aanschaffen van een RX model

robm

Nieuw hier
28 okt 2016
2
0
0
Ben een fervente toyota rijder, nu komt mijn auto toch in de ouderdomsjaren. Net als wij zelf. De toyota hebben wij al 11 jaar zonder enige reparatie. Dus zijn wij langzaam aan het kijken naar een betrouwbare 2e hands vervanging, zeker omdat wij een caravan hebben. Wij vinden de RX perfect, maar waar moet je opletten bij aanschaf? ik hoor dat de distributieketting een zwak punt zou zijn? klopt dat.
Rob
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
  1. nee hoor, bij een rx is alleen de kleur belangrijk de rest is super
  2. de oudere modelen hebben overgens een riem i.p.v. ketting deze dient te worden vervangen bij 150.000 km of 10 jaar
 

Vsk996

Hoort erbij
25 feb 2014
94
1
0
Heb ongeveer 20 maanden geleden een nieuwe RX gekocht. Nu ongeveer 80k km op de teller - behalve voor oliewissels nog nooit naar de garage gemoeten. Enige opmerking - na een maand of 3 was er een ratel te horen in het interieur. Is na een paar vanzelf gestopt

Let wel : opgegeven verbruikscijfers en realiteit ligt ver uit elkaar. Dit gezegd zijnde een 3.5l - zelfs hybride - is het wishful thinking te geloven dat deze op 6l/100km zal uitkomen. Reken maar op 10l.
Let ook op : toegelaten sleepgewicht is vrij laag (voor dit type auto)
 

robm

Nieuw hier
28 okt 2016
2
0
0
Bedankt voor de reactie. En inderdaad dit soort auto moet je niet kopen om de zuinigheid maar om comfort en veiligheid denk ik zo, en natuurlijk om te genieten.