Vlieg in koplampunit rx400

MenM

Nieuw hier
17 aug 2016
13
0
0
Toen wij de auto kochten hebben ze bij de dealer een langpoot mug uit dekoplamp gehaald. Wij waren zeer verbaasd dat de mug kans had gezien erin te komen. Vandaag zagen wij dat een vlieg kans had gezien om n de koplamp dood te gaan. Beessies achter het koplamp glas vind ik geen porum en ik heb n tijdje zitten bedenken hoe dit kan en hoe te voorkomen.....ik vermoed dat ze erin kunnen komen doordat wij xenon lampen hebben die behalve in hoogte zich verstellen , ook in de bochten meedraaien. Er moet dus ruimte zijn om de unit te laten bewegen. Het beesjes verhaal zou je kunnen voorkomen door er een afschermkapje omheen te maken...maar jah...zelf wat gaan prutsen en plakken aan je lexus vind ik ook wat raar. Maar hoe krijg ik nu die vlieg eruit?...ze zit vast in de zijkant tussen glas (eigenlijk plastic) en chrome. Koplamp verwijderen is een optie, maar kan dit zonder ook de bumper te moeten verwijderen? Ik zie namelijk 2 bouten zitten aan de bovenkant (hetzelfde als bij de rav maar daar zaten ook 2 bouten aan de onderkant waardoor de bumper en binnenscherm verwijderd moest worden...) maar ik vind geen exploided view op internet. Verder is het ook een mogelijkheid om 1 peertje te verwijderen en daarna een dunnere kop aan de stofzuigerslang vast te maken waardoor je de vlieg kunt opzuigen. Iemand ervaring met beessies in je koplamp?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Beessies in mijn koplamp heb ik nooit gehad maar met perslucht moet je het ongedierte er wel uit kunnen blazen.
 

MenM

Nieuw hier
17 aug 2016
13
0
0
Op zich een prima idee maar de kans bestaat dat ik ze nog verderweg vast blaas.....
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Of stof los blaast en dat het statisch is geladen en lekker aan alles (reflector/binnenkant lens/behuizing) blijft plakken 👍
Spikkel effect in je lamp 😂
 

MenM

Nieuw hier
17 aug 2016
13
0
0
Ik ga vrijdag aan slag met operatie clean up de koplamp (khad eerst willen schrijven operatie red de vlieg maar gezien ze al verbrnd is......) en houd jullie op de hoogte. Indien iemand nog een explodedview vind van de linker lamp unit dan zie ik die graag :) :)
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
De achterzijde van de koplamp hoort hermetisch te zijn afgesloten anders zou er ook vocht in de koplamp kunnen komen. Ik denk dat er ergens een rubber of deksel niet goed gemonteerd zit.
 

MenM

Nieuw hier
17 aug 2016
13
0
0
Morgen middag weet ik hopelijk meer. Jammer dat ik nogsteeds geen exploded view heb kunnen vinden op internet maar door de linker met de rechter te vergelijken kom ik ook een eind....
 

MenM

Nieuw hier
17 aug 2016
13
0
0
Update: vlieg is eruit en ja, ze was echt wel dood ondanks dat mn vrouw de vlieg telkens zag bewegen als ik de compressor aanzette......

Groot licht rubber lekt maar of dat komt omdat er n rubber ontbreekt weet ik niet. Ze lijken er allemaal tezitten zo op het oog te zien.
Ik heb het groot licht lampje eruitgedraaid, toen een slangetje daar doorheen de koplamp ingeschoven maar het lukte mij niet om de vlieg op te zuigen. (Slangetje had ik in de stofzuigermond vastgetaped) toch maar decompresser erbij gepakt en de vlieg weggeblazen naar een nog verdere uithoek in de unit. Dunner slangetje genomen (van mn airbrush set) waardoor ik verder de lamp Unit in zou kunnen mits...zo bleek...dit slangetje iets meer stevigheid zou hebben....ze was te flexibel waardoorik haar niet kon sturen.Dus dit dunnere slangetje in de dikkere slang geschoven en dat allemaal door het gaatje vh groot licht gedaan. Dan dunnere slangetje verder duwen waar de dikkere blijft steken. Beetje draaien en friemmelen en met de compresser lucht stoten geven.....na tig keren zo proberen schoot het vliegje los (ze zat inmiddels bovenin iets achter het oranje knipper deel) en viel ze naar beneden. Toen binnenste slangetje voorzichtig uit de buitenste slang getrokken,stofzuiger aangesloten en het boefje opgezogen :) :)......ikke weer blij!