Even voorstellen

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Sinds enige weken ben ik mij aan het ori?nteren op de markt van de gebruikte CT200h's. Omdat het om een groot bedrag gaat in verhouding tot mijn financi?le middelen leek mij een bezoek aan het forum van belang om wat meer te leren. Wellicht zullen er vragen van mijn kant komen. Hopelijk komt het tot een aanschaf en daarna logischerwijs informatie van mijn kant. Mvg. Ruuth.
 

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Wel bedankt voor jullie welkom.
Het is achteraf toch wel heel snel gegaan. Via het internet kwam ik terecht bij Leaseplan en de in Hengelo geadverteerde CT200h Luxury Line paste precies in mijn wensenpakket. Nou, niet helemaal precies gezien de prijs, maar dat weet je over een jaar toch niet meer. Vanmorgen opgehaald en vorstelijk naar huis gereden. Comfort is spreekwoordelijk dus daar hoef ik niets over te melden. De 17" wielen zouden wel eens voor een hoger brandstofgebruik kunnen zorgen dan gewenst. Maar nee hoor, vandaag zo'n 300km gereden en aan het eind van de dag staat daar gewoon heel vrolijk 5ltr/100km op de display. Gereden als een ei? Nee, wel met een fluwelen voet als daar niemand mee werd gehinderd. Maar ook met de stroom mee rijden en 120km/u op de snelweg waren onderdeel van onze dag.
Tjonge, wat een feest!
Foto's volgen nog. Dit was even een korte impressie van een trotse Lexusrijder.
 

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Zoals beloofd, de foto.
IMAG0102_zpsrmdqwf5q.jpg
Voormalig leaseauto, in onderhoud geweest bij Dorst in Breda.
Misschien komt de vorige eigenaar ook wel eens op dit forum. Een pb-tje zou dan leuk zijn.
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Mooi! Gefeliciteerd met je aankoop en veel mooie en vooral veilige km's gewenst!!
 

Chrisman

Nieuw hier
5 aug 2015
18
2
0
Welkom en veel veilig rijplezier met je CT200h toegewenst.

Zelf rij ik vanaf september 2015 in een CT200h in de uitvoering Executive.
Ik heb ook gekozen voor de lichtmetalen velgen met bandenmaat 215/45/R17.
Mijn werkelijke verbruik over ruim 17000 km bedraagt 1ltr. Per 20,3 km.
De bandenspanning hou ik wel op de geadviseerde 2,3 bar vanwege het comfortabel rijden.
Bij een hogere banden spanning zal het zuiniger kunnen zijn en bovendien minder banden slijtage veroorzaken.
Maar ik vind dat laatste niet belangrijker omdat bij een hogere banden druk het rijcomfort sterker nadeliger wordt be?nvloed.
 

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Dank Chrisman. Dat is een mooie verbruikswaarde. Omdat ik toch op winterbanden over wil gaan, lijkt mij dat een mooi moment om daar 15" velgen voor te nemen. Een aardige compensatie voor het hogere verbruik in de winter lijkt me. Denk nu niet dat ik alleen maar in brandstofverbruik ben ge?nteresseerd. Maar het was wel ??n van de criteria waardoor ik bij de CT200h terecht ben gekomen.
Wat mij opviel in mijn zoektocht naar een Lexus was het grote aantal terugroep acties waar door de rijders geen gehoor aan is gegeven. Kijk op OVI RDW en m.b.v. het kenteken zie je bij de CT200h vrijwel steeds staan er twee niet uitgevoerde items. Iets met bevestiging airbag en iets met koolstoffilter van de brandstoftank.
Dit zijn toch operaties die kosteloos worden uitgevoerd of vergis ik mij? Of is het iets met de leaseservice? Of is het een kwestie van niet doorgeven? Toch raar.
 

Chrisman

Nieuw hier
5 aug 2015
18
2
0
Beste Ruuth bij mijn kenteken staat geen terugroep actie vermeld bij Ovi.rdw.nl .
Mij is bekend dat de importeur verplicht is om bij een geconstateerd probleem aan een productie serie dit te melden bij de RDW voor een gratis herstel!
Ik verwacht dus dat na het herstel van het probleem geen wijziging bij de RDW plaats vind en dus bekend blijft staan dat er een terug roep actie was gemeld.
Als je zekerheid wil hebben of jou auto de uitvoerings werkzaamheden heeft ondergaan, informeer dan bij Louman importeur of de werkzaamheden waren uitgevoerd. Met je kenteken kan je dat dus ook doen bij Dorst in Breda, waar het onderhoud aan je CT was uitgevoerd.
 

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Dank voor je advies. Zal volgende week even een belrondje maken. Eerlijk gezegd lig ik er niet wakker van, maar het hindert mij wel dat bij een goede organisatie zoals rond de Lexus, het gebeurt dat dit soort negatieve zaken plaats vindt.
Waar de oorzaak dan ook mag liggen, het doet niet goed aan als je de RDW raadpleegt.
 

RRGS

Hoort erbij
26 aug 2016
53
8
8
Welkom, mooie CT! De kleur icm de velgen ziet er echt goed uit.
 

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Welkom, mooie CT! De kleur icm de velgen ziet er echt goed uit.

Thanks!
Dacht een zwarte te hebben gekocht. Bij RDW ook zo vermeld. Vandaag in de zon zie ik een mooie donkerblauwe schittering. En wat zie ik in het onderhoudsboekje? 214 Dark Opal M. :D
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
846
113
Dacht een zwarte te hebben gekocht. Bij RDW ook zo vermeld. Vandaag in de zon zie ik een mooie donkerblauwe schittering. En wat zie ik in het onderhoudsboekje? 214 Dark Opal M. :D

Precies hetzelfde hier, ik heb ook 214 Dark Opal. Ik dacht ook dat de mijne zwart was tot ik aangenaam verrast werd toen ik hem voor het eerst in de zon zag.
 

guidonline

Hoort erbij
3 jun 2016
33
0
6
Welkom op het forum!

Mijn grijze heeft ook een mooie blauwe vloed. Daar kwam ik helaas achter na schade herstel. Nu is 1 kant helaas echt: grijs.... Geen schade bedrijf die het in de originele Lexus kleur terug krijgt..
 

guidonline

Hoort erbij
3 jun 2016
33
0
6
Dat is een somber vooruitzicht. Ik wil namelijk wat steenslag weg laten werken.
Zomaar wat zoekwerk; Bij www.123autolakken zag ik n.m.m. een goede kleur nadat ik de kleurcode had opgegeven.

Je kan het proberen... Ik ben bij 2 schade bedrijven geweest, de ene kreeg na 2 keer de kleur goed maar raffelde het werk af en de andere spoot het super strak maar er zat te veel zwart in (en geen Mica effect meer). Zei wouden het ook niet overnieuw doen "beter krijgen we het niet meneer, het is een dure lak om te herstellen".
 

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Dan ben ik toch benieuwd naar welke spuiters de dealers hun schadeauto's brengen en met welk resultaat. Of is het zo dat alle gebruikt aangeboden Lexusen schadevrij zijn en zo niet de herstelling zichtbaar blijft? :grin: Die ene die het wel goed kreeg en het afraffelde geeft wel hoop. De ??n raffelt het af, de ander stuurt je met een kluitje in het riet of was niet kundig genoeg. Ik bedoel er niets verkeerd mee, maar was de afgesproken prijs misschien te scherp? Het blijft overigens verdomd beroerd wat je meemaakt!
 
Laatst bewerkt:

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
846
113
Toen ik mijn auto kocht bij de dealer zei deze netjes tegen me dat de motorkap opnieuw gespoten was. (steenslag) Ik zie er niets van en het mica-effect is gewoon identiek zoals de rest van de auto.