Een RC die zich gedraagt als een vrieskist

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Weinig zo frustrerend als een niet te achterhalen storing/kwaal aan je auto. Bovenop dat het nog een nieuwe wagen is ook. Onbegrijpelijk dat Lexus Frankrijk zo makkelijk doet. Succes met de strijd!
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Weinig zo frustrerend als een niet te achterhalen storing/kwaal aan je auto. Bovenop dat het nog een nieuwe wagen is ook. Onbegrijpelijk dat Lexus Frankrijk zo makkelijk doet. Succes met de strijd!

Hoezo niet te achterhalen kwaal? Je moet wel w?llen achterhalen. Als je een probleem hebt dat niet altijd/continu de kop op steekt, dan kan je een aardig zoekplaatje hebben. Want juist als alles onder de loep wordt genomen, is uitgerekend de kwaal de grote afwezige en zoek je naar iets wat er niet is. Maar deze RC toont een constant aanwezige kwaal. Dan moet met een beetje goede wil (?n kennis van zaken) na te gaan zijn welke component in het circuit hapert.? Just my two cents....
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Naja ik bedoelde niet dat het onmogelijk is, maar meer in de context van een langslepend en mogelijk kostbaar drama wat je er aan hebt. Helemaal als de zogenaamde experts (lees: dealer) niet meewerken.
 
Laatst bewerkt:

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Ik zou donderdag de conclusie van de dealer krijgen. Die is niet ontvangen. Heb de directie van de dealer en ook van de dealer waar ik de RC heb gekocht inmiddels van mijn teleurstelling op de hoogte gebracht. Morgen gaat vast een en ander gebeuren. En ik geef nu de voorkeur aan mijn Yaris uit 2000 voor niet te lange ritten. Zonder airco in de RC is bij 33 graden geen feest. -(
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Wat een vervelend probleem.... hopelijk vind je een oplossing... maar wat een schitterende auto zeg! en die kleur... WOW.... ik hoop de volgende GS van ons ook in die kleur te krijgen, maar die zijn op dit moment schaars helaas...
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Ik heb de verkopende dealer formeel in gebreke gesteld (met behulp van mijn advocaat) en 14 dagen gegeven om de voiture aan de te stellen eisen te laten voldoen. Dat heeft inmiddels tot gevolg gehad dat ik de directie van de verkopende vestiging en van de "onderhoudende" vestiging direct aan de telefoon heb gehad. De service technique van Lexus France is nu (eindelijk) ingeschakeld. De mail met de uitleg van de receptionist (het is zoals het is en we kunnen verder niets doen) had nooit zo verzonden mogen worden zeggen beide directies.
Ik wacht rustig af...... :grin:
 
  • Leuk
Waarderingen: Dietrich

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Aah. Er zit dan toch eindelijk beweging in. Ben benieuwd.
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Ik laat jullie mee "genieten" van een Lexus liefhebber, die niet wordt bedient zoals het hoort.
Op de laatse dag, letterlijk 5 minuten voor het aflopen van de wettelijke termijn om te reageren werd ik gebeld door Toyota (?) France. De heer in kwestie wilde van de client zelf horen wat het probleem was..... Hij begreep dat ik niet erg blij was met de werking van de verwarming\koeling. Hij besloot onze telefonische met drie zaken: hij zou mij bevestigen dat een expert zou worden "ingevlogen" naar Bordeaux om het probleem te analyseren; het probleem zou worden opgelost en intussen zou ik een goed werkende auto ter beschikking krijgen.
Sindsdien wacht ik op nieuwe berichten.
De verkopende (directeur) van Lexus Parijs is (uiteraard) op vakantie. Zijn rechterhand reageert ergens op. Dus heb Ik heb vandaag aan mijn advocaat gevraagd actie te ondernemen.
En rijd ik meestal in mijn Yaris (ann?e 2000) waar ik de airco aardig kan regelen.

Ik houd jullie op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Ik laat jullie mee "genieten" van een Lexus liefhebber, die niet wordt bedient zoals het hoort.
Op de laatse dag, letterlijk 5 minuten voor het aflopen van de wettelijke termijn om te reageren werd ik gebeld door Toyota (?) France. De heer in kwestie wilde van de client zelf horen wat het probleem was..... Hij begreep dat ik niet erg blij was met de werking van de verwarming\koeling. Hij besloot onze telefonische met drie zaken: hij zou mij bevestigen dat een expert zou worden "ingevlogen" naar Bordeaux om het probleem te analyseren; het probleem zou worden opgelost en intussen zou ik een goed werkende auto ter beschikking krijgen.
Sindsdien wacht ik op nieuwe berichten.
De verkopende (directeur) van Lexus Parijs is (uiteraard) op vakantie. Zijn rechterhand reageert ergens op. Dus heb Ik heb vandaag aan mijn advocaat gevraagd actie te ondernemen.
En rijd ik meestal in mijn Yaris (ann?e 2000) waar ik de airco aardig kan regelen.

Ik houd jullie op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

Het wordt wel een gebed zonder einde op deze manier, is dat nu de befaamde Franse slag?
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Volgens mij is een slag iets waar beweging in zit....
Ik had tot vanmorgen niets meer gehoord van Lexus of Toyota France en heb dus zelf contact opgenomen. Het is uiteraard vakantietijd, dus degene die een en ander zou organiseren was niet aanwezig. Zijn collega meldde mij dat in het dossier staat dat de auto (volgens de garage- conform is en dat er "dus" geen expert zou worden gestuurd. De client is hier uiteraard niet over ge?nformeerd.
Ik heb daarna even gesproken met een vriendelijke en behulpzame heer van Lexus Den Haag, die de geschetste problemen niet kende en onderschreef dat de verwarming niet in orde is. Hij vond het jammer dat ik zo ver weg zat, want zou zich er graag in verdiepen. Ander land, andere aanpak.
Mijn advocaat heeft daarop vanmorgen het dossier ter hand genomen. Waarbij ik op annulering van de koop aandring. Repareren is immers niet mogelijk....
Wordt vervolgd.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Volgens mij is een slag iets waar beweging in zit....

Wordt vervolgd.

Ik durf er bijna iets onder te verwedden dat men daar iets over het hoofd ziet. Het moet toch aan een of andere sensor liggen (denk ik dan).
 

KREAM

Hoort erbij
2 apr 2018
56
6
8
Mijn god wat een gedoe; het enige wat hoeft te gebeuren is even een paar dashboard panelen loshalen en de luchtmeng actuators/servomotoren nakijken/luisteren. Er is werkelijk niets ingewikkeld aan een klimaat controle systeem, is puur een kwestie van even 1 a 2 uurtjes trial en error. Lexus, en Japanners in het algemeen, doen op dit gebied ook niets speciaals. Deze dealer zou ik gewoon mijden en op zoek gaan naar een ervaren merkloze garagist, deze zal waarschijnlijk al bekend zijn met de waardeloze Citroen C5/C6 climate control, en zonder al te veel moeite het probleem achterhalen. 2 manuur, niet geschoten is altijd mis.
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Ik heb dinsdag een afspraak bij de Lexus dealer in Biarritz. De chefmonteur lijkt zeer gaarne bereid zijn handen uit de mouwen te steken ben wil in ieder geval samen met mij vaststellen dat er een probleem is. En liever nog het oplossen. Komende week misschien meer nieuws.
Ik heb mij er inmiddels diverse malen over verbaasd dat mijn dealer niet overgaat tot het demonteren van delen van het dashbord. Ik heb dat nadrukkelijk gevraagd (en gewezen op een mogellijk defecte sensor).
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Ik heb dinsdag een afspraak bij de Lexus dealer in Biarritz. De chefmonteur lijkt zeer gaarne bereid zijn handen uit de mouwen te steken ben wil in ieder geval samen met mij vaststellen dat er een probleem is. En liever nog het oplossen. Komende week misschien meer nieuws.
Ik heb mij er inmiddels diverse malen over verbaasd dat mijn dealer niet overgaat tot het demonteren van delen van het dashbord. Ik heb dat nadrukkelijk gevraagd (en gewezen op een mogellijk defecte sensor).

Hou ons op de hoogte, ik volg het op de voet.
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Ik heb een middag doorgebracht bij de zeer behulpzame chef van de werkplaats van Lexus Biarritz. Heb in drie verschillende RC's gereden, een IS, een NX en vervolgens in een RX. Alle auto's behalve de laatste zijn wat mij betreft zeer onaangenaam gebleken bij een buitentemperatuur van 28 graden, volop zon en de binnentemperatuur op 24.... Waarschijnlijk ben ik een overgevoelig type -), maar mijn RC heeft mij inmiddels diverse keren letterlijk ziek gemaakt.
Ik heb daarop verleden week besloten, met een beetje pijn in het hart, de RC de deur uit te doen. Ik heb een fraaie GS 450h Sport full options (inclusief night vision en meesturende acherwielen) gekocht met weinig kilometers op de teller en met een zeer correct bod op de RC. Ik heb nog nooit binnen ??n jaar een auto gekocht en weer verkocht; dat voelt bizar. Maar denk zeer blij te worden met het nieuwe "monster". De proefrit van twee uur maakte me overigens ook duidelijk dat ik wat vermogen miste, maar dat mag je een RC 300H niet aanrekenen.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Heb je nou 2 GS450h's dan?
wel bijzonder dat de andere modellen onprettig waren. Waar zat dat in?
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Nee, ik heb binnenkort een GS 450h nu in Sportuitvoering, mooi zilverblingbling en met rood-oranje bekleding.
En mijn probleem met diverse voitures was dat er veel te veel wind door de auto blaast en ook nog eens veel te koud. Zoals ik al schreef: gevoelig type, maar tot twee keer toe stevige longontsteking: nee dank je.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Een longontsteking wordt veroorzaakt door een virus of een bacterie, niet door koude lucht....... Maar dat geheel terzijde natuurlijk.

Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst! Stikjaloers natuurlijk hier ....
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Bizar verhaal...met de bloedhitte van afgelopen zomer was m`n IS het meest geavanceerde stuk klimaatregelgereedschap wat er maar bestond, inclusief de zetelkoeling.
Jammer wbt de RC, missschien een medische check?
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator