Nieuwe auto: Lexus RX 450h F-Sport

11 dec 2012
256
0
0
Hallo iedereen,
Zoals ik in mijn "even-voorstellen" stukje al had verteld, wil ik eigenlijk een andere auto. Grote kans dat dat een Lexus wordt. Ik heb een groter budget dan de vorige keer, maximaal ?65.000, en ik twijfel nog tussen de volgende auto's:
-Lexus LS460 op LPG
Voor een leuke prijs tweedehands te krijgen, maar moet bij mij (ik rij ongeveer 38.000 km per jaar) wel LPG in.
-Lexus LS600h
Tweedehands iets duurder dan de 460, maar ik vind het wel een mooi stukje techniek. Ben ook bereid om daar extra voor te betalen.
-Lexus RX450h
Helaas ook te duur om nieuw te kopen, maar een jonge tweedehands zit er wel in. Ook lekker ruim aan binnen.
Niet lexus:
-Volvo V70
-Volvo XC70
-Volvo XC90
-Audi Q5
-Renault Espace (Initiale!)

Waar zouden jullie voor kiezen en waarom? Ik moet er wel bij zeggen dat mijn budget niet op hoeft, als ik voor de helft iets moois vind, is dat nog beter... :rulez:
Alvast bedankt! :hi:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Nieuwe auto: Lexus of toch iets anders?

Als je hoog wilt zitten zou ik naar een RX blijven kijken.

Echter, voor je helemaal los gaat op de LS, er zijn in hetverleden veel slechte ervaringen geweest met de V8 icm met gas. Eigenlijk iedere Lexus motor op gas. Ik zou dat dus ook niet direct aanraden. LS600h is een goede optie, maar voor je dat doet zou ik eens met de 2012 GS450h gaan rijden. Voor jouw budget kan je denk ik net een GS450h luxury line uit 2012 kopen. De LS600h(l) is natuurlijk een echt slagschip, maar aangezien deze net een aanzienlijke facelift heeft gehad....
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Nieuwe auto: Lexus of toch iets anders?

In vergelijking tot de XC70/90 is de RX meer auto voor jouw geld. Trek de BPM er af en dan zie je de kale prijs. Die van de RX ligt namelijk hoger en dat vertaald zich in extra technologie/gadgets etc aan boord.
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus of toch iets anders?

Bedankt voor uw advies!
Aan een GS had ik nog niet gedacht. Ik dacht aan de LS omdat ik dat altijd een hele mooie auto heb gevonden en je hem bijna nooit ziet. De GS zie je ook niet veel, en het nieuwe model vind ik ook super mooi. vooral het interieur, echt prachtig!

Ik wist niks af van de problemen met gas in een Lexus. Ben zelf ook niet zo kapot van gas maar bij zo'n achtcilinder wordt het mij een beetje te gortig op benzine... Dan kan ik de 460 van mijn lijstje schrappen...

Hoog zitten hoeft niet pers?, ben aan mijn rug geopereerd en kan nu weer prima zitten in een lage auto. Een RX vind ik alleen heel mooi. En je krijgt inderdaad veel waar voor je geld in Nederland, want bij Volvo betaal je je gewoon scheel aan belasting. Jammer, want het zijn prachtige auto's!

Het gaat mij er om dat ik eigenlijk een keer een andere, speciale, auto wil. Een GS is dat zeker, en ik ga dan ook zeker een keer een stukje rijden. Ik moet wel informeren of er een caravan achter kan... Zie je het al voor je? Een GS met caravan? Hahaha, ik al helemaal!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Nieuwe auto: Lexus of toch iets anders?

De hybride aandrijving heeft wat gevolgen voor het trekgewicht, de GS kan geloof ik 1500kg trekken maximaal. Voor een caravan is dat geloof ik wel voldoende, afhankelijk van het type. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar Lexus Zwolle (Gert of Tim) en Lexus Breda (Ferrie) zijn leuke garages om even een kop koffie te gaan drinken en je helemaal te laten informeren over de auto's. Ze nemen ook uitgebreid de tijd voor je, wat ik altijd wel prettig vind. De andere dealers doen daar trouwens niet voor onder hoor :)

De zitpositie van de GS is geweldig, die van de F-sport helemaal (i.v.m. de extra bovenbeenondersteuning)
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus of toch iets anders?

1500 kg trekgewicht is meer dan genoeg! En desnoods pakken we dan de auto van mijn vrouw, de Volvo S60 2.0 mee... Maar goed, als ik een Lexus heb wil ik hem wel gebruiken! ;) En dat kan ook, want 1500 kg is meer dan genoeg!

Ik zie dat een vrij "kale" Bussiness Line ?63.000 kost. Er zit denk ik nog wel wat rek in mijn budget, dus misschien moet ik maar eens iets meer uitgeven en een luxe versie nemen... Ik ken mijzelf, als ik dat niet doe krijg ik spijt, ik heb nu ook de dikste Espace die leverbaar was en daar heb ik ondanks de extra investering nog geen moment spijt van gehad. Dan wachten we maar met die nieuwe keuken! :)

Ik ga denk ik toch eens langs een dealer, bij mij in de buurt zit Lexus Eindhoven. De RX spreekt me ook nog wel aan, maar een GS vind ik hoe langer ik er naar kijk steeds mooier. Ik ga informeren maar een F-line en een President-line, en ook nog even beter kijken naar die Bussiness line, want goed is goed!
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus of toch iets anders?

Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in een nieuwe GS. En ja, hij rijdt fantastisch! Ik heb in een Bussiness versie gereden, omdat ik aangegeven had dat ik liever in een kalere wilde rijden omdat een luxere dan alleen maar "mee kan vallen" als je begrijpt wat ik bedoel... Nou, ik kan je vertellen, als je uit een grote Espace met vijf versnellingen automaat komt, is zo'n Lexus een warm bad. Heerlijke aandrijflijn, schitterend interieur en zo'n mooi groot navigatiesysteem... Ik vond de proefrit zeker overtuigend, maar ik ga toch nog even kijken naar een RX en een XC90. Daarmee ga ik vrijdag rijden.

Ik heb in de showroom even in een F-sport gezeten. Dat is toch n?g mooier, en heeft inderdaad n?g betere stoelen. Maar zoals ik al zei, goed is goed...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Nieuwe auto: Lexus of toch iets anders?

Veel succes! Ik hoor graag jouw bevindingen!
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus of toch iets anders?

Ik hou jullie op de hoogte!

Ga ook nog serieus naar de RX kijken, die is er al vanaf ?60.000, en die vind mijn vrouw mooier... Is ook meer een familiewagen... Wel is het voor mij al 90% zeker dat het een Lexus wordt! :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Nieuwe auto: Lexus of toch iets anders?

qua rijervaring zal de GS de top zijn. De RX is idd meer een familie wagen. De XC90 zou voor mij afvallen, maar dat moet je zelf beslissen.
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus of toch iets anders?

Ja, want dat is een Volvo... :)

Dat is eigenlijk toch altijd wel een van mijn favorieten geweest, maar de RX lijkt mij ook een betere auto...
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus of toch iets anders?

Volvo heeft zeker een goede reputatie, die het bij mij ook zeker heeft waargemaakt. Dat maakt het nog moeilijker! :)

Morgen ga ik dus proefrijden in een XC90 D5 en een RX450h. Kan ik ze ook beter vergelijken dan vanaf papier...
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus of toch iets anders?

Vanmorgen om 9:30 was ik al bij de Volvo dealer om in een XC90 te rijden. Een lekkere D5 Summum (de meest luxe uitvoering) in het zwart. Ik vind het nog steeds een prachtige auto! Reed ook wel lekker, maar niet pittig. Wel veel kracht onderin de toeren, maar wel een slome automaat.

Om 13:00 uur was ik bij de Lexus garage. Ik mocht de RX tot 16:30 mee hebben, zodat ik hem even uitgebreid kon testen en thuis laten zien. Ff Wenen is wel dat je niks hoort als je "start", maar goed. Trekt gruwelijk snel op, en is erg snel. Op de snelweg even het gaspedaal gevloerd, en dan rij je toch wel snel 190... Even langs het werk van mijn vrouw gereden, en samen met haar een rondje gereden. Voor mijn vrouw was het ook heel erg overtuigend. Minpunten zijn wel dat de kofferruimte niet zo groot is als bijvoorbeeld een X5 of een ML. Wel vind ik het navigatiesysteem ?rg prettig werken, werkt eigenlijk het zelfde als een muis. ML soundsystem geeft ook for-mi-da-bel geluid. Vond de Cabasse audio in mijn Espace al goed, maar dit is inderdaad heel erg goed. Erg goede stoelen, mooi afgewerkt... Ook erg fijn is de verstelbare achterbank. Jullie horen het al, mijn keuze is zo goed als gemaakt. Het wordt een jong gebruikte RX450h!
Ik ga op zoek naar een met sowieso lederen bekleding, maar het zou leuk zijn als er ML en een open dakje in zat. Bouwjaar vanaf 2010, en kilometerstand max 50.000 kilometer. De prijs het liefst onder de ?65.000...
Mochten jullie iets moois zien staan, dan hoor ik het natuurlijk graag! Maar ik ga ook even kijken over de grens heen...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Nieuwe auto: Lexus of toch iets anders?

Klasse :) Ga je voor de 4wd of 2wd?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Nieuwe auto: Lexus of toch iets anders?

Zwolle heeft eeen mooie f-sport staan, maar die is wel duur (meer dan 79.000) Het model van 2012 en verder heeft de zgn spindle gril, daarvoor staan er echt heel veel mogelijkheden bij Breda. Waaronder een mooie witte ;)

In Amsterdam staat een hele mooie zwarte President(!) uitvoering, welke alle mogelijke opties heeft zo'n beetje uit 2010.

Iedere dealer heeft er wel een aantal staan, ik denk dat je een rondje Nederland moet gaan doen :)
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus of toch iets anders?

Hube zei:
Klasse :) Ga je voor de 4wd of 2wd?

Het allerliefst zou ik meteen 4wd kopen, maar het is niet noodzakelijk voor mij... Als mijn droom-RX dat niet heeft, zal mij dat er niet van weerhouden om hem te kopen... Heeft dan wel een hoger bluf-SUF gehalte... :p

Ik ga zeker een rondje Nederland doen, Eindhoven had ook wel iets staan hoor... Kennis van mij importeert auto's dus ik zal volgende week een keertje met hem naar Duitsland rijden om te kijken... Ik wil ook nog een keer in Breda gaan kijken...

?79.000 zou ook nog wel lukken hoor... Maar nu ga ik even wijs doen: "Een auto is een gebruiksvoorwerp!" :p
Ik vind de facelift versie wel mooier, die heb ik nog niet gereden, maar dat zal niet zo veel uitmaken qua rijden denk ik... Ik zal er eens over nadenken, een F is natuurlijk wel meteen helemaal mooi! Zou het een midlife-crisis zijn? Ik vind die sportmodellen in eens zo gaaf! :)
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Ik heb even gekeken, en de auto's die u noemt zijn echt wel top! En die bij Lexus in Zwolle is toch wel helemaal het einde. Die mannen kunnen met hun manier van fotograferen een drol nog wel goed verkopen... :)

Die bij Amsterdam is ook heel erg mooi. Ik val toch altijd wel voor de meest luxe versies, mijn huidige auto is ook het topmodel met alles er op en er aan. Die RX ga ik zeker eens bekijken. Voldoet volgens mij wel aan bijna al mijn eisen, alleen nog even een trekhaak er onder! :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Mocht je naar Breda, Zwolle en/of Amsterdam gaan, doe ze daar de groeten van mij. Ik ken de verkopers daar goed.

Uit Eindhoven komt mijn huidige Auto vandaan, echter is de verkoper, Roel daar ondertussen weer vertrokken.
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Dat zal ik doen!

In Eindhoven waren ze heel vriendelijk, en natuurlijk is die showroom heel mooi! Ik ga maandag naar Duitsland toe om er een te bekijken...