Aanschaf Lexus RC F solar flare

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Toen ik mijn CT200h ging ophalen stond een grijze RC F op de oprit bij de Lexus dealer. Heb ik toch even bekeken en was onder de indruk. Hele gave auto! Ik ben al aan het sparen en heb hier nog wel even de tijd voor. Voordat de kinderen het huis uit zijn zijn we alweer heel wat jaartjes verder.

Ik kijk uit naar de foto's van je auto!

Hey Hammerman, tijd genoeg. Ik heb er ook 39 jaar over gedaan sinds mijn rijbewijs gehaald is.:p
 

HammerMan

Hoort erbij
24 okt 2015
36
3
0
Ik heb even de prijs bekeken van deze bolide (bij deze auto mag ik toch wel bolide zeggen? ;) )

Ik geloof dat ik toch iets langer moet sparen dan gedacht... o_O
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
je kan altijd eerst van CT naar IS gaan :) dan is de stap wat kleiner :)
 

HammerMan

Hoort erbij
24 okt 2015
36
3
0
Ja, zo'n IS300h is zeker g??n verkeerde keus als opvolger van de CT200h. Eerst nog een paar jaartjes genieten van mijn eerste Lexus. Tegen die tijd is er vast wel een mooie 2e hands IS300h te vinden zonder al te veel kilometers voor een aantrekkelijke prijs!
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Zeker weten HammerMan. Overigens vind ik de prijzen redelijk aan de lage kant. Auto met aanschafwaarde van rond de 55.000 brengt na 2 jaar rond de 35.000 op. Auw!!
 

HammerMan

Hoort erbij
24 okt 2015
36
3
0
En na 4 jaar €20.000? Verkocht! :)

Maar we moeten nu weer terug on topic, de RC F...
 

Vsk996

Hoort erbij
25 feb 2014
94
1
0
Voor wat het waard is... Jaren geleden nog in leasing gewerkt en een vuistregel in waardedaling voor auto's was :
- jaarlijks 10% waardevermindering en het eerste daar het BTW % bovenop.
- jaar 1 dus : 21% (waarvan voor bedrijfswagens de helft te recuperen) en 10%
- jaar 2, 3 en 4 dus telkens 10%
- na 4 jaar dus tussen 55 en 60% waardevermindering

Uiteraard spelen kilometers, type auto, staat etc. ook mee maar bij normale kilometerstanden en correct onderhoud zal het niet veel hiervan afwijken
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Voor wat het waard is... Jaren geleden nog in leasing gewerkt en een vuistregel in waardedaling voor auto's was :
- jaarlijks 10% waardevermindering en het eerste daar het BTW % bovenop.
- jaar 1 dus : 21% (waarvan voor bedrijfswagens de helft te recuperen) en 10%
- jaar 2, 3 en 4 dus telkens 10%
- na 4 jaar dus tussen 55 en 60% waardevermindering

Uiteraard spelen kilometers, type auto, staat etc. ook mee maar bij normale kilometerstanden en correct onderhoud zal het niet veel hiervan afwijken

En die vuistregel gaat nog steeds op, wel afhankelijk van marktbeweging, model, mogelijkheden verkoop aan buitenland, et cetera.
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Even een update: Vandaag is de auto reeds getrapt door trimline. Het dak, de luchthapper in motorkap en de spoiler achter zijn carbon gewrapt. Het ziet er super uit. Ik zet een foto op Facebook van lexusforum. Stap 2 30 december: Auto ophalen bij Louman in Raamsdonksveer en naar Lexus van Dorst brengen.