Net terug van mijn missie. Deze auto wordt het wat mij betreft niet, ondanks het feit dat het interieur er als nieuw uit ziet.
Zoals enkele van jullie al veronderstelden klopte de beschrijving op een aantal punten niet en dat wekte ook niet het noodzakelijke vertrouwen...
Nu even over de rijervaring, deels in eco- en deels in sportstand:
Wat lekker stil zolang je de motor niet aanspreekt, erg goede isolatie en wat een geweldige zetels misschien nog wel beter dan de zweedse zetels die ik in eerdere auto's (Saab 9000, Saab 9.5 en VolvoS80) heb ervaren.
De afwerking van het interieur is zeer hoogstaand. De bovenstaande punten zijn duidelijk in het voordeel.
Aandrijflijn en weggedrag:
In de aandrijflijk is een lichte trilling te voelen die waarschijnlijk ontstaat bij het overschakelen van elektromotor naar benzinemotor, beetje hinderlijk is dat wel.
Een ander puntje is het bochtgedrag i.c.m. de wegligging. Naar mijn mening heeft de auto neiging tot overhellen en uitbreken, niet fijn!
Nu kan het zijn dat de banden al in een bijna terminaal stadium zijn 3-4mm en misschien niet de juiste bandenspanning.
Gezien het bovenstaande is het zeker de moeite waard om nog eens een ander exemplaar proef te rijden om te zien of de bezwaren daar niet optreden.
Zaken die verder niet klopten t.o.v. de advertentie:
* Niet uit eerste hand, in de documentatie waren er minstens twee vorige bestuurders
* geen LED koplampen maar Xenon
* geen bermlicht
* geen elektrische achterklep
* geen elektrisch verstelbare voorstoelen
* geen muziekstreaming kunnen vinden
* geen vermoeidheids indicatie
Alles bij elkaar laat ik deze voorbij gaan, mijn MB doet nog steeds trouwe dienst dus kachel ik daarin nog een poosje door totdat ik iets leuks tegenkom die door een liefhebber is behandeld....
Hartelijk dank voor al jullie reacties en goede raad, het heeft me enorm geholpen!
Waarschijnlijk blijf ik wel in beeld en vooral meelezen.
Groet,
Hans