Adaptive Cruise Control

Zartos

Nieuw hier
22 jul 2011
11
0
0
Ik heb tijdens mijn bestelling van de CT niet echt gelet op de keuze om wel of geen acc te nemen. Onzorgvuldig inderdaad, maar ga ik hier nu wat aan missen?

Zijn er mensen die ervaring hebben met acc? Zo ja, hoe bevalt het? Gebruik je het dagelijks, of alleen op lange afstanden/buiten de spits?
Reageert de acc fijn?
Kan acc alleen fabriek-af geleverd worden, of ook door de dealer ge?nstalleerd worden?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
heb je nu cc in je huidige auto? vind je dat geslaagd? of toch niet?

De acc van de ct kun je instellen op 3 (volgens mij) verschillende afstanden, de auto houdt vanzelf afstand als de auto voor je te dichtbij komt.. het is zeker een leuk hebbedingetje, maar ik wil gewoon op mezelf vertrouwen :) niet dat de auto voor me gaat remmen enzo...

Of het daarna geinstalleerd kan worden? Geen idee.. ik denk dat je de dealer hiervoor moet vragen, tenzij iemand hier dat weet...

Als je na uitleg van anderen hier toch echt wilt weten wat je mist, ga dan gewoon een ritje maken in een CT met ACC en kijken hoe dat voelt... Hoop dat het achteraf ingebouwd kan worden...
 

Zartos

Nieuw hier
22 jul 2011
11
0
0
Nee, momenteel heb ik zelfs helemaal geen cruise control in mijn auto. Dus ik denk dat dat al een verbetering zal zijn, hoewel ik nog niet kan inschatten hoeveel ik het ga gebruiken.

Nog anderen die ervaring hebben met ACC, misschien in vergelijking met normale CC. Ik zal in ieder geval even bij de dealer informeren.
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
ACC is alleen af-fabriek te bestellen op de LL. Dan krijg je er ook pre-crash safety bij...

Sinds mijn 2e leaseauto heb ik CC en ik zou niet meer zonder willen. Zelfs in de bebouwde kom als ik 's ochtends naar mijn werk rij staat-ie aan op 50km/hr. ACC lijkt me nog fijner, zeker als je langere afstanden rijdt op weg naar de vakantie bijvoorbeeld. Zoveel mogelijk rechts, 130 op de teller. Je nadert een vrachtwagen maar je kan nog niet naar links. Auto remt automatisch af. Je kunt inhalen, van rijbaan wisselen en de auto trekt automatisch weer op naar 130. Als de LL met full opties in het leasebedrag had gepast, dan wist ik het wel :)

Bij de dealer inbouwen... Het zou moeten kunnen, maar het vraagt natuurlijk wel aanpassing van het motormanagement, inbouw van de radar, etc. Ik denk niet dat het goedkoper is dan af-fabriek...
 

erwinl

Nieuw hier
26 mei 2011
14
0
0
Heb op m'n IS250 nu ACC en het is echt heerlijk. Zeker bij de langere afstanden. Jammer genoeg werkt het niet in een soort file mode, zoals bijvoorbeeld bij Infiniti, waarbij je de ACC aan zet als je in de file staat en de auto automatisch je kruipende voorganger volgt. En op m'n CT (wanneer komt ie nou eindelijk) is ACC dus ook aanwezig.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ik heb ook de ACC genomen. Vorige week had ik een leenauto voor 3 dagen. Door ACC ben ik wel wat minder alert bezig met het verkeer, maar het is zo rustgevend. Met de leenauto was het echt even afzien toen ik naar Maastricht moest rijden. De sleur van die A2 werd niet verzacht door het comfort van de ACC. Ik wil niet meer zonder.