lage bijtelling

jelger

Nieuw hier
16 jun 2010
3
0
0
Hallo allemaal,

Leuk forum dit! Morgen ga ik een proefrit maken met een rx450h. Ben erg benieuwd hoe dit rijdt! Ik overweeg deze Lexus om een grote, comfortabele en vooral exclusieve auto te kunnen rijden met een zo laag mogelijke bijtelling. Ik sponsor de fiscus al genoeg. Daarom overweeg ik een 2wd preference. Daar zit standaard al veel op maar helaas geen navigatie. Leer kan ik achteraf, zonder bijtelling laten inbouwen.

Mijn vraag is nu de volgende: Begrijp ik het goed dat op de preference (dus niet de pro) ook geen kleurenscherm in het middenpaneel zit? Blijft dat scherm dan helemaal zwart of zo of is er toch nog iets te zien?

Hebben jullie nog suggesties in de afweging tussen de preference en de preference pro? Een verschil van bijna 10.000 euro is tenslotte niet niets (ik koop of lease hem ook nog eens vanuit mijn eigen zaak).

Alvast bedankt.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en welkom,

De rx450h is een mooie auto en absoluut een zeer mooie optie om voor de verandering eens iets minder af te dragen. Mijn ervaring was een goede en deze auto is een zeer grote kanshebber als volgende auto voor mij. Ik zou voor de 4x4 gaan, maar dat is persoonlijk.

De preference pro heeft grotere wielen en het navigatie systeem. Dat is voor mij al reden genoeg om voor deze te kiezen. Je wilt toch enigzins een hogere inruil waarde op de auto hebben, lijkt mij. Lexus kan de auto dan makkelijker doorverkopen. Alhoewel je met een lease auto dit niet veel kan schelen.
 

jelger

Nieuw hier
16 jun 2010
3
0
0
Dank voor je reactie. Vind het eigenlijk wel een sport om de bijtelling op zo'n grote auto zo laag te houden. Ben straks netto 100 per maand minder kwijt dan mijn huidige auto die de helft kleiner is!

Van de dealer heb ik inmiddels begrepen dat er standaard wel een scherm inzit maar dan zonder de navigatie. Hij mailt nog foto's. Het leer doe ik dan achteraf erin en de 19 inch velgen koop ik er later ook nog bij. De oude velgen kan ik dan mooi houden voor de winterbanden.

De navigatie ga ik wel via mijn TomTom doen. Natuurlijk jammer om het standaard er niet op te hebben maar 4000 euro is wel erg veel geld. Uiteindelijk betaal je die ook nog twee keer Een keer in de aanschaf en een keer in de bijtelling.

Met deze versie kies ik voor lease. Lexus zet voor deze auto erg scherpe lease tarieven in de markt en het risico van restwaarde loop ik dan niet.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Misschien wel een iets te directe vraag, maar heb jij de RX450h een aantal dagen gelden test gereden bij Lexus Zwolle?
 

Bijlagen

  • HPIM1685.JPG
    HPIM1685.JPG
    326 KB · Weergaven: 52

jelger

Nieuw hier
16 jun 2010
3
0
0
Klopt, hoe weet jij dat?

Was namelijk benieuwd of de dealers hier zelf ook mee lezen. Dat zal vast het geval zijn.

Zoals het er nu voor staat hou ik mijn beslissing tot aanschaf nog even aan. De Lexus staat hoog op mijn lijst maar vertegenwoordigd natuurlijk ook een behoorlijke aanschafwaarde. In de huidige economische situatie toch iets om rekening mee te houden. Maar wie weet krijg ik nog een 'offer I can't refuse'.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
RX?

RX?

Geen RX voor mij, ik heb een proefrit gemaakt toen op de open dag bij het Loo maar ik vindt persoonlijk de nieuwe RX een wat lompe auto om te rijden. De voorgaande vondt ik nog redelijk om te zien maar deze is me de dik aangezet. En het nut ontgaat mij om een SUV van dik 2400 kg aan de haak zuinig te maken. Deze auto's zijn echt voor het Midden Oosten en Amerika gemaakt waar ze geen wegenbelasting kennen. Plus het rijden is compleet emotieloos, wel stil in de stad maar een rijdersauto: absoluut niet. Later in de GS gestapt en dat is pas een dijk van een auto. Bijzonder ondergewaardeerd, daar hoef je geen 5-Serie voor te kopen. Ook heel mooi om te zien. Maar goed ieder zijn smaak, SUV nee dan zou ik de enige echte kopen en dat is de Range Rover. Die kan ook nog echt de blubber in maar ja die zuipt weer zoveel. Moeilijk die keuzes.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
jelger zei:
Klopt, hoe weet jij dat?

Was namelijk benieuwd of de dealers hier zelf ook mee lezen. Dat zal vast het geval zijn.

Zoals het er nu voor staat hou ik mijn beslissing tot aanschaf nog even aan. De Lexus staat hoog op mijn lijst maar vertegenwoordigd natuurlijk ook een behoorlijke aanschafwaarde. In de huidige economische situatie toch iets om rekening mee te houden. Maar wie weet krijg ik nog een 'offer I can't refuse'.
Ik kreeg net mijn velgen terug die middag (moesten een nieuwe poedercoat laag krijgen) en zag iemand de RX450h, die daar binnenstond, uitvoerig bekijken. Hoorde toevallig een conversatie over het scherm en moest aan jouw post denken. Vandaar.