Goedemorgen,
Ik kwam tijdens het zoeken op internet naar 15jaar+ auto's een SC400 tegen.
Deze staat te koop bij een bedrijf dat geen garantie geeft, maar aanraadt om de auto te laten keuren.
Bv door Dekra, Lexus dealer of beter nog, een Lexus specialist.
Daarover een vraag: Waar (liefst in omgeving Meppel) kan ik een Lexus specialist vinden? En is de Lexus dealer (bv die in Zwolle) ook zo goed op de hoogte van een SC400 dat ik, na keuring die op "groen" staat er ook vanuit kan gaan dat een auto ook echt goed is?
Kan de "gezondheid" van een blok, automaat, riemen etc wel gekeurd worden, met een bepaalde test? Neem aan dat het blok niet uit elkaar gaat, maar wil wel graag weten hoe het met de "internals" is...!
Verder, het onderhoud. Ik heb dat begroot op 2400 per jaar, is dat voldoende? Of moet ik eerder met het dubbele rekening houden? Of juist de helft, omdat 't onverwoestbaar Japans is?
Tot slot: Ik heb al wat gezocht over LPG en kwam een aantal fora tegen (buitenland) waar met positief gevolg LPG is geinstalleerd op de V8. Hebben jullie ervaring met LPG in deze motor? Qua koppen moet het gewoon goed te doen zijn en met de huidige inspuitingstechnieken en extra koelmogelijkheden...
Groeten,
Mister E.
Ik kwam tijdens het zoeken op internet naar 15jaar+ auto's een SC400 tegen.
Deze staat te koop bij een bedrijf dat geen garantie geeft, maar aanraadt om de auto te laten keuren.
Bv door Dekra, Lexus dealer of beter nog, een Lexus specialist.
Daarover een vraag: Waar (liefst in omgeving Meppel) kan ik een Lexus specialist vinden? En is de Lexus dealer (bv die in Zwolle) ook zo goed op de hoogte van een SC400 dat ik, na keuring die op "groen" staat er ook vanuit kan gaan dat een auto ook echt goed is?
Kan de "gezondheid" van een blok, automaat, riemen etc wel gekeurd worden, met een bepaalde test? Neem aan dat het blok niet uit elkaar gaat, maar wil wel graag weten hoe het met de "internals" is...!
Verder, het onderhoud. Ik heb dat begroot op 2400 per jaar, is dat voldoende? Of moet ik eerder met het dubbele rekening houden? Of juist de helft, omdat 't onverwoestbaar Japans is?
Tot slot: Ik heb al wat gezocht over LPG en kwam een aantal fora tegen (buitenland) waar met positief gevolg LPG is geinstalleerd op de V8. Hebben jullie ervaring met LPG in deze motor? Qua koppen moet het gewoon goed te doen zijn en met de huidige inspuitingstechnieken en extra koelmogelijkheden...
Groeten,
Mister E.