Audiosysteem

MVO

Nieuw hier
19 mei 2016
2
0
0
Hallo,

Een korte vraag over het audiosysteem: ik heb de 10 speaker versie (dus met navi) maar het geluid vind ik toch een klein beetje tegenvallen. Ik heb ook het gevoel dat de subwoofer pas heel laat in actie komt (dus pas bij ECHT hogere volumes) en zit zelfs te denken dat deze uit fase staat of gewoon heel slecht ingespeeld is.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de subwoofer en versterker?

Ik hoor graag.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Weet niet hoeveel verschil er is tussen het 10 speakersysteen en het 13 speakersysteem van Mark Levinson zoals dat in mijn auto zit, maar ik ben zeer tevreden en de subwoofer werkt perfect.
Misschien zijn je instellingen niet goed?!
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
De originele sub in de CT is zelfs vergeleken met een (actieve) subje (onder stoel, bijv.) Minimaal.
Het is een gebalanceerde geluid wat de CT levert, dus als je meer van diepere/zwaardere lage tonen houd (of gewend bent) presteert de originele sub ondermaats. En merk je dus nauwelijks dat er een sub aanwezig is. Maar als je achter in zit, "overheerst" de sub naar mijn mening.
Op het CT200h forum (USA) zie je een aantal enthousiaste mensen hun sub/versterker hebben vervangen door een Kicker sub. Geen idee hoe ze het hebben aangesloten.
wat betreft instellingen, je kunt weinig meer uit de juiste instellingen halen. Je hebt gewoon meer volume(druk) nodig om een vollere klank te hebben.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
Je kunt ook een gevoeligere sub inbouwen, ik vermoed dat de sub in de CT ca. 90DB per Watt/meter is, een uitvoering van 93DB per Watt/meter geeft al een verdubbeling in de geluidsdruk.
Let wel op de inbouwmaten, impedantie en vermogen zodat je 'm een op een kunt vervangen.