Proefrit RX 450 H.

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Vandaag naar het Loo geweest in Apeldoorn op uitnodiging van Lexus. Alles mooi georganiseerd en een proefrit gemaakt in een RX en een GS. Moet zeggen voor het eerst in een Hybride en ja wat heb ik daar nu over te zeggen? Mooie techniek en heel stil in de stad. Op het parkeerterrein zowat omver gereden door zo'n stille wagen. Dat is meteen het grootste nadeel: je hoort niks aankomen. Toen de weg op met de RX en ik vond het niets aparts. Vrij log allemaal en helemaal niet zo comfortabel. Ik had er veel meer van verwacht. Je voelt al het gewicht duidelijk. Verder niet uitzonderlijk ruim en de kofferbak hoog en ook niet zo groot. Geen idee wat ik met zo'n auto zou moeten. Niet mijn keuze. Gauw overgestapt in de GS, dat is pas rijden. Heerlijke strakke wagen met nog steeds een heel mooi uiterlijk. Als ik mijn 18 jaar jonge LS wegdoe dan wordt het een GS 460 die ik uit Duitsland ga halen. En helaas geen Hybride want dan heb je een kofferbak waar amper wat ik kan. Dat is weer een nadeel van de GS. Maar verder, in het zwart met camel interieur: prachtige wagen en snel. Een kennis van mij rijdt een GS 460 in Duitsland en doet ook 1 op 10, niet gek voor een auto met meer dan 300 pk. Kortom een hele geslaagde dag met een wieland vol met elk type Lexus, heel mooi om mee te maken.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Mijn ouders waren vandaag ook in Apeldoorn, Ik had begrepen dat het een zeer groot evenement was. Zelf had ik er de tijd niet voor.

De GS is inderdaad een mooie auto, ik heb zelf naar een GS450h zitten kijken, maar ik denk niet dat de dealer en ik eruit gaan komen, mijn auto uis gewoon 25.000 euro minder waard geworden in twee jaar tijd. Dat is mij iets te veel geld om zomaar op te geven. En ik had hem al gekocht als occasion.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ja wel mooi allemaal die nieuwe auto's maar ik leef nog steeds in het verkeerde land als ik dan weer wakker wordt staande voor de prijsbordjes. Ik betaal al elke maand 52 % van mijn euro's aan de staat waarom zou ik dat met een auto ook nog een keer doen? Als je in Duitsland kijkt voor hoe weinig ik een hele mooie GS 430/460 kan kopen voor rond de 20000 euro met amper kilometers op de teller dan ga ik echt niks hier kopen. Invoeren is een fluitje van een cent, BPM betalen idem. Je bespaard een zak met geld, Duitsers koesteren hun auto's en ze zitten vol met alle extra's. Ik ben geen vastgoed makelaar en kan helaas geen 160000 plus voor een LS neerleggen. En ook al kon ik het deed ik het nog niet. Nee een mooie GS 430/460 wordt de volgende maar ja toen reed ik weer terug in mijn 18 jaar jonge LS 400 met 105000 km op de klok, ik keek mijn vrouw aan en we dachten, ach deze auto is zo goed en nieuw: we rijden door. En dat is het leuke van een Lexus. Toch een hele mooi dag gehad en de mensen van Lexus waren allemaal heel vriendelijk en behulpzaam en dat zie je niet zoveel meer.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Inderdaad, dat zie je niet veel meer. ??n van de redenen waarom ik zo merktrouw aan Lexus ben is toch precies dat. Het merk is gewoon anders dan de rest.

Maar toch leuk zo'n dag?
 

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
Ik heb zelf eens in 'n RX gezeten bij de dealer in Amsterdam, ik kreeg wel snel 't gevoel in een kleine vrachtwagen te zitten. Zeker niet mijn stijl die SUV's. Limousines daartegenin.......

En je hebt inderdaad voor niet veel geld 'n mooie Lexus in Duitsland. (Nou ja, sommige dan ;) )
 

wilcom2005

Actief
12 jul 2009
432
14
18
hiermee is mijn vraag in the lounge beantwoord :)

vind het wel jammer dat er niet zoiets als een kalender ofzo voor dit soort dingen is hier op het forum...ik was zeker gaan kijken !

gr wilco(m2005)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Misschien wel een idee om dat te gaan doen. Echter wist ik pas van het event af na mijn terugkeer van vakantie.