacht. Nu ben ik aardig technisch onderlegd en een lijst met ondersteunende telefoons zal geen oplossing zijn ben ik bang. Mijn vermoeden is, dat het of aan de BT unit ligt of aan de gebruikte BT versie. Sind eind 2010 worden alle nieuwe apparaten (telefoons, headsets, e.d.) die verkocht worden geleverd met standaard BT 4.0 (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bluetooth). Maar goed, het lijkt mij dat dit het eerste is waar een importeur en/of dealer naar zou moeten kijken. En vooralsnog hebben ze niet de moeite genomen om ?berhaupt te vragen welke telefoons ik gebruik en/of getest heb. To be continued
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dan heb je dus zogezegd een twijfelachtige primeur.. :grin::sneaky:

Keep us posted :thumbsup:
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Bluetooth Auto Connect app van Uniqtec al geprobeerd ? Schijnt toch vaak te liggen aan Classic mode en Low Energy mode van BT4.0. LE is niet downwards compatible.
 

Wilfred

Nieuw hier
21 nov 2014
10
0
0
Bluetooth Auto Connect app van Uniqtec al geprobeerd ? Schijnt toch vaak te liggen aan Classic mode en Low Energy mode van BT4.0. LE is niet downwards compatible.

Kijk daar hebben we wat aan :oops: Nooit van deze app gehoord maar gelijk ge?nstalleerd. Baat het niet dan schaad het niet zullen we maar zeggen. Resultaten laat ik je uiteraard weten en thanks voor de tip!