Ervaringen met verschillende Lexus dealers

Bobusa

Actief
12 okt 2008
279
163
43
Gisteren bij de dealer geweest voor mijn SC en betreffende monteur gesproken over de remmen van de RX. Er blijkt dus een communicatie storing te zijn geweest tussen hem en de servicemanager (de gast die je komt roepen als je auto klaar is, weet ik veel hoe je m noemt..). Monteur had aangegeven dat, wanneer de auto van de zomer mee op vakantie zou gaan met evt een caravan, hij het verstandig zou vinden de remmen te vervangen. Hij had zijn oordeel geveld door enkel naar de remblok te kijken aan de kant waar de remtangzuigers zaten. Beetje vaag, maar goed..
De servicemanager heeft dit enkel vertaald naar versleten remmen en moeten vervangen worden!
Verder met monteur een goed gesprek gehad, en afgesproken om mij zelf in het vervolg er even bij te roepen wanneer er iets twijfelachtigs aan de hand is.
Wilde dit even laten weten.
Problem solved dus
Precies zoals het hoort. Je hebt recht om de monteur te spreken. Doe ik voortaan altijd. Zijn er veel minder misverstanden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Elan

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
324
198
43
Bij Volvo is dit zelfs standaard. Intake, tussentijds overleg en weer afleveren van de auto, doet de monteur die ook gesleuteld heeft. Je kunt alles vragen en hij kan alles direct - zonder ruis - uitleggen of adviseren. Zou in mijn ogen bij een merk die werkt met het motto 'Omotenashi' ook standaard moeten worden.
 

Elan

Hoort erbij
16 dec 2023
42
26
18
Bij Volvo is dit zelfs standaard. Intake, tussentijds overleg en weer afleveren van de auto, doet de monteur die ook gesleuteld heeft. Je kunt alles vragen en hij kan alles direct - zonder ruis - uitleggen of adviseren. Zou in mijn ogen bij een merk die werkt met het motto 'Omotenashi' ook standaard moeten worden.
100% mee eens.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
873
1
491
63
Ik ga het de volgende keer gewoon vragen bij onderhoud of ik zelf de monteur kan spreken. Bij de dealer waar ik het onderhoud laat plegen nodigt de route naar de werkplaats niet uit om als klant heen te lopen. Bij verschillende Volvo dealers kun je vanuit de showroom/wachtruimte door een raam naar de werkplaats kijken en direct ook een deur openen om in de werkplaats te stappen. In mijn voorbeeld met het tegenovergestelde rondom de remmerij was dus ook spraakverwarring tussen de service adviseur en de monteur/chef werkplaats.
 
  • Leuk
Waarderingen: Elan